„Star Wars Outlaws“ apžvalga: ambicingiausias „Žvaigždžių karų“ žaidimas?

2024 m. rugsėjo 8 d. 15:19
Vytautas Lukaševičius
Kartais būna, kad trūksta žodžių, bet kažką pasakyti ar parašyti reikia. Taip yra ir šiuo atveju – nes pasirodė ambicingas „Star Wars“ visatos žaidimas. Ambicingas jis pirmiausiai tuo, kad tai praktiškai pirmas žaidimas, kurį po ilgo laiko kūrė ne „EA“ ar jos studija, bet kiti dideli kūrėjai. Antra priežastis, kodėl šis žaidimas ambicingas yra ta, kad prie jo, kaip skelbiama, petys į petį dirbo net 600 žmonių, o viskam vadovavo „Ubisoft“ studija „Massive Entertainment“, praėjusiais metais pristačiusi sėkmingą žaidimą „Avatar: Fronties of Pandora“. Deja, bet šį kartą rezultatas jiems gavosi toks, kad net neaišku, ką apie jį parašyti. Arba, tiksliau, nežinia net nuo ko pradėti. Panašiai, kaip ir su bet kuriuo eiliniu nauju „Star Wars“ serialu, kuriuos dabar kaip bandeles kepa studija „Disney“.
Daugiau nuotraukų (21)
Įdomus ir kitoks siužetas
Taigi, „Star Wars Outlaws“ turėjo būti nauja ir visiškai šviežia garsios filmų ir žaidimų serijos istorija, kuri mus perkelia ne į džedajaus kailį, bet eilinės ilgapirštės, bandančios prasimušti. Šitas sprendimas jau iš esmės yra sveikintinas, nes labai netipinis „Star Wars“ žaidimams, be to pagrindinė „Star Wars Outlaws“ veikėja, bent jau savo sugebėjimais, primena legendinį personažą Haną Solo. Taip mes pradedame valdyti naują „Star Wars“ visatos veikėją Kay Vess bei jos augintinį Nix, o veiksmas mus nukelia kažkur tarp klasikinių „Empire Strikes Back“ ir „Return of the Jedi“ filmų. Kay bando ištrūkti iš gimtosios planetos, bet finale susiranda labai pavojingą priešą, nuo kurio yra priversta slėptis. Na, o eigoje, kaip ir būdinga „Star Wars“ istorijoms, viskas bent kelis kartus apsiverčia ir pagrindinė veikėja, subūrusi komandą, pradeda ruoštis didžiausiai gyvenimo vagystei.
Siužetas tikrai yra viena stipresnių žaidimo pusių – tik gaila, kad jį per dažnai į šalį nustumia būtinybė tyrinėti planetas ar užsiimti šalutinėmis veiklomis. Taip pat ne visi veikėjai tolygiai išpildyti. Vieni labai ryškūs ir gerai įausti į istoriją, o kiti atrodo kažkokie pasimetę ar ne iki galo išbaigti. Tiesą sakant, viena iš tokių veikėjų yra ir pati Kay. Žaidžiant tikrai pritrūksta apie ją informacijos – kokia jos praeitis, kaip bei kuo susijusi su kitais veikėjais ar panašiai. Didelė dalis jos dialogų su kitais bus apie tai, kaip ji gali kažką pavogti, o kiti veikėjai sakys „o, tai gerai, pavok, būsiu dėkingas“. Taip pat didžiąją laiko dalį Kay praleidžia bendraudama su savo augintiniu Nix – bet šie pokalbiai pernelyg neprisideda prie personažo augimo. Galiausiai neaišku, kas kūrėjams nepavyko ar apskritai, kas nutiko, bet pagrindinės veikėjos veidas dažnai atrodo deformuotas ar iškreiptas. Kitų personažų veidai ir modeliai daugiau mažiau tvarkingi, o Kay, būna, vienoje scenoje atrodo vienaip, antroje kitaip, o trečioje jos veidas visai išsiliejęs, tarsi ištirpęs.
