Netrukus mokyklas pasieks dar daugiau skaitmeninių mokymo priemonių: jų kūrimas – kompleksiškas ir sudėtingas procesas

„Nors nuolatos kūrėme įvairias mokymo priemones, tokios sparčios skaitmenizacijos, kuri vyksta šiuo metu, dar nėra buvę. Turime ambiciją per trumpą laiką sukurti daug naujų SMP kone visiems ugdymo dalykams: nuo lietuvių kalbos, matematikos, istorijos, geografijos iki gestų kalbos, tautinėms mažumoms skirtų įrankių, virtualiosios realybės priemonių, kurios artimiausiu metu bus prieinamos švietimo portale e.mokykla.lt“, – pasakoja EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.

Šiuolaikiniame ugdymo procese vis didesnį pagreitį įgyja skaitmeninių mokymo priemonių (SMP) naudojimas – pamokose jau pasitelkiama interaktyvi medžiaga, dirbtinis intelektas, įvairūs žaidimai ir virtualiosios realybės įrankiai.<br>„Freepik“ nuotr.
Šiuolaikiniame ugdymo procese vis didesnį pagreitį įgyja skaitmeninių mokymo priemonių (SMP) naudojimas – pamokose jau pasitelkiama interaktyvi medžiaga, dirbtinis intelektas, įvairūs žaidimai ir virtualiosios realybės įrankiai.<br>„Freepik“ nuotr.
Ieva Stelmokienė.
Ieva Stelmokienė.
Nijolė Pivorienė.
Nijolė Pivorienė.
EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.
EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jun 3, 2024, 4:50 PM

Šiuo metu rengiamos SMP Lietuvos geografijai, gestų kalbai, biologijai, Lietuvos istorijai, aukštesnių gebėjimų turintiems vaikams, interaktyvūs modeliai chemijai ir fizikai mokytis, matematikos vaizdo pamokos. Taip pat kuriamos priemonės pilietiškumo pagrindams, etninei kultūrai, priešmokykliniam ugdymui, teksto suvokimo gebėjimams ugdyti, interaktyvus Lietuvos žemėlapis istorijai ir geografijai bei dar daugiau.

Kaip teigia I.Šuolienė, skaitmeninės mokymo priemonės kūrimas – kompleksiškas ir sudėtingas procesas, įprastai trunkantis nuo 9 mėnesių iki metų ar netgi ilgiau. „Šiame procese dalyvauja didelė ekspertų komanda – kūrėjai, mokytojai, programuotojai, skaitmenintojai. Labai svarbus ir recenzentų, užtikrinančių kuriamos priemonės kokybę, vaidmuo, taip pat neretai pasitelkiamos ir filmavimo komandos“, – procesu dalijasi EdTech centro vadovė.

Svarbiausia – patyrusi ekspertų komanda

Priemonėms kurti pasitelkiamos verslo įmonės, kuriančios mokymo priemones. Jos paskiria projektų vadovus, kurie prižiūri priemonių kūrimo procesą.

Interaktyvių istorijos ir geografijos žemėlapių kūrimui vadovaujanti Kristina Mažeikaitė sako, kad didelės komandos suvaldymas ir skirtingų sričių specialistų nukreipimas ta pačia kryptimi – vienas didžiausių iššūkių, kylančių kūrybiniame procese.

„Tam, kad įgyvendintume šiai priemonei keliamus reikalavimus, gautume kokybišką rezultatą ar netgi pranoktume visus lūkesčius, turime užtikrinti, kad visi šie specialistai, atėję iš skirtingų sričių ir turintys skirtingas patirtis, tarpusavyje susikalbėtų, turėtų tą pačią viziją ir dirbtų ta pačia kryptimi. Antras iššūkis – sukurti tokią priemonę, kuri būtų patraukli ir mokiniams, ir mokytojams“, – įspūdžiais dalijasi K.Mažeikaitė. Vis dėlto, nepaisant kylančių iššūkių, didžiausias įvertinimas – mokinių džiaugsmas ir suvokimas, kad tavo darbas kuria pridėtinę vertę, sako ji.

Dalį matematikos vaizdo pamokų kūręs režisierius Justas Puluikis dalijasi, kad vienas svarbiausių dalykų kuriant skaitmenines mokymo priemones – kompetentinga ir patyrusi komanda. Kartu su vaizdo montuotojais ir grafikos dizaineriais specialistas rengia moksleiviams skirtas matematikos vaizdo pamokas, kurios jau skelbiamos Nacionalinės švietimo agentūros „Youtube“ paskyroje.

„Kai mokinys ko nors nežino, dažnai informacijos ieško „Youtube“ kanale. Norėtųsi, kad šioje platformoje jis ieškotų ir rastų būtent šias pamokas. Džiaugiuosi, kad visame kūrimo procese vyksta sklandus tarpusavio bendradarbiavimas – prieš ruošdamiesi darbams gavome labai aiškų, detalų ir tvarkingą scenarijų, o jam įgyvendinti suburta profesionalų komanda“, – pasakoja J.Puluikis.

Skaitmeninės mokymo priemonės kuriamos įgyvendinant projektą „Skaitmeninė švietimo transformacija“, kurio vieni tikslų yra supažindinti švietimo įstaigas su inovatyviausiomis ugdymo priemonėmis, skatinti išbandyti naujus, patrauklius skaitmeninius mokymosi sprendimus mokyklose ir naudotis pažangiausia įranga.

Naujos ir esamos skaitmeninės mokymo priemonės laisvai prieinamos atnaujinamame Švietimo portale (www.emokykla.lt).

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.