„ACME Europe“ Kokybės skyriaus vadovas Darius Serba pateikia patarimų apie dažniausiai daromas klaidas, kurių išvengus įrenginio tarnavimo laikas pailgės galbūt ne vienus metus. Pasirodo, dažnai įrenginius žmonės gadina patys to net neįtardami, rašoma pranešime spaudai.
Nekokybiški laidai, neveikiantys USB lizdai
Jeigu nuolat laidą lankstote, ištraukiate bet kaip, o ne laikydami už kištuko, nieko keisto, kad laidas susilankstė ar nulūžo. Taip pat nederėtų jo palikti įkišto, kai įrenginys nekraunamas. Galbūt patogu į kuprinę įsimesti išorinę bateriją kartu su laidu, tačiau ilgaamžiškumo tai neprideda.
Išeitis paprasta – laidus laikyti tvarkingai arba rinktis įrenginius jau su integruotais, patogiai suvyniojamais laidais. Specialistas priduria, kad laido palikimas įrenginyje ar jo naudojimas įkrovimo metu taip pat kenkia ir USB jungčiai, kuri tiesiog išlūžta ir nustoja veikti.
Mitas apie baterijas
Dabar išmanieji telefonai turi kur kas daugiau funkcijų, kurioms reikia gerokai didesnio kiekio energijos nei pirmųjų rinkoje pasirodžiusių mobiliųjų. Be to, telefonu intensyviai naudojamės nemažą dienos dalį – ne tik skambiname ir rašome žinutes. Todėl nereikėtų tikėtis, kad baterija tarnaus 5 dienas kaip kažkada anksčiau. O natūralus baterijos dėvėjimasis nėra gedimas, palaipsniui trumpėjantis baterijos tarnavimo laikas – neišvengiamas.
Tačiau prie trumpėjančio baterijos tarnavimo laiko galime prisidėti ir patys. Visuomenėje vis dar sklando mitas, kad nusipirkus naują įrenginį būtina jį visiškai iškrauti 3 kartus. Pasak specialisto, šis mitas klaidingas. Bateriją iškrauti iki galo nerekomenduojama, nes tuomet gali nesuveikti jos apsaugos, jeigu pastarosioms neužteks energijos. Dėl tos pačios priežasties nereiktų palikti įrenginio išsikrovusio ilgesniam laikui.
Taip pat nepatartina naudoti įrenginį, kai jis įkraunamas – kenčia ne tik USB jungtis ir laidas, bet didėja perkaitimo tikimybė ilgiau naršant internete ar naudojant įvairias programėles. Atsižvelkite ir į paties įkroviklio ar jo laido kokybę. Susilankstęs, tai įkraunantis, tai ne įkroviklis turi neigiamos įtakos baterijos tarnavimo laikui.
Reikia derinti įkroviklį ir laidą
Kaip jau minėta, nuolat lankstomi ir bet kaip ištraukiami laidai, jungtys, įkrovikliai ilgai netarnauja, ir tai nereiškia, kad produktas nekokybiškas. Dar vienas dažnas tariamas gedimas – įkroviklis nepalaiko spartaus įkrovimo, nors parašyta, kad turėtų. D.Serba pataria atkreipti dėmesį, ar laidas palaiko greitąjį įkrovimą, ypač jeigu įsigijote jį atskirai. Pastarasis turi atitikti įkroviklio parametrus, kad įkrautų įrenginį per gamintojo nurodytą laiką. Priešingu atveju, telefonas bus įkraunamas per gerokai ilgesnį laiką arba išvis nesikraus, o tik palaikys esamą baterijos įkrovimo lygį.
Specialistas priduria, kad reikia atkreipti dėmesį ir į laido paskirtį. Jeigu jis skirtas tik įkrovimui, duomenų su juo į kompiuterį niekaip neperkelsite.
Kiti gedimai
Prastai veikia belaidė klaviatūra ar pelė padėta atokiau nuo kompiuterio? „ACME Europe“ specialistas pabrėžia, kad dažniausiai nurodomas 10 metrų veikimo atstumas yra idealiomis sąlygomis, kai netrukdo kambario viduryje pastatytas stalas su gėle, o stacionarus kompiuteris nėra įgrūstas į jam specialiai skirtą uždarą spintelę. Patariama įrenginius laikyti arčiau vienas kito, stengtis pašalinti nereikalingus daiktus, kad neblokuotų signalo.
Dar vienas tariamas gedimas, su kuriuo susiduria vartotojai kiekvieną žiemą, – veiksmo-aktyvaus sporto kamera neveikia lauke. Anot eksperto, didelė tikimybė, kad tai nėra kameros brokas, tiesiog ilgai šaltyje laikyta baterija kur kas greičiau išsenka arba visai neveikia. Geriausia ją laikyti šiltai, kad ir striukės vidinėje kišenėje, ir įdėti į kamerą tik prieš pradedant filmuoti.
Galiausiai, prieš grąžinant lėtai veikiantį planšetinį kompiuterį, pabandykite atlaisvinti nors dalį vidinės atminties. Kaip teigia D.Serba, jos reikia ne tik įvairiems failams laikyti, bet ir pačiam įrenginiui tinkamai funkcionuoti.
Anot D. Serbos, tai tik dalis kasdien daromų klaidų, galinčių pakenkti įrenginiams. Tačiau jis priduria, kad stebėtinai daug, beveik pusė vartotojų, vis dėlto prietaisų negrąžina ir nesikreipia į garantinį servisą. Pernai atlikto „Nielsen“ tyrimo duomenimis, net 45 proc. visų apklaustųjų sugedusių įrenginių negrąžino.
„Didžioji dalis žmonių pirkimo kvitų nesaugo ir dėl to negali grąžinti nekokybiškų prietaisų. Tyrimas taip pat atskleidė, kad dalis pirkėjų įrenginių negrąžina, nes nežino, ar tebegalioja garantija ir ar išvis ji taikoma, – teigė specialistas. – Peršasi išvada, kad žmonėms kartais trūksta žinių, kaip tinkamai naudotis vienu ar kitu įrenginiu. O savo teises jie ne visada žino ir jomis pasinaudoja.“