Kaip saugoti kompanijos IT infrastruktūrą nuo gamtos stichijų žalos

2024 m. rugpjūčio 2 d. 13:00
Andris Gailītis, duomenų centrų operatoriaus Delska valdybos pirmininkas
Apie IT infrastruktūros saugojimą komentuoja Andris Gailītis, duomenų centrų operatoriaus Delska valdybos pirmininkas.
Daugiau nuotraukų (2)
Stiprių liūčių, vėjo ir kitų gamtos stichijų padaryta žala gali rimtai paveikti įmonės veiklos tęstinumą. Elektros išjungimas gali sustabdyti gamybą ir paslaugų teikimą, įvairių įstaigų veiklą, taip pat sustabdyti kasdienį gyvenimą miestuose. O dėl prastovų negautos pajamos gali būti ir ne vienintelė bėda, įmonės praranda ir svarbius duomenis, jei iki šiol nebuvo pagalvota apie IT infrastruktūros atsarginį kopijavimą ir avarinio duomenų atkūrimo planą, taip pat kitus saugius duomenų saugojimo sprendimus.
Kataklizmų atveju didžiausių grėsmių kyla įvairioms internetu teikiamoms paslaugoms, tačiau mūsų laikais bet kurioje industrijoje vis daugiau dokumentų yra saugomi skaitmeniniu būdu, o IT sistemos veikia debesyse, kuriuos įveiklina duomenų centrai. Greičiausiai kasdien dauguma mūsų pasikliauja mintimi, kad su mumis nieko tokio neatsitiks ir net nepagalvoja apie potencialią įtaką verslui. Tačiau situacijos, kai dėl nenumatytų infrastruktūros arba tinklų darbo sutrikimų yra prarandami vertingi duomenys, visai nėra retos. Gamtos stichijų įtaka ir mūsų regione tampa gana dažnu reiškiniu.
Kodėl duomenų centras yra geriausias pasirinkimas verslo IT tęstinumui užtikrinti?
Duomenų centrai yra apsirūpinę atsarginiais maitinimo šaltiniais, sudubliuotomis tinklo jungtimis ir sistemomis, užtikrinančiomis nenutrūkstamą duomenų ir įrenginių veikimą net avarinėmis situacijomis. Pavyzdžiui, Delska duomenų centruose Rygoje ir Vilniuje nenutrūkstamą elektros energijos tiekimą užtikrina kelios nepriklausomos elektros linijos. Net jei visose elektros energijos linijose nutrūktų tiekimas, tai nesustabdytų duomenų centro veikimo, nes nenutrūkstamos maitinimo sistemos arba UPS tiekia elektros energiją kol keli laukimo režimu veikiantys dyzeliniai generatoriai vėl pradeda gaminti elektrą. Naudojant dyzelinius elektros energijos generatorius ir nepertraukiamo maitinimo sistemą, užtikrinamas nepertraukiamas elektros energijos tiekimo rezervavimas į duomenų centrą, tokiu būdu užtikrinant nepertraukiamą elektros tiekimą į duomenų centrą įvykus elektros sutrikimams Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) tinkle. Todėl verslo IT infrastruktūra gali toliau veikti net tokiomis nenumatytomis aplinkybėmis kaip elektros praradimas.
Kitais būdais pakenkti duomenų centrui taip pat nebūtų paprasta. Jo pastatas yra specialiai suprojektuotas, pastatytas laikantis aukščiausių saugumo standartų, kad išlaikytų tokias gamtos katastrofas kaip potvyniai, audros, žemės drebėjimai. Taip pat yra griežta patekimo kontrolė – 24/7 veikia fizinė apsauga ir vaizdo stebėjimas, taip pat įvairios svarbos patalpose veikia patekimo kontrolės mechanizmai, įskaitant biometrinę sistemą.
Naudodamosi duomenų centrų paslaugomis, įmonės gali susitelkti į pagrindinę savo veiklą, o ne į IT infrastruktūros palaikymą ir valdymą. Delska yra pirmasis ISO 22301:2019 sertifikuotas duomenų centrų operatorius Baltijos šalyse. Verslo tęstinumo valdymo sistemos (Business Continuity Management System) sertifikatas patvirtina, kad duomenų centras įdiegė efektyviausias ir sparčiausias galimybes, apsaugančias centro kritinę infrastruktūrą nenumatytos avarinės situacijos atveju. Be to, duomenų centre dirba kvalifikuoti profesionalai, kurie yra apmokyti ir treniruoti dirbti įvairiomis krizinėmis ir rizikos situacijomis bet kuriuo metu.
Įmonėms visame pasaulyje Delska teikia viso spektro IT infrastruktūros paslaugas, padedančias užtikrinti nenutrūkstamą veiklą įvairiose duomenų centrų lokacijose Europoje, taip pat galingą ir patikimą duomenų persiuntimo tinklą. Atsarginės duomenų kopijos geografiškai skirtingose lokacijose kartu su patikimomis ir greitomis tinklo jungtimis leidžia mūsų klientams įvesti geriausios praktikos avarinio atsinaujinimo (disaster recovery) planą.
Delska siūlo ne tik IT infrastruktūros spintų nuomos saugiuose duomenų centruose Rygoje, Vilniuje, Frankfurte, Amsterdame ir Stokholme, bet ir platų kitų IT paslaugų pasirinkimą, įskaitant privatų ir viešą debesį, saugumo ir duomenų perdavimo sprendimus, taip pat IT sistemų valdymo ir administravimo paslaugas.
Nors papildomos išlaidos galėtų įmones sulaikyti nuo minties diegti geresnius saugumo sprendimus, reikia suvokti, kad prastovos atveju patirti nuostoliai gali būti gerokai didesni negu duomenų saugumo paslaugų sąnaudos. Be to, kartais potencialių rizikų ignoravimas gali būti lemiamas įmonės išgyvenimui. Todėl avarinio atsinaujinimo sprendimų įdiegimas ir išmintingas duomenų centro pasirinkimas yra savotiškas įmonės draudimas, kurį reikia atidžiai įvertinti.
Apie Delska
Delska yra ženklas, kuris 2024 m. birželį, minėdamas 25 metų jubiliejų duomenų centrų versle, sujungė Lietuvos įmonę „Duomenų Logistikos Centras“ (DLC) ir Latvijos įmonę „Digitālās Ekonomikas Attīstības Centrs“ (DEAC) .

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.