Sukurta įspūdinga betono atmaina, pavadinimu „Topmix Permeable“, kuri pasižymi superabsorbuojančiu paviršiumi. Paprasčiau kalbant, toks betonas itin greit sugeria vandenį – tūkstančių litrų vandens ant jo nelieka mažiau nei per minutę.
Tai reiškia, kad taip išbetonuotoje aikštelėje (o ateityje – gal net keliuose) galima pamiršti apie balas – jų niekada nebus.
Vaizdo siužete demonstruojamas įspūdingas eksperimentas „Topmix Permeable“ betonu išklotoje stovėjimo aikštelėje. Ant jos paviršiaus betonmaišė išpila 4 tūkstančius litrų vandens. Jo nelieka greičiau nei per minutę – galima sakyti, betonas vandenį sugeria kaip kempinė.
Anot betoną išradusios bendrovės „Lafarge Tarmac“, jis praverstų ne tik liūčių ar potvynių niokojamuose regionuose, bet ir keliuose bei gatvėse – ant jų nebesusidarytų balos ir automobilių padangos išvengtų akvaplanavimo grėsmės. O juk žiemą tokios balutės pasidengia ledu.
Betono paviršiuje yra vandeniui laidus sluoksnis – vanduo per gana stambių akmenukų raštą susigeria į giliau po betonu išklotą akmens skaldos sluoksnį. Jame įrengti sausinimo kanalai, kuriais ir nuteka visas betono dangos sugertas vanduo.
Betoną išradusios bendrovės teigimu, jis praverstų ir per kaitras – tokio asfaltbetonio keliai vasarą ne taip įkaistų. Mat sugertas ir sausinimo kanalais surinktas vanduo karštomis dienomis niekur neišpilamas – pakankamai daug jo lieka sistemoje, kur karštu oru jis vėsina kelio paviršių.
Tokio betono koncepcija žinoma jau apie 60 metų – tokiomis savybėmis pasižymintis betonas dažnai klojamas po grindiniu (taipogi sausinimo sumetimais). Tačiau „Lafarge Tarmac“ pareiškė, kad jų betonas turi papildomų privalumų – jų išrastą betono atmainą galima kloti kelio ar stovėjimo aikštelės paviršiuje, jis atlaiko ant jo stovinčių transporto priemonių masę.