Lakūnai iš Šveicarijos Andre Borschbergas ir Bertrand'as Piccard'as tikisi tapti pirmaisiais žmonėmis, apskridusiais Žemės rutulį saulės energija varomu orlaiviu. Drąsiems keliautojams padeda ir Lietuvos oreiviai.
„DOT LT“ lėktuvas ATR-72 skraidina šveicarams talkinančius technikus, žygio dalyvių šeimos narius, žurnalistus. Iš viso – daugiau kaip 50 žmonių.
Pasak bendrovės „DOT LT“ generalinio direktoriaus Evaldo Petkaus, istorinio žygio dalyviai pasamdė Kauno įmonės orlaivį su 5 žmonių ekipažu – dviem pilotais, dviem skrydžio palydovėmis ir inžinieriumi. Užsakymą kauniečiams parūpino brokeris iš Jungtinės Karalystės.
E.Petkus pripažino, kad bendrovei šis užsakymas labai pelningas. Norinčiųjų dalyvauti išskirtiniame projekte įgulos narių taip pat netrūko. Lakūno licenciją turintis E.Petkus iš pradžių taip pat ketino tapti vienu jo dalyvių, tačiau vėliau vis dėlto nusprendė šią teisę perleisti pavaldiniams.
„Nepaprastai įdomus projektas, kuriame dalyvauti turbūt norėtų kiekvienas su aviacija susijęs žmogus“, – svarstė „DOT LT“ vadovas.
Kauniečių ATR-72 dažniausiai kyla vėliau negu „Solar Impulse 2“ ir jį greitai pralenkia, mat pastarasis skrenda gerokai lėčiau.
Žygio dalyvius taip pat lydi krovininis lėktuvas „Il-76“, kuris skraidina „Solar Impulse 2“ skirtą surenkamą angarą ir kitą unikaliam projektui reikalingą krovinį.
Lietuvos bendrovės orlaivis išskirtinio skrydžio sumanytojams talkins iki Kinijos. Jeigu oro sąlygos bus palankios, ATR-72 dirbs dar maždaug savaitę. Vėliau numatytas labai ilgas skrydis per Ramųjį vandenyną iki Havajų, o kauniečių lėktuvas negalės įveikti tokio nuotolio.
Šveicarijos lakūnai kelionę pradėjo kovo 9-ąją Abu Dabyje (Jungtiniai Arabų Emyratai), o pirmąja stotele tapo Omano sostinė Maskatas. Skrydis aplink pasaulį turėtų trukti ilgiau negu 5 mėnesius. Jo metu lėktuvas turėtų nutūpti 12 kartų, o ore išbus apie 25 paras.
Šis orlaivis yra pirmasis saulės energija varomas lėktuvas, ore galintis išbūti kelias paras. Jis sveria tik 2,3 tonos, o energiją tiekia daugiau nei 17 tūkst. saulės baterijų. Orlaivio sparnų mojis yra 72 metrai – beveik kaip keleivinio padangių galiūno „Airbus A380“.