Amerikietiški žaismo kalneliai
Toliau analizuojant žaidimą, vienu blogiausių ir didžiausių jo trūkumų tampa žaismas (angl. gameplay). Tiksliau, pavienės žaismo dalys, nes „Star Wars Outlaws“ žaismas turi tikrai nemažai komponentų. Pradėkime nuo to, kuris yra blogiausias ar blogiausiai išpildytas. Tai – sėlinimas. Tenka pripažinti, kad „Star Wars Outlaws“ – net žaidžiant jį po oficialaus išleidimo – yra kiek žalokas. Priešai juda keistai, jų dirbtinis intelektas ne visuomet veikia, kaip turėtų, ir ten, kur žaidimas turi būti tikslus, jis per dažnai būna nenuspėjamai chaotiškas. Ir nuo to visuomet nukenčia žaidėjas.
Pavyzdžiui, šiame žaidime nežinia kodėl atsirado iš gūdžios praeities prikeltos tokios sėlinimo misijos arba misijų segmentai, kuriuose, jei mus pastebi, iš karto pralaimime ir gauname „Game over“ langą. Tai reiškia, kad šiuose segmentuose net menkiausia klaida reikš žaidimo pabaigą ir būtinybę pradėti visą sekciją iš pradžių – o kartu ir visų daiktų, kuriuos jau buvome radę, rinkimą iš naujo. Tokios lygių sekcijos gali įvaryti neviltį ir tikrai erzina ypatingai tada, kai jas perėję mes gauname žaidimo leidimą atvirai šaudyti ar net mėtyti granatas – tarsi tas sėlinimas, prie kurio deginome nervų ląsteles, buvo visai nesvarbus.
Kitas tikrai netobulas „Star Wars Outlaws“ žaismo aspektas – patys susišaudymai ir kova. Natūralu, kad žaidime esame ne džedajai ir neturėsime jų sugebėjimų ar ginklų, tačiau Kay dažnai bus kiek per silpna žaidimo kovoms. Jos arsenale yra vos vienas blasteris ir kelios rūšys granatų, tad kovos ilgainiui gali tapti per daug pasikartojančios ir nuobodžios. Tiesa, visuomet galėsime pasikliauti Nix ir liepti jam aplinkoje susprogdinti cisternas, užminuoti aliarmo sistemas ar nukreipti priešų dėmesį – bet net ir visi šie veiksmai po laiko pabos. Taip pat Nix galės nugvelbti ir atnešti mums priešų ginklus, tad gausime progą pašaudyti ne vien iš savo blasterio.
Kita vertus, pereidinėjant žaidimą vėliau atrakinsime daugiau blasterio patobulinimų ir ilgainiui juo galėsime šaudyti lyg automatu, kas labai palengvins susidūrimus su priešais. Tačiau kad ir kaip sektųsi susišaudymai, dažniau žaidime vis tiek teks sėlinti ar slėptis šešėliuose, nes žaidimas žaidėjus mes į tokius lygius, kurie mus pastebėjus arba baus „game over“ langu arba užsiundys tiek priešų, kad bus neįmanoma atsilaikyti. Taigi, „Star Wars Outlaws“ nuolat balansuos tarp veiksmo ir sėlinimo, tačiau svarstyklės dažniau pakryps į sėlinimo pusę.
Visatos tyrinėjimo būdai
Galiausiai dar vienas žaismo komponentas, kuris čia atrodo iki galo neišpildytas – karstymasis ir laipiojimas po aplinką. Kūrėjai, norėdami duoti žaidėjams atsikvėpti, čia pridėjo tokių aplinkos tyrinėjimo lygių, kuriuose turėsime karstytis bei spręsti nedidelius aplinkos galvosūkius. Akivaizdu, kad tokių lygių įkvėpimu tapo „Uncharted“ serija, tačiau tenka pripažinti, kad šio aspekto „Star Wars Outlaws“ nepavyko net nukopijuoti. Karstymasis ar aplinkos tyrinėjimas čia yra tarsi medinis ir ne visai patogus. Taip pat pasitaikys, kad Kay neklausys mūsų mygtukų paspaudimų arba tai darys su pauzėmis – kas galiausiai lems kritimą žemyn. Žinoma, tokių lygių tyrinėjimo metu mes prisižiūrėsime gražių vaizdų, tačiau iš žaismo pusės tas tyrinėjimas galėjo būti dar gerokai patobulintas ir pašlifuotas.
