Primename – IT sistemų administratorius NĖRA kompiuterio detalė!

2014 m. liepos 24 d. 18:00
Šventis Progius
Liepos 25-ąją, kaip ir kasmet paskutinį liepos penktadienį, minima Tarptautinė sistemų administratorių diena. Ta proga visi IT specialistai plekšnoja savo kolegoms sistemų administratoriams per petį, o biuro gražuolės bent kartą turėtų ne tik irzliai skustis jų darbu, bet ir pastebėti žmones, kurie bent kartais užtikrina stabilų visų sistemų darbą. Gera proga daugiau sužinoti apie žmones, kurių balsą girdime tik telefono ragelyje, o su IT susijusias problemas jie sprendžia čia ir dabar, kada besikreipsi.
Daugiau nuotraukų (1)
Apie sistemų administratoriaus darbą sutiko papasakoti bendrovės „Blue Bridge Bond“ direktorius Artūras Šriupša.
Jo žodžiais, sistemų administratoriai turi dvi svarbiausias pareigas. Pirmoji – užtikrinti nenutrūkstamą visų IT sistemų funkcionavimą, antroji – užtikrinti, kad klientas būtų patenkintas. Galvoti, kuri iš užduočių yra sudėtingesnė, tiesiog nėra laiko, nes abu iššūkius privalu sėkmingai spręsti nuolat.
„Dažniausiai tenka bendrauti su paprastais darbuotojais, kurie turi minimalias IT žinias. Todėl sprendžiame įvairiausius klausimus: nuo nemokėjimo pasikeisti slaptažodį, įvairių klausimų dirbant su „Microsoft Office“ programomis iki serverių lūžimų. Pabendrauti tenka ne tik su pačiais klientais, bet ir jų vaikais. Žinoma, daugiausiai streso kelia, kai užklausos pasipila vienu metu lyg iš gausybės rago, o klientams prisiskambinti nepavyksta ir prasideda telefoninis „katės ir pelės“ žaidimas“, – rūsčią sistemų administratorių darbo kasdienybę piešia A. Šriupša.
Jo teigimu, kai klientas neturi supratimo apie tai, kas elementaru kiekvienam IT specialistui, tenka į reikalą pažvelgti kūrybiškai ir tiesiog pasitelkti buitinius pavyzdžius. Žvelgiant iš šalies tai gali atrodyti išties keistai. Užtat nenuobodu.
„Pavyzdžiui, gauni skundą, kad neveikia internetas. Pradedi spręsti problemą ir paaiškėjo, kad žmogui nepavyksta prisijungti prie „Facebook“, kuris blokuojamas dėl įmonės vidaus politikos. Arba, vartotojas skundžiasi, kad kompiuteris blogas ir neišsaugo naujų dokumentų. Patikrini ir atrandi, jog kietajame diske paprasčiausiai nebėra laisvos vietos“, – prisimena „Blue Bridge Bond“ direktorius.
Pokšte, kad sistemų administratoriaus darbo dienos krūvis 25 valandos irgi yra tiesos. Nes čia labai sunku kažką suplanuoti – darbas priklauso nuo klientų užklausų, jų darbo valandų ir technologijų, kurios naudojamos.
Iš kitų IT specialistų sistemų administratorius dažniausiai išskiria vidinė ramybė ir kantrybės šarvas. Tai – natūralu, nes šios savybės jam būtinos. Šiame darbe negalima reikšti emocijų net pačiomis nemaloniausiomis ar baisiausiomis akimirkomis – sistemos nesupras, o klientai tik pasipiktins.
„Blue Bridge Bond“ direktorius užsimena, kad dailiosios lyties atstovės jo profesijoje yra saugoma ir vis tiek nykstanti rūšis. Sako, kad moteris sistemų administratores reikėtų įtraukti į raudonąją knygą, nes jos tesudaro vos 5 proc. visų Lietuvoje dirbančių šios profesijos atstovų. O žinant, kad sistemų administratoriaus kalbą gerai supranta tik sistemų administratorius, demografinis paveikslas pradeda atrodyti visiškai tragiškai.
Sakote, kad visą tai girdėjote, bet girdėjote ir apie gerą atlygi, tad vis tiek svarstote ar galėtumėte būti IT sistemų administratoriumi? Štai jums testas, padėsiantis nustatyti ar tikrai turite šansų prasimušti šiame veiklos bare:
Kaip atsakytumėte į klausimą: „Ką daryti jei pelę jau nustūmiau iki kilimėlio krašto, o ekrane ji dar nepasiekė krašto“?.. Beje, jei susijuokėte – irgi netinkate.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.