Šis sprendimas žymi legendinio lėktuvo, kuris beveik šešis dešimtmečius vaidino svarbų vaidmenį karinėse ir civilinėse operacijose, eros pabaigą.
Apie tai paskelbė Rusijos karinės transporto aviacijos vadas generolas leitenantas Vladimiras Benediktovas.
Pirmą kartą „An-22“ į dangų pakilo 1965 m. vasario 27 d. Žinomas dėl savo išskirtinių skrydžio galimybių ir gebėjimo pakilti nuo neasfaltuotų kilimo ir tūpimo takų bei ant tokių nusileisti, „An-22“ tapo nepakeičiama priemone gabenant didelius krovinius ir įrangą į atokias ir sunkiai pasiekiamas Sovietų Sąjungos vietoves. Dėl didelės keliamosios galios, didelio nuotolio ir degalus taupančių variklių lėktuvas tapo ekonomiškai naudingas įvairioms sunkiojo transporto gabenimo užduotims vykdyti.
1965–1976 m. Taškento aviacijos gamykloje Uzbekistane buvo pagaminti 66 lėktuvai „An-22“. Iš jų maždaug 60 buvo įtraukti į Rusijos karinių transporto orlaivių parką, o dalis jų po Sovietų Sąjungos iširimo liko Ukrainoje.
Tačiau orlaivio naudojimo laikas baigėsi. „Iš 60 lėktuvų, kuriuos turėjome, dalis liko Ukrainoje, o likusius eksploatavo mūsų transporto orlaivių parkas“, – pažymėjo V. Benediktovas.
Ukrainą savo vienintelį turėtą „An-22“ prarado 2022 m. vasarį Rusijos plataus masto invazijos į Ukrainą metu, rašo „Defence Blog“.