Naujausias smūgis nuo skandalo nukentėjusiai bendrovei: šimtai „Boeing“ lėktuvų turi potencialiai mirtiną gedimą

Šių metų pradžioje nustatyta, kad dar vienas „Boeing“ lėktuvų parkas turi potencialiai mirtiną trūkumą, skelbia „Daily Mail“.

Lėktuvas „Boeing 777–300/ER“.<br>Wikimedia commons asociatyvinė nuotr.
Lėktuvas „Boeing 777–300/ER“.<br>Wikimedia commons asociatyvinė nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 23, 2024, 11:52 AM

Nustatyta problema buvo susijusi su bendrovės 777 serijos lėktuvų elektros gedimu, dėl kurio galėjo užsidegti ir sprogti lėktuvų sparnuose esantys degalų rezervuarai.

Atradus šį trūkumą paaiškėjo, kad, remiantis JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) pranešimu, dar beveik 300 „Boeing“ lėktuvų gali kelti pavojų.

FAA apie problemą pranešė kovą ir nurodė, kad „Boeing“ ir kiti nepriklausomi ekspertai iki gegužės 9 d. pateiktų atsakymą – tačiau kol kas neaišku, ar bendrovė tai padarė.

„Boeing“ atstovas spaudai pabrėžė, kad 2024 m. kovo 25 d. FAA pranešimas buvo skirtas „siūlomam taisyklių rengimui“, kuriuo buvo prašoma „Boeing“ ir kitų asmenų pastabų prieš tai, kai FAA oficialiai įpareigos bendrovę atlikti bet kokį siūlomą 777 serijos lėktuvų pataisymą.

Skandalingai pagarsėjusiai bendrovei reguliavimo institucijos skyrė jau ne vieną įspėjimą, mat keliuose „Boeing“ keleivinių lėktuvų modeliuose įvyko durų užraktų sprogimai, variklių gaisrai ore ir dvi mirtinos avarijos, per kurias žuvo 346 žmonės.

Šiame 2024 m. kovo tinkamumo skraidyti direktyvos (AD) pasiūlyme FAA įspėjo „Boeing“ dėl „elektrostatinės iškrovos“ pavojaus šalia degalų bakų. „Jei nebus imtasi priemonių, dėl nesaugios būklės degalų bako viduje gali įsiplieksti ugnis ir vėliau kilti gaisras arba sprogimas“, – teigė FAA.

FAA konkrečiai pareikalavo, kad būtų įrengta nauja „elektrinė jungtis“ ir „elektrostatinės iškrovos įžeminimo sistema“, kad būtų išvengta trumpo sujungimo ar „elektrostatinės iškrovos“ aplink oro įsiurbimo sistemą, esančią netoli 777 centrinio sparno degalų bakų.

FAA savo pasiūlymą dėl šios kritinės pataisos grindė savo pačios atlikta orlaivių gamintojo viešo pranešimo, techniškai vadinamo „Boeing Alert Requirements Bulletin 777–47A0007 RB, datuoto 2023 m. lapkričio 21 d.“, apžvalga.

Tačiau 2024 m. kovo mėn. FAA pateikė savo pasiūlymą dėl naujos direktyvos, nes „anksčiau aprašyta nesaugi būklė gali egzistuoti arba atsirasti kituose tos pačios konstrukcijos tipo gaminiuose“.

Praėjus mažiau nei dviem savaitėms po to, kai „Boeing“ turėjo pateikti atsakymą FAA, vienas 73 metų amžiaus žmogus žuvo, o dar 23 buvo sužeisti, kai dėl audros „Singapore Airlines“ 777 serijos lėktuvo skrydžio metu kilo „staigi ekstremali turbulencija“.

Apie „Boeing“ lėktuvų „787 Dreamliner“ ir 777 serijos trūkumus visuomenė sužinojo po to, kai įvyko serija skaudžių incidentų su „Boeing“ lėktuvais „737 Max“, įskaitant „Boeing 737 Max 9“ skrydį, kurio metu dėl avarinio slėgio salone nuo keleivių buvo nuplėšti drabužiai.

Tačiau 2024 m. kovo 25 d. FAA pasiūlymas „Boeing“ dėl tinkamumo skraidyti direktyvos sukėlė naują susirūpinimą dėl 777 serijos orlaivių, kurie yra vieni iš geriausiai parduodamų tolimojo susisiekimo orlaivių pasaulyje ir pirmieji komerciniai reaktyviniai lėktuvai, sukurti vien kompiuteriu.

FAA teigimu, azotu praturtinto oro paskirstymo sistema (NEADS), padedanti išlaikyti degųjį deguonį atokiau nuo lėktuvo reaktyvinių degalų, „dagalų bake buvo sumontuota be suprojektuotos elektrinės jungties“.

Leidiniui „Leeham News and Analysis“ „Boeing“ darbuotojai teigė, kad bendrovė šiais metais nesilaikė kitų FAA paskelbtų saugos terminų, įskaitant vasarį pateiktą raginimą parengti naujus saugos planus.

Jie taip pat sakė, kad „Boeing“ nesikreipė į inžinierių ir technikų profsąjungą, kad ši pateiktų savo nuomonę dėl naujų FAA reikalaujamų saugos planų.

Šių metų kovo mėn. FAA pasiūlytoje direktyvoje buvo nurodyti penki potencialiai mirtiną gedimą turintys 777 serijos lėktyvų modeliai, įskaitant „Boeing 777F“, „Boeing 777–200“, „Boeing-200LR“, „Boeing-300“ ir „Boeing-300ER“ – t. y. būtent tas modelis, kuris buvo susijęs su šią savaitę įvykusiu „Singapore Airlines“ incidentu, rašo „Daily Mail“.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.