Lietuviška technologija – jau penkiuose žemynuose

2016 m. lapkričio 28 d. 06:30
Kiek laiko užtrunkate parduotuvėje? Prie kurios lentynos sustojate pirmiausia? Ilgiau renkatės šokoladą ar arbatą? Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) startuolių projekte įkurta „Sems Technologies“ su savo sukurta žmonių srautų analitikos sistema „SEMSEYE“ padeda išsiaiškinti netgi kaip keičiasi pirkėjų įpročiai skirtingu paros metu, oro sąlygomis, kokią įtaką apsipirkimui turi renginiai ir įvairios reklamos kampanijos.
Daugiau nuotraukų (2)
Praėjusiais metais „Sems Technologies“ startuolio pajamos augo dvigubai. Tokio rezultato tikimąsi ir šiemet.
Pokalbis su startuolio vadovu Andriumi Ojeru apie tai, kodėl „Google“ kreipėsi į juos su pasiūlymu, požiūrį į inovacijas ir sėkmingo globalaus verslo kūrimą iš Kauno mokslo ir technologijų parko.
- „SEMSEYE“ žmonių skaičiavimo technologijos idėja kilo akylam nuobodžiaujančiam doktorantui, apsipirkinėjančiam kartu su žmona parduotuvėje. Kur semiatės įkvėpimo tobulindami savo paslaugas dabar?
– Dabar mus labiausiai skatina galutiniai vartotojai. Startavome tik su bendro srauto skaičiavimu, kas irgi gerai. Tačiau dabar auga poreikis proaktyviai bendrauti su vartotoju, turėti ir analizuoti, ne praeities statistiką, o valdyti situaciją ir planuoti veiksmus realiu laiku. Vartotojas šiuo atžvilgiu yra kaip svečias, kurio atėjimui mūsų klientai nori būti iš anksto pasiruošę: jį pažinodami pagaminti mėgstamą patiekalą vakarienei, parinkti jam malonų muzikinį foną, kuo nors maloniai nustebinti.
- Idėjos ne visada tampa inovacijomis. Kaip prasidėjo Jūsų idėjos kelias verslo link?
– Verslas gimė iš klausimo: „O kodėl ne?“. Praktiškai viskas prasidėjo nuo pirmojo laimėto „Inovacinio čekio“, pagal MITA (Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros) jau ne organizuojamą programą. Dar didesnės motyvacijos suteikė mums vienas reikšmingiausių apdovanojimų – 2013 m. gautas nacionaliniame konkurse „Inovacijų prizas“. Mes sugebėjome padaryti techniškai sudėtingą dalyką aiškiai suprantamu galutiniam vartotojui. Mūsų nuostata ta, kad technologija – tai dar ne inovacija. Inovacija ji tampa tada, kai sprendžia konkrečias problemas, kurios buvo arba nesprendžiamos, arba sprendžiamos, bet išvestiniais būdais.
- „SEMSEYE“ nėra vienintelė žmonių srautų skaičiavimo sistema. Kaip veikia „SEMSEYE“ ir kas padeda išlaikyti pozicijas rinkose?
Savo srityje esame tarp inovatorių. Mums svarbus inovatyvumo pripažinimas. Apdovanojimai tik patvirtina, kad darom kažką teisingai ir nekopijuojam – darom savaip. Konkurencija tarp optinių sensorių, signalinių prietaisų (angl. „beacon“) ar „Bluetooth“ technologijų gamintojų– didelė. Mes ir mūsų klientai mato mus ne kaip skirtingų sensorių ar technologijų junginį, bet kaip vientisą sistemą, kuri perkelia informaciją apie žmonių srautus į patogią naudoti skaitmeninę erdvę.
- Kokiose netikėčiausiose vietose teko pritaikyti savo technologiją?
– Viešosiose erdvėse, tualetuose. Jeigu keliaujate, tikriausiai teko matyti pakabintas lenteles, kelintą valandą paskutinį kartą buvo apsilankęs valytojas. Dažniausiai naudojama sistema – tam tikras dažnis. Mūsų sistema leidžia optimizuoti valymo paslaugas pagal poreikį, reaguoti į realius esamus žmonių srautus ir pagal tai spręsti, kada siųsti personalą. Be prekybos centrų dar pradėjome dirbti ir su išmaniaisiais miestais. Teikiame paslaugas bibliotekoms, muziejams, galerijoms, kur mūsų tikslas ne tik rodyti žmonių lankomumą, suteikti informaciją per išmaniuosius įrenginius, bet ir tapti savotišku patarėju tiek savivaldybėms, tiek turistams.
