Padegimas įvyko naktį prieš tai, naktį iš spalio 12 į 13 d., praneša „Militarnyj“.
Pažymima, kad padegimas įvykdytas oro uoste Orenburgas-2, o pats orlaivis priklausė 18-osios gvardijos karinės transporto aviacijos divizijos 117-ajam karinės transporto aviacijos pulkui (padalinys 45097) ir buvo naudojamas vadovybei pervežti.
Tokiais „Tu-134Ш“ ir „UBL/Ш“ versijų lėktuvais ne tik skraidinami vyriausybės ir kariuomenės pareigūnai, bet ir Rusijos ginkluotosios pajėgos juos naudoja kaip mokomuosius orlaivius. Šiais orlaiviais mokomi oro ir jūrų aviacijos pilotai, kurie įgyja įgūdžius valdyti daugiamotorius orlaivius – tokius kaip „Tu-160“ ir „Tu-22M3“.
Tai nėra nauji orlaiviai, jie buvo pagaminti sovietmečiu ir juos paveldėjo Ukraina bei kelios kitos šalys.
Taip pat reikėtų pažymėti, kad „Orenburgo-2“ oro uostu naudojasi Rusijos gynybos ministerija, kuriame bazuojasi transporto aviacija, tiesiogiai pavaldi Rusijos oro ir kosmoso pajėgų Vyriausiajai vadavietei – Karinės transporto aviacijos vadovybei.
Šiuo metu čia dislokuotą 117-ąjį karinės transporto aviacijos pulką sudaro trys eskadrilės, iš kurių dvi yra aprūpintos orlaiviais „Il-76MD“, o viena – „Il-22P“ ir „An-12PP“.
Be to, rusai aktyviai naudoja šio oro uosto lėktuvus, kuriais gabenamas personalas ir karinė įranga, kurią vėliau Rusijos kariuomenė naudoja Ukrainos teritorijoje.
Anksčiau „Militarny“ pranešė, kad 2024 m. rugsėjo 21 d. Omsko-Severno oro uoste sudegė karinis sraigtasparnis „Mi-8“. Pasak vietos laikraščio, padegimas buvo tyčinis, o jį įvykdė du šešiolikmečiai moksleiviai.