„Oro navigacija“: per 2024 metus GPS ryšio sutrikimų kiekis išaugo 6 kartus

2025 m. sausio 17 d. 14:21
Žygimantas Šilobritas
Papildyta
Lėktuvų įgulų pranešimų apie GPS ryšio trikdžius kiekis tarp 2023 m. ir 2024 m. išaugo daugiau nei 6 kartus, teigia bendrovės „Oro navigacija“ Operacinės veiklos departamento vadovas Tomas Montvila. Pasak jo 2023 m. paskutinį ketvirtį fiksuoti 124 pranešimai, 2024 m. paskutinį ketvirtį – virš 800, o per šių metų pradžią – jau 234.
Daugiau nuotraukų (1)
„Pastaruoju metu fiksuojame, ir svarbu pažymėti, kad fiksuojame GPS signalo sutrikimus dažniau. Lyginant 2024 m. ir 2023 m., tai gauname 6 kartus daugiau pranešimų iš įgulų. Tai 2023 m. paskutinį ketvirtį turėjome 124 pranešimus. Berods paskutinį 2024 m. ketvirtį turime virš 800 pranešimų. Vien tik nuo sausio 1 d. iki 17 d. fiksuojame apie 234 pranešimus su GPS signalo trikdžiais“, – penktadienį žurnalistams kalbėjo T. Montvila.
Jis pabrėžė, kad GPS signalo trukdžių sutrikimo mastai yra žinomi Europos aviacijos saugumo agentūrai (EASA).
Anot „Oro navigacija“ atstovo, tokius sutrikimus gali nulemti daugelis priežasčių, tarp jų ir trečiųjų šalių veikla. Tačiau jis pabrėžė, jog teiginiai apie GPS trikdančias trečiąsias šalis būtų spekuliaciniai.
„Neatmesime prielaidos dėl trečiųjų šalių veiklos, bet nespekuliuosime. Gavome pranešimą, kad buvo sutrikimas, bet kas nulėmė ir konkrečiai nulėmė, negalime sakyti“, – aiškino jis.
Taip pat jis nekomentavo, kas galėjo būti priežastys dėl Vilniuje nenusileidusio „Ryanair“ lėktuvo sprendimo grįžti į atsarginį oro uostą, kadangi orlaivis galėjo nusileisti naudodamasis kitomis navigacijos priemonėmis. Anot jo, to priežastis turėtų pakomentuoti pati bendrovė.
„Aviakompanija turėtų patikslinti priežastis, kodėl pilotas skrido į atsarginį oro uostą. Jie geriausiai matė situaciją“, – teigė jis.
„Kas turbūt šiuo atveju ir kalbant apie vakarykštį įvykį, buvo, tai įgula vadovaujasi savo procedūromis. Tai yra nepatogumas keleiviams, bet saugumo prasme, tai yra alternatyvos“, – paaiškindamas, kad GPS sutrikimas nekėlė pavojaus lėktuvo keleiviams ar lėktuvui, teigė jis.
Anot T. Montvilo, po incidento „Oro navigacija“ taip pat patikrino savo įrangą ir nenustatė sutrikimų.
„Tyrimas yra stiprus žodis. Šiuo metu vyksta aplinkybių patikrinimas. Tai kalbant apie civilinę aviaciją, tai bet koks įvykis, kuris nulemia skrydį į atsarginį oro uostą yra nagrinėjamas. Tai kaip „oro navigacija“ mes visada pasitikriname savo įrangą. Ir nenustatėme jokių sutrikimų“, – sakė T. Montvila.
Ketvirtadienio vakarą Vilniuje nenusileido iš Londono skridęs „Ryanair“ lėktuvas. Orlaivis buvo nukreiptas į Varšuvą, tačiau 23.47 val. jis sėkmingai nusileido sostinės oro uoste.
Remiantis Lietuvos oro uosto duomenimis, orlaivis „Boeing 737 MAX 8–200“, skridęs iš Londono Lutono oro uosto, Lietuvos sostinėje turėjo leistis 18.50 vietos laiku.
Oro navigacijaaviacijaGPS
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.