Kodėl mobilusis telefonas savivaliauja ir kas už tai mokės?

2014 m. spalio 6 d. 07:37
lrytas.lt
Skaitytojas klausia: „Kartais telefonas iškrečia siurprizų: SMS išsiunčiau o jo negavo; SMS siunčiami arba skambinama automatiškai, man to nežinant; skambutį sujungė bet nieko negirdžiu arba manęs negirdi. Nuo ko tai priklauso ir kaip tokie atvejai apmokestinami?“
Daugiau nuotraukų (1)
Į klausimą atsako „Omnitel“ klientų aptarnavimo skyriaus vadovė Giedrė Ančerevičiūtė:
„Pirmiausia noriu atkreipti dėmesį į atvejus, kai paslaugos ima veikti be šeimininkų žinios.
Išmanieji telefonai vis labiau prieinami, jų pasirinkimas didžiulis, o gyvenimas be interneto kišenėje – nuobodesnis ir daugeliui nė neįsivaizduojamas. Deja, kenkėjiškų programų išmaniesiems telefonams kūrėjai taip pat nesnaudžia. Į telefonus nukreiptų kenkėjiškų programų ir virusų sukuriama bei paleidžiama vis daugiau. Dažniausiai jie yra pagrindinė priežastis, kodėl išmanieji telefonai patys, šeimininkams nežinant, išsiunčia šimtus SMS žinučių ar paskambina telefone esantiems kontaktams.
Savo išmaniaisiais telefonais reikia rūpintis taip pat, kaip ir kompiuteriais, todėl, jeigu turite išmanųjį telefoną, būtinai atsisiųskite bei savo telefonuose įsidiekite antivirusinę programą ir laikykitės gamintojo nurodomų saugumo patarimų.
SMS paslauga gali nesuveikti ir todėl, kad gavėjo telefonas yra sugedęs arba išjungtas. Pats vartotojas gali to nė nepastebi. Jis sėkmingai skambina arba naršo telefone nenujausdamas, kad jo telefonas SMS žinučių kažkodėl nebepriima. Telefonų sutrikimai gali pasireikšti ir kitaip – gavėjas gauna daug vienodų SMS. Bet kokiu atveju, jeigu siuntėjas išsiuntė tik vieną žinutę, tai tik viena žinutė ir bus apmokestinta, pagal turimą mokėjimo planą.
Telefonų gedimus dažniausia galima įtarti ir tais atvejais, kai skambinant negirdėti pašnekovo. Žinoma, pasitaiko gedimų operatorių tinkluose, tačiau jie būna labai retai, paliečia daug vartotojų ir mes tokius atvejus iškart pamatome. Tuo tarpu jei „streikuoja“ vienas telefonas, pirmiausia patartume jį perkrauti (išjungti ir vėl įjungti), o jei tai nepadeda – kreiptis į telefonų techninės priežiūros centrą, kur telefoną patikrins ir esant reikalui pataisys.“
Rubrikoje „KlauskIT“ galite užduoti bet kokį jus kankinantį IT srities klausimą. Pasinaudokite čia esančia forma, arba tiesiog rašykite laišką adresu KlauskIT@lrytas.lt.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.