- Įsikūrėte Kauno mokslo ir technologijų parke. Kiek aplinka paveikė produkto kūrimą? Ar bendradarbiaujate su kitais mokslininkais?
– Čia gera aura, kuria žavisi net mūsų klientai ir partneriai. Bendradarbiavimas su kitomis parke esančiomis įmonėmis tikrai mezgasi, nors negaliu atskleisti detalių dėl komercinių priežasčių. Visi dirba ir kvėpuoja tuo pačiu oru, vienija jėgas, kad galėtume imtis didesnių apimčių sutartis, išnaudoti resursus, žinias, technologijas ir patirtį.
- Labai aktyviai veikiate ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Kurias rinkas jau spėjote užkariauti?
– Šiuo metu mūsų sistema įdiegta keturiolikoje šalių. „SEMSEYE“ veikia penkiuose kontinentuose: Europoje, Azijoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Afrikoje. Trūksta tik Australijos, bet greičiausiai būsim ir ten.
- Galybė apdovanojimų ir laimėtų projektų, nauji klientai ir sutartys byloja apie labai sėkmingą periodą. Kokie priimti sprendimai turėjo didžiausios įtakos startuolio sėkmei?
– Kas gerai, kad kur einam, ten ir nugalim. Renkamės pamatuojamus ir įgyvendinamus iššūkius ir mažais žingsniais judame į priekį tikslo link. Šiuo metu džiaugiamės, kad laimėjome ES struktūrinių fondų finansavimą pagal „Eurostars“ programą ir kad mūsų produktas atsidūrė „Intel“ produktų krepšelyje. O dėl sprendimų – startuoliui kiekvienas sprendimas reikšmingas, kiekvienas sprendimas lemiamas.
- Pernai nurungę 300 kitų startuolių ir tapę daiktų interneto akceleratoriaus „Challenge Up!“ laureatais turėjote galimybę dalyvauti verslo vystymo programoje Berlyne, Vienoje, Tel Avive ir Londone. Ko mokėtės? Kas paliko didžiausią įspūdį?
– Tai pirmas kartais, kai tokie gigantai kaip „Intel“, „Cisco“ ir „Deutsche Telekom“ suvienijo jėgas ir sukūrė akceleratoriaus programą. Į ją buvo atrenkami tie verslai ar idėjos, kurie kompanijų požiūriu galėtų turėti didžiausią įtaką pasauliui ir jų verslui ateityje. Programa mums atvėrė akis: būdami lietuviškas startuolis turime galimybę prisidėti savo indėliu prie technologijų verslo vystymosi globaliu mastu. Tai kartu buvo ir yra didžiausia tebevykstanti pamoka. Neužsisėdėti, bet atsakyti į klausimą, kaip mūsų technologija galėtų pakeisti žmonių gyvenimą pasauliniu mastu. Dar svarbiau, kokias problemas technologija galėtų spręsti. Ar tai, kas yra problema Baltijos šalyse, bus problema ir Pietų Amerikoje ar Afrikoje? Vystantis technologijoms viskas jungiasi į vientisą ekosistemą, kurioje žmogus išlieka pagrindinis veikėjas. Džiaugiamės, kad mūsų vystomos žmonių srautų technologijos dalyvauja šios globalios ekosistemos kūrime.
- Šiemet tapote „Google“ vystomos „Edystone Beacon“ technologijos sertifikuotais gamintojais ir tuo itin didžiuojatės. Kas motyvavo pradėti bendradarbiavimą?
– Kai pradėjome veiklą, naudojome tik vieną duomenų rinkimo šaltinį – optiką. Laimėjus „Challenge Up!“, į mus kreipėsi pati „Google“ kompanija su pasiūlymu jų turimą technologiją galėtume įdiegti į savo sistemą. Taigi, viskas prasidėjo nuo to, kad trys technologijų milžinai išreiškė pasitikėjimą mumis.
- Ko palinkėtumėte norintiems pradėti inovacijų verslą? Nuo ko siūlytumėte jiems pradėti?
– Idėja turi turėti globalų poveikį. Jeigu ne, tai taip ir liks tik lokalus sprendimas. Svarbiausia suprasti, ko sieki ir kodėl tu, o ne kiti tai gali padaryti.
Šis interviu yra straipsnių ciklo „LT inovacijų sėkmės istorijos 2016“ dalis. Ciklas parengtas pagal projektą „Technologijų ir inovacijų populiarinimas“, kuris yra finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Projekto tikslas – populiarinti technologijų pažangą ir inovacijas, informuojant verslą ir verslui imlią visuomenę apie mokslinių tyrimų vykdymo ir inovacijų diegimo naudą. Projektą vykdo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).
vartotojasRinkos analizėstartuolis
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.