Na, o baigiant kalbą apie didesnius žaismo elementus, būtina išskirti važinėjimą „speederiu“ bei skraidymą ir kovas atvirame kosmose. Pasivažinėjimai yra paprasti, dažniausiai pasitarnaus kaip persikėlimas iš taško A į tašką B – nes kūrėjai net neleidžia kada panorėjus atsišaudyti blasteriu sėdint ant „speederio“. Galėsime tik tada, kai sukaupsime adrenalino stulpelį, kuris leis sustabdyti laiką, pažymėti taikinius ir tada vieno mygtuko paspaudimu visus juos likviduoti.
Taip, šį žaismo elementą „Star Wars Outlaws“ kūrėjai nukosėjo nuo puikiojo „Red Dead Redemption 2“, tačiau tas nukopijavimas – vėlgi – neypatingas. Tiesa, pats „speederis“ mums pravers tyrinėjant žaidimo pasaulius, ieškant paslapčių ar šokinėjant per prarajas. Ir pats pasivažinėjimas dažnai gali būti smagus, ypač jei mus persekios priešai – bet ilgainiui taip pat pabosta. Tuo metu kovos kosmose savo garsiniais efektais ir esme labai primins „Star Wars“ filmus – bet žaismas čia vėlgi nei geras, nei blogas. Taip yra ir su daugelio žaidimo aspektų – sprendimai yra, jie veikia, viskas žaidžiasi, bet negalėtum pasakyti, kad tai labai gerai ar labai blogai. Tiesiog – yra, žaidžiasi.
Įspūdingos planetos ir kitoks žaidėjo tobulėjimas
Aptarus žaidimo minusus arba tai, kas verta kritikos ar bent diskusijų, metas aptarti tai, kuo žaidimas vis dėlto nustebina. Pirmiausiai tai – jo planetos ir galimybė jas tyrinėti. Kūrėjai žadėjo, kad tai bus pirmasis atviro pasaulio „Star Wars“ žaidimas, ir šiame pažade tikrai daug tiesos. Prieš žaidėjų akis „Outlaws“ priešpastato 5 skirtingas planetas. Vienoje iš jų vyks prologas, tad jos daug nepatyrinėsime, o kitoje bus leidžiama tyrinėti praktiškai tik vieną miestą, tad iš viso lieka trys skirtingos planetos, kuriose bus didesnės atviros erdvės. Viena jų – Toshara – yra sugalvota kūrėjų ir „Star Wars“ visatoje matoma pirmą kartą, o kitos dvi bus jau pažįstamos serijos gerbėjams. Kūrėjų sugalvota Tosharos planeta tikrai nustebina – nes ji puikiai įsipaišo į „Star Wars“ visatą, yra sumaniai išpildyta ir ją tikrai įdomu naršyti, net po keliolikos valandų.
Kitas pagyrų vertas netikėtas „Star Wars Outlaws“ aspektas – žaidėjo tobulėjimas. Čia nebus patirties taškų ar kažko panašaus. Vienintelis būdas, kaip Kay tobulės – sutikti žmonės. Pavyzdžiui, sutikus kokios nors srities ekspertą – tarkime, mechaniką – atsidarys jo kortelė bei sugebėjimai, kurių galima išmokti. Tuomet turėsime atlikti nurodytus reikalavimus ir taip atrakinsime naują sugebėjimą. Toks progresavimas žaidime yra nematytas ir įdomus – ir svarbiausia, tikrai gerai išpildytas. Nereikės valandų valandas zulinti žaidimo tam, kad pasikeltume lygį – sugebėjimus dažnai atrakinsime natūraliu keliu, tiesiog vykdydami įprastas misijas.
