Sidnėjaus oro uoste buvo sustabdyti skrydžiai, prekybos centruose kilo chaosas prie kasų, o televizijos eteryje sutriko automatinis įgarsinimas, grafika ir kompiuteriai.
Kelios valandos prieš tai, kai Australija patyrė rimtų problemų, kelios JAV oro transporto bendrovės taip pat pranešė, kad dėl IT sutrikimų teko atidėti arba atšaukti skrydžius.
Sutrikimo priežastis neaiški, tačiau daugelis nukentėjusiųjų ją siejo su „Microsoft“ kompiuterių operacinėmis sistemomis.
Sidnėjaus oro uoste iš informacinių ekranų dingo informacija. Pigių skrydžių bendrovė „Jetstar“ vidinių skrydžių terminalo keleiviams paskelbtame pranešime teigė, kad dėl „Microsoft“ problemos negali registruoti keleivių ir įlaipinti jų į skrydžius.
Bendrovė „Virgin Australia“ savo keleiviams taip pat pranešė, kad skrydžiai „visiškai sustabdyti“.
Socialinės žiniasklaidos vartotojai pranešė apie eiles tokiose parduotuvėse kaip „Woolworths“, kuriose neveikė mokėjimo sistemos.
Australijos sutrikimų svetainėje „Downdetector“ skelbiama, kad apie sutrikimus pranešė Nacionalinis Australijos bankas, telekomunikacijų bendrovė „Telstra“, „Google“ ir kt.
Oficialioje „Microsoft 365“ paskyroje socialiniame tinkle „X“, sakoma, kad „tiriame problemą, kuri turi įtakos naudotojų galimybei naudotis įvairiomis „Microsoft 365“ programomis ir paslaugomis“.
Australijos kibernetinio saugumo priežiūros tarnyba pareiškime teigė, kad nėra informacijos, leidžiančios manyti, jog tai būtų kibernetinio saugumo incidentas.
„Mūsų dabartinė informacija yra tokia, kad šis sutrikimas susijęs su technine problema, susijusia su trečiosios šalies programinės įrangos platforma, kurią naudoja paveiktos įmonės“, – sakoma pareiškime.
BBC taip pat praneša, kad Berlyno oro uostas taip pat pranešė apie vėlavimus dėl „techninio gedimo“.
Ispanijoje pranešta apie „incidentą“ visuose šalies oro uostuose.
„Dirbame, kad kuo greičiau tai išspręstume. Tuo tarpu operacijos tęsiamos naudojant rankines sistemas“, – teigia Ispanijos oro uostų operatorius.
Taip pat viena iš pagrindinių Jungtinės Karalystės traukinių bendrovių įspėjo keleivius, kad jie gali tikėtis trikdžių, nes kompanija susiduria su „plačiai paplitusiomis IT problemomis“.
Visos keturios „Govia Thameslink Railway“ geležinkelio bendrovės – „Southern“, „Thameslink“, „Gatwick Express“ ir „Great Northern“ – paskelbė socialinėje žiniasklaidoje, kad „šiuo metu visame tinkle susiduriame su didelėmis IT problemomis“.
„Mūsų IT komandos aktyviai tiria, kad nustatytų pagrindinę problemos priežastį. Tam tikrose vietose negalime gauti prieigos prie vairuotojų diagramų, todėl galimi trumpalaikiai atšaukimai, ypač „Thameslink“ ir „Great Northern“ tinkluose. Be to, sutrikusi ir kitų pagrindinių sistemų, įskaitant mūsų realaus laiko klientų informavimo platformas, veikla. Kai tik galėsime, pateiksime papildomos informacijos. Tuo tarpu prieš kelionę prašome reguliariai pasitikrinti savo kelionę“ – praneša JK geležinkeliečiai.
Jungtinėje Karalystėje dėl sutrikimų neberodomas „Sky News“ kanalas. Kaip nurodo BBC, šį rytą kanalas negalėjo transliuoti tiesioginės transliacijos, teigia bendrovės vykdomasis pirmininkas.
Kompanija „Microsoft“ teigia, kad po paslaugų problemų imasi „švelninimo veiksmų“, praneša naujienų agentūra AFP. Ji teigia, kad sutrikimai prasidėjo ketvirtadienį apie 18:00 JAV Rytų pakrantės laiku (1 val. nakties Lietuvos laiku).
Bendrovė teigia tirianti problemas, susijusias su debesijos paslaugomis JAV – ir problemą, turinčią įtakos kelioms jos programoms ir paslaugoms.
Amsterdamo Schipholio oro uostas taip pat pranešė apie vėlavimus dėl IT sutrikimų.
„Šis sutrikimas turi įtakos skrydžiams iš Schipholo ir į jį“, – nurodė atstovas spaudai ir pridūrė, kad kol kas neaišku, kiek skrydžių paveikta.
Jungtinėse Valstijose įsikūrusios oro linijų bendrovės „United“, „Delta“ ir „American Airlines“ paskelbė „visuotinį sustabdymą“ visiems savo skrydžiams.
Šiuo metu vykdomi skrydžiai bus tęsiami, tačiau kol kas jokie kiti skrydžiai nekils.
Europos oro linijų bendrovė „Ryanair“ taip pat teigia, kad patiria „galimų sutrikimų visame tinkle“, kurie, jos teigimu, atsirado dėl trečiosios šalies sutrikimų.
Aviakompanija pataria, kad visi, kurie šiandien keliauja, turėtų tikrinti „Ryanair“ programėlę, kad sužinotų naujausią informaciją apie savo skrydį.
Edinburgo oro uoste (Škotija, JK) taip pat sutriko paslaugų teikimas - nes dėl kompiuterio klaidos sugedo išvykimo ekranai: užstrigo ir rodė neaktualią informaciją apie išvykimo vartų numerius ir pakilimo laiką, todėl kai kurie keleiviai nespėjo į savo skrydžius.
Taip pat ryte pagrindiniame terminalo pastate suveikė priešgaisrinė signalizacija, kuri, kaip manoma, įsijungė dėl tos pačios kompiuterio klaidos.
Taip pat pranešama, kad JAV Aliaskos valstijoje netinkamai veikia pagalbos telefonas 911 ir daugelis neskubios pagalbos skambučių centrų. Tolesnes su incidentu susijusias naujienas kviečiame sekti atnaujinimuose realiu laiku: