Perdavimo procesas buvo pradėtas tada, kai 2024 m. birželį prezidentas E. Macronas paskelbė apie ketinimą suteikti Ukrainai „Mirage 2000–5F“. Šie reaktyviniai lėktuvai bus techniškai modifikuoti, be kita ko, papildant juos „oras-žemė“ pajėgumais ir patobulinant jų elektroninės kovos sistemas, siekiant pritaikyti juos konkretiems Ukrainos operaciniams poreikiams. Pirmieji lėktuvai bus pristatyti 2025 m. pirmąjį pusmetį, kad ukrainiečių pilotai ir technikai spėtų baigti mokymus.
Šis orlaivių perdavimas vyksta tuo metu, kai Ukraina taip pat gauna naikintuvus „F-16“ iš sąjungininkų šalių, todėl techninė priežiūra ir logistinė parama yra labai svarbus aspektas – ypač tokiam nevienalytiškam oro laivynui. Pasak Prancūzijos parlamento nario Franko Giletti, kuris patvirtino šį perdavimą savo pranešime apie biudžetą, bus įdiegtas „visapusiškos paramos modelis“, kuris lydės šių „Mirage 2000–5F“ naudojimą.
Tačiau ši operacija turi reikšmingų pasekmių Prancūzijos karinėms oro pajėgoms. Sumažinus „Mirage 2000–5F“ skaičių, padidės „Rafale“ lėktuvų parko ir modernizuotų „Mirage 2000D“ operaciniai reikalavimai, todėl padidės techninės priežiūros ir operacinės parengties išlaidos, o tai gali turėti įtakos šių orlaivių prieinamumui. Prancūzijos naikintuvų parkas jau dabar yra „optimizuotas iki minimumo“, o dėl šių perdavimų laikinai sumažės eksploatuojamų orlaivių skaičius – kol bus visiškai pristatyta penktoji F4 standarto „Rafale“ dalis.
F. Giletti taip pat pabrėžia, kad svarbu nedelsiant suplanuoti šių naujų orlaivių tiekimą, kad būtų išvengta „pajėgumų spragos“, kuri galėtų trukdyti AAE vykdyti savo veiklos įsipareigojimus iki 2030 m. Pagal dabartinį 2024–2030 m. karinio programavimo įstatymą AAE turėtų gauti 48 modernizuotus „Mirage 2000D“ ir 137 „Rafale“ – iš viso 185 kovinius orlaivius. Tačiau dėl neseniai prarastų dviejų „Rafale B“ ir dėl „Mirage 2000–5“ perdavimo šis skaičius gali laikinai sumažėti žemiau ateinančiam dešimtmečiui nustatyto tikslo.
„Mirage 2000–5F“ – tai viršgarsinis naikintuvas, Prancūzijos oro ir kosmoso pajėgų sukurtas specialiai oro gynybai. Pradėtas naudoti 1999 m., jis pasižymi greičiu, manevringumu ir ugnies galia, gali vykdyti įvairias užduotis – nuo teritorinės gynybos iki branduolinių antskrydžių palydos. Su įrengtu RDY radaru ir MICA raketomis, tai yra pirmasis Prancūzijos naikintuvas, turintis „Fox 3“ funkciją, leidžiančią vykdyti raketų mūšius neišlaikant fiksacijos. Ši pažangi sistema, suderinta su modernizuota pilotų kabina su penkiais skaitmeniniais ekranais ir HOTAS valdymo sistema, optimizuoja piloto reakciją mūšio metu.
Liuksei-le-Bene ir Džibutyje dislokuoti „Mirage 2000–5F“ vykdo oro viršenybės ir oro policijos misijas, taip pat NATO oro policijos misijas Baltijos šalyse. Lėktuvas sėkmingai naudojamas ir tarptautiniu mastu – Graikijoje, Katare ir Taivane. „Mirage 2000–5F“ turi „SABRE“ trukdžių slopinimo įrenginį ir „SPIRALE“ gynybos (angl. flare) sistemą, lėktuvas pasiekia 2,2 macho greitį ir 50 000 pėdų (daugiau nei 15 km) operacinį aukštį – todėl yra vertingas Prancūzijos oro gynybos turtas.
Šis numatomas perdavimas gali turėti įtakos Prancūzijos naikintuvų pilotų darbingumui ir jau dabar itin paklausaus naikintuvų parko prieinamumui. Taigi, „Rafale“ tiekimas turės būti griežtai suplanuotas taip, kad atitiktų poreikius pakeisti „Mirage 2000–5“ ir „2000D“, kurių išleidimas į atsargą planuojamas 2035 m., siekiant išlaikyti Prancūzijos oro ir kosmoso pajėgų operacinius pajėgumus ilguoju laikotarpiu, rašo „Army Recognition“.