„Be amerikiečių nieko iš to (lėktuvo perdavimo) nebus, nes jame yra daug amerikiečių pagamintos įrangos. Lėktuvas yra švediškas, bet jame yra daug amerikietiškos įrangos. Taigi, be amerikiečių sutikimo – o aš negirdėjau, kad jie sutiktų mums perduoti „Saab 340“ – nieko nebus“, – sakė ekspertas.
Kitaip tariant, pasak jo, Švedijos pranešimas nereiškia, kad sandoris yra sudarytas.
„Dėkojame švedams, kad atvėrė vartus, bet dabar viskas priklauso nuo amerikiečių. Štai čia viskas tampa nepatogu“, – pridūrė ekspertas.
Savo teiginiui pagrįsti K. Krivolapas priminė, kad Lenkija prieš kelerius metus įsigijo du tokius „Saab 340“ ir juos integravo beveik per pusantrų metų.
„Kai švedai pareiškė, kad yra pasirengę perduoti du „Saab 340“, iš pradžių buvo paskelbta, kad mokymai užtruks apie šešis mėnesius ir kad jie bus paruošti perdavimui. Paskui įdomioje J. Bideno žinutėje užsiminta, kad užtektų vieno, o ne dviejų orlaivių. Nekomentuosiu savo reakcijos – tai buvo gana netikėta“, – teigia ekspertas.
Apie „ASC 890“
Gegužę buvo pranešta, kad Ukraina gaus savo pirmąjį ankstyvojo perspėjimo iš oro (AEW) lėktuvą „ASC 890“. Tuo metu Švedijos vyriausybė paskelbė apie būsimą „ASC 890“, dar žinomo kaip „Saab 340 AEW&C“ arba „S-100B Argus“, perdavimą.
Tačiau buvo tikimasi, kad perdavimas įvyks dar negreitai. Ekspertai teigia, kad šie orlaiviai galėtų gerokai sustiprinti Ukrainos oro gynybos pajėgumus, rašo „RBC Ukraina“.