„EmDrive“ variklis traukia viso pasaulio mokslininkų dėmesį. Kai kurie ekspertai įsitikinę, kad jis veikia, kiti abejoja, ar toks variklis gali būti kur nors panaudotas.
Kinijos kosmoso technologijų akademijos ekspertai Pekine vykusioje spaudos konferencijoje paskelbė sėkmingai išbandę darbinį degalų nenaudojančio variklio pavyzdį. Eksperimentas buvo vykdomas kosminiame laive „Tiangong-2“, vėliau Kinijos ekspertai nori panaudoti „EmDrive“ koncepciją kosminiuose palydovuose.
Šalies vyriausybė „neįmanomo“ variklio kūrimą finansuoja nuo 2010 metų. Per šį laiką buvo sukurtos kelios versijos, kurias galima būtų išbandyti nesvarumo būsenoje. Bandymuose buvo detaliai išnagrinėti įvairūs „EmDrive“ aspektai. Ir dabar, pasak Kinijos ekspertų, gauti įtikinami duomenys, kad variklis išties veikia, kurdamas nedidelę trauką.
Iš šono „EmDrive“ atrodo nepretenzingai ir primena ant šono paguldytą kibirą. Variklį sudaro magnetronas ir rezonatorius. Koncepcijos autorius Rogeris Shawyeris aiškina, kad magnetronas generuoja mikrobangas ir jų energija kaupiasi rezonatoriuje. O elektromagnetinių svyravimų stovinčioji banga specialios formos uždaroje erdvėje generuoja trauką.
„Neįmanomu“ variklis vadinamas dėl to, kad čia nenaudojamas darbinis kūnas, tad „EmDrive“ pažeidžiamas impulso tvermės dėsnis. Anksčiau buvo pranešama, kad variklis geba sukurti 1,2 mN trauką iš 1 kW galios.
Verta paminėti, kad neseniai publikuotą medžiagą, demonstruojančią sėkmingą „EmDrive“ veikimą, fizikai stengėsi paaiškinti eksperimento vykdymo klaidomis. O štai optimistai jau pareiškė, kad „EmDrive“ pagrindu sukurtos jėgainės ateityje gali padėti žmonėms užkariauti kosmoso gelmes.