Apie naujovę „Associated Press“ tiklaraštyje prakalbo AP viceprezidentas ir vadovaujantis redaktorius Lou Ferrara. Jo teigimu, šis žingsnis ne tik gerokai sumažins naujienų rengimo savikainą ir 10 kartų padidins produktyvumą, bet ir išlaisvins žurnalistus nuo rutininio darbo, tad jie galės daugiau laiko skirti autoriniam turiniui kurti.
„Kaip ir kitos žiniasklaidos priemonės, mes nuolat sekame, kokį turinį reikia pateikti vartotojams, kaip tai padaryti racionaliai eikvojant išteklius. Tuo pat metu analizuojame, kokia mūsų kuriamo turinio vertė rinkoje.
Daugybę metų gaišdavome valandų valandas rinkdami skaičius ir perrašinėdami kompanijų pateikiamą informaciją, kad per metų ketvirtį pateiktume apie 300 ataskaitų apie vieno ar kito verslo pajamas.
Dabar šį procesą automatizuojme pasitelkę bendrovės „Automated Insights“ technologiją ir „Zacks Investment Research“ surenkamus duomenis. Šis robotas automatiškai galės kurti trumpus 150–300 žodžių tekstus apie įmonių pajamas ir sugaiš daugmaž tiek pat laiko, kiek užtrukdavo žurnalistui. Tokiu būdu per ketvirtį galėsime parengti ne 300, o iki 4400 ataskaitų apie JAV įmonių pajamas“, – paaiškino, kokią kūrybą ir kodėl atiduoda robotui L.Ferrara.
Jo teigimu, tai jokiu būdu nereiškia, kad AP žurnalistai neberengs verslo pajamų analizės. Atvirkščiai – kadangi robotas ipadės išvengti nuobodaus perrašinėjimo, žmonės galės skirti daugiau pastangų analizei, originalių istorijų paieškai, tekstų apie tai, ką pateikti skaičiai reiškia, kokių finansinių grėsmių ar gerovės tai gali duoti.
„Savo parengtus autorinius tekstus žurnalistai galės pateikti tuo pat metu, kai platinsime roboto sukurptas ataskaitas apie pajamas, nes negaiš laiko kaldami mechanines ataskaitas“, – piešia šviesią ateitį L.Ferrara.
Kol kas AP dar tik aiškinasi, ar robotas galės rengti tokias ataskaitas ne tik apie JAV, bet ir apie viso pasaulio kompanijų pajamas – tai priklauso nuo to, kaip jos pateiks savo duomenis viešojoje erdvėje. JAV kompanijų ataskaitas automatas jau pradeda rengti liepą.
„Ne, ne, žurnalistų darbo vietų dėl to nesumažės. Dėl technologijų jiems nereikės tiek apdoroti duomenų apdorojimo ir jie galės užsiimti žurnalistika. Absoliuti dauguma darbuotojų labai džiugiai reaguoja į šią naujovę ir aktyviai dalyvavo jos diegimo procese“, – sako viceprezidentas.
Beje, kompanijų pajamų ataskaitos nėra vienintelė sritis, kurią AP patiki robotui. Jau kelerius metus būtent automatai apdoroja ir pateikia nemažą dalį sporto rezultatų. Tiesa, būtent verslo ataskaitas rengsiantis robotas bus pirmas, kuris pateiks ne tik duomenis, bet ir tekstą.
Lieka laukti, kada robotai pradės rinkti gandus apie žvaigždes, po to – robotų gandus apie robotus ir galiausiai visa tai virs robotų tekstais apie robotus robotams. Klausiate, o ką tada darys žmonės? Tą patį ką ir dabar – neskaitę rašys po tais tekstais komentarus.