Pastebėta, kad „Meta“ leido naudoti pornografines reklamas

2025 m. sausio 14 d. 08:57
Lrytas.lt
2024 m. „Meta“ savo socialinės žiniasklaidos platformose, įskaitant „Facebook“ ir „Instagram“, leido naudoti daugiau nei 3300 pornografinių reklamų, kurių daugelyje buvo naudojamas dirbtiniu intelektu sukurtas turinys.
Daugiau nuotraukų (1)
Šios išvados pateiktos Europos ne pelno siekiančios organizacijos „AI Forensics“, kuri daugiausia dėmesio skiria technologijų platformų algoritmų tyrimams, ataskaitoje. Tyrėjai taip pat aptiko „Meta“ turinio moderavimo politikos nenuoseklumą – nes daugelį tų pačių atvirų vaizdų „Instagram“ ir „Facebook“ iš naujo įkėlė kaip standartinius įrašus. Skirtingai nuo reklamų, šie įrašai buvo greitai pašalinti dėl „Meta“ bendruomenės standartų pažeidimo.
„Esu ir nusivylusi, ir nenustebusi dėl šios ataskaitos, nes mano atliktas tyrimas jau atskleidė dvigubus turinio moderavimo standartus, ypač seksualinio turinio srityje“, – sako Carolina Are iš Nortumbrijos universiteto Skaitmeninių piliečių centro Jungtinėje Karalystėje.
„AI Forensics“ ataskaitoje daugiausia dėmesio skirta nedidelei Europos Sąjungai skirtų reklamų imčiai. Joje nustatyta, kad seksualiai atviri skelbimai, kuriuos leido naudoti „Meta“, pirmiausia buvo skirti vidutinio ir vyresnio amžiaus vyrams, kuriems buvo reklamuojami „abejotini seksualinio pagerinimo produktai“ ir „pažinčių svetainės“, o bendras jų pasiekiamumas siekė daugiau kaip 8,2 mln. parodymų.
C. Are teigia, kad toks leidžiamumas atspindi platesnius dvigubus turinio moderavimo standartus. Pasak jos, technologijų platformos dažnai blokuoja „moterų, moterims atstovaujančių ir LGBTQIA+ vartotojų“ turinį. Dvigubi standartai taikomi ir vyrų bei moterų seksualinei sveikatai. „Pavyzdžiui, iš „Meta“ pašalinamos apatinio trikotažo ir su mėnesinėmis susijusios reklamos, o „Viagros“ reklamos patvirtinamos“, – sako ji.
„AI Forensics“ komanda reklamose aptiko ne tik dirbtiniu intelektu sukurtų vaizdų, bet ir garso klastočių: pavyzdžiui, kai kuriose seksualinį poveikį gerinančių vaistų reklamose pornografiniai vaizdai buvo pridengti skaitmeniniu būdu manipuliuojamu aktoriaus Vincento Casselio balsu.
„Meta„ draudžia rodyti nuogybes ar seksualinę veiklą reklamose ar organiniuose įrašuose mūsų platformose, todėl šaliname pažeidžiantį turinį, kuriuo su mumis buvo pasidalinta, – sako „Meta“ atstovas spaudai. – Blogi veikėjai nuolat tobulina savo taktiką, kad išvengtų teisės aktų vykdymo, todėl ir toliau investuojame į geriausias priemones ir technologijas, padedančias nustatyti ir pašalinti pažeidžiantį turinį.“
Ataskaita sutampa su „Meta“ generalinio direktoriaus Marko Zuckerbergo pranešimu, kad bendrovė atsikratys savo faktų tikrinimo komandų ir pirmenybę teiks bendruomenės pastaboms, rašo „New Scientist“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.