Vaizdo įrašu, kuriame užfiksuoti „Mi-8“ koviniai veiksmai, buvo pasidalinta „Telegram“ kanale „Soniašnik“.
Drono maršrutui sekti buvo panaudotas sraigtasparnis „Airbus H125“.
Sraigtasparniuose įrengti palydoviniai siųstuvai, skaitmeninio ryšio sistemos ir elektrooptinė sistema „Flir“.
Gavę informacijos apie oro taikinį iš antžeminių radarų, sraigtasparniai išskrido į vietovę.
Pakilęs į dangų, „Airbus H125“ elektrooptinės sistemos pagalba aptinko taikinį ir kartu su „Mi-8“ sekė jį iki saugios zonos, o tada „Mi-8“ jį numušė. To neįmanoma padaryti tik su „H125“, nes Ukrainai perduotoje orlaivio konfigūracijoje nėra jokios ginkluotės.
Numuštas dronas „Shahed“ sprogo laukuose. Ši bepiločio orlaivio detonacija aiškiai rodo, kad net ir numuštas „Shahed“ kelia didelį pavojų.
Tai ne pirmas kartas, kai sraigtasparniai buvo panaudoti kovai su priešo bepiločiais orlaiviais danguje virš Ukrainos. Aktyvus kariuomenės aviacijos dalyvavimas perimant bepiločius orlaivius prasidėjo 2024 m. vasarą.
Tai tapo įmanoma, nes rusai, siekdami išvengti antžeminės ugnies, pradėjo naudoti didesnius aukščius bepiločių orlaivių skrydžiams – o tai leido efektyviai pasitelkti karinę aviaciją taikiniams perimti.
Tačiau sėkmingas sraigtasparnių naudojimas tokioms atakoms priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant įgulos parengimą ir ankstyvą priešo oro taikinių aptikimą, rašo „Militarnyj“.