Pažymėtina, kad Rusijos jūrų aviacija taip pat aktyviai dalyvauja kare prieš Ukrainą, veikdama iš laikinai okupuotame Kryme esančių oro uostų.
„Defense Express“ kelia klausimą: kaip Rusija panaudoja likusius beveik 1100 karinių orlaivių, kuriuos ji oficialiai turi? Popieriuje tai didžiulis lėktuvų parkas, kurį sudaro ne tik koviniai, bet ir kariniai transporto ir kiti pagalbiniai lėktuvai.
Tam tikrų įžvalgų galima pasisemti iš „Defense News“ publikacijos, kurioje teigiama, kad 2024 m. NATO oro policijos lėktuvai Europoje perėmė 300 Rusijos karinių lėktuvų, artėjusių prie Aljanso sienų. Iš viso per metus NATO oro policijos naikintuvai kilo 400 kartų.
2023 m. skaičiai buvo panašūs – apie 300 perėmimų ir maždaug 400 išskridimų oro taikiniams nustatyti. Tačiau 2022 m. perėmimų skaičius buvo pasiekęs aukščiausią lygį – 570 incidentų.
„Defense Express“ pabrėžia, kad remiantis pirmiau pateiktais duomenimis, iš pradžių gali atrodyti, kad dalis Rusijos orlaivių, tiesiogiai nedalyvaujančių kare prieš Ukrainą, yra naudojama spaudimui NATO rytiniam flangui daryti. Tačiau skaičius 300 perimtų orlaivių per metus, atrodo, neatitinka anksčiau minėto Rusijos karinės aviacijos laivyno dydžio.
Šiame kontekste verta grįžti prie Lenkijos leidinio „Defence24“ publikacijos apie Rusijos karinės aviacijos būklę. Joje pabrėžiama, jog 550 sovietinių laikų karinių orlaivių, priklausančių Rusijos oro ir kosmoso pajėgoms, artėja prie eksploatavimo ciklo pabaigos, o šiais metais planuojama išvesti iš eksploatacijos mažiausiai 60 orlaivių.
Ataskaitoje taip pat pateiktas įdomus vertinimas: „didelio karo“ prieš NATO atveju Rusija galėtų aktyviai dislokuoti iki 400 įvairių tipų kovinių orlaivių, įskaitant net 360 taktinės aviacijos vienetų. Be to, joje pažymima, kad standartinis Rusijos karinės aviacijos parengties lygis vertinamas 30–40 proc. viso parko.
Iš pateiktų skaičių galima daryti tokią išvadą: kalbant apie karinę aviaciją, Rusija savo išteklius sutelkia į labiausiai kovinei parengčiai tinkamų orlaivių, kurie atitinka minėtą 30–40 proc. parengties lygį, išlaikymą. Šie orlaiviai naudojami arba karui su Ukraina, arba demonstruojant buvimą prie NATO sienų.
Tuo pat metu Rusija galbūt sąmoningai pasirinko „taupyti“ savo sovietinių laikų orlaivių, kurių šalies gynybos pramonė nebegamina (pavyzdžiui, „Su-24“, „Su-25“, „Su-27“, „MiG-29“ ir „MiG-31BM“), išteklius – taip būtų užtikrintas orlaivių rezervas galimam panaudojimui plataus masto konflikte su NATO, rašo „Defense Express“.