Dėmesys netikėtoms detalėms
Pagyrų verti ir visi smulkūs dalykai ar niuansai, kurių kūrėjai nepatingėjo nugludinti. Pavyzdžiui, čia galėsime sužaisti labai sumaniai išpildytą, netikėtą „Star Wars“ pokerio versiją, kurią išmokti tikrai prireiks laiko bei gilinimosi. Žaidime galime atrasti ir sužaisti arkadinių žaidimų, o norint įsilaužti į pastatą ar jo dalį, mus pasitiks originalus spynų laužymo žaidimas pagal ritmą. Tuo metu kai bandysime nulaužti priešų sistemas, bus dar kitoks mini žaidimas. Bet jei šie mini žaidimai mums nesiseks, kūrėjai leidžia nustatymuose juos tiesiog išjungti.
Na o bene didžiausio pagyrimo yra vertas žaidimo garso takelis – čia girdisi visiškai „Star Wars“ stilių atitinkančios muzikinės temos, kurios dera tiek su klasikiniais filmais, tiek jau ikoninę muziką papildo naujomis sumaniomis kompozicijomis.
Gerų žodžių galima pasakyti ir apie grafiką: dažnai nustebina detalių gausa, skirtingų pasaulių įvairovė, gausybė veiklos miestuose ar gyvenvietėse – bet taip pat pasitaiko ir tikrai pobaisių vaizdų, kurie akimirksniu grafiškai primena dar „PlayStation 3“ žaidimus. Galiausiai, čia vis dar apstu nemalonių žaidimo klaidų, kurios tiesiog išmuša iš žaismo.
Nors jau aptarėme ryškesnius pliusus ir minusus, viena žaidimo funkcija yra tiek keista, kad neišeina jos priskirti prie blogų ar gerų. Tai – skirtingi žaidime veikiantys nusikaltėlių sindikatai. Kūrėjai gyrėsi, kad turėsime sudėtingų pasirinkimų ar netikėtų konfrontacijų, bet iš tikro tai tiesiog vos keturi sindikatai, kuriems darant misijas jie taps draugiški, o nedarant ar kenkiant jiems – priešiški. Tai ir visa sistema. O kūrėjų minėti pasirinkimai dar paprastesni – pavyzdžiui, vykdant misiją vienam sindikatui gale dažniausiai gausime pasirinkimą, ar juos išduoti ir nutekinti informaciją kitiems. Tokie pasirinkimai įtakos neturės, be to, labai norint galima tiesiog visus sindikatus pritraukti į mums palankią pusę. Kita vertus, kai santykiai su sindikatu blogi, patekus į jų teritoriją iš karto būsime puolami. Jei santykiai geri – mūsų nepuls, bet norint patekt į saugomas kiekvieno sindikato vietas, mus vis tiek apšaudys net ir tie, kurių malonę jau pelnėme – tad galiausiai iš šios sistemos nebus beveik jokios prasmės ar naudos.
Verdiktas
Taigi, turime tikrai labai ambicingą pirmąjį atviro pasaulio „Star Wars“ žaidimą, kurį kūrė „Ubisoft“. Šis blynas, kaip bebūtų gaila, labiau prisvilo nei neprisvilo. Ar jame yra neapdegusių vietų? Tikrai taip, ir dėl jų verta „Star Wars Outlaws“ sužaisti, tačiau šio žaidimo negalime rekomenduoti kaip pirkinio už pilną kainą net prisiekusiems serijos fanams.
Tai – neblogas žaidimas, bet jo trūkumai daugeliui gali smarkiai apkartinti bendrą patirtį, todėl „Outlaws“ geriau nusipirkti vėliau, už gerokai mažesnę kainą. Na, o jei noras išbandyti – nenumaldomas, tuomet bandykite su visa sauja druskos ir nusiteikite, kad pasivažinėjimas bus duobėtas. Visiems kitiems, bent kol kas, siūlome išbandyti tikrai puikius „Star Wars“ žaidimus – pavyzdžiui, pernai pasirodžiusį „Star Wars Jedi: Survivor“ arba jo pirmtaką „Star Wars Jedi: Fallen Order“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.