„Iš esmės, kai vyksta toks mūšis, abu pilotai, siekdami įgyti pranašumą, stengiasi skristi kuo optimalesne savo orlaivio trajektorija, kad galėtų paleisti raketą. Taigi, pilotų įgūdžiai yra tikrai svarbūs. Mes varžėmės su pilotu, kuris turėjo dviejų ar trijų tūkstančių valandų patirtį. Jis buvo labai geras. Tai buvo maždaug lygi kova. Tačiau prieš mažiau patyrusį pilotą dirbtinis intelektas ir automatika būtų veikę geriau“, – sakė F. Kendallas apie dirbtinį intelektą.
Tai rodo itin aukštą dirbtinio intelekto agento gebėjimų lygį.
JAV oro pajėgų naikintuvų pilotai optimaliai per metus savo lėktuvuose skraidydami praleidžia nuo 200 iki 250 valandų – nors šie skaičiai dėl įvairių priežasčių gali būti ir trumpesni. Tai reiškia, kad 2000–3000 valandų turintis pilotas turi 10–15 metų patirties, jei ne daugiau.
2014 m. JAV karinės oro pajėgos pranešė, kad tik apie 300 pilotų pasaulyje nuo 1978 m. (kai buvo pradėtas naudoti „F-16 Fighting Falcon“) buvo sukaupę daugiau kaip 3000 valandų skrydžio valandų. Tad dirbtinis intelektas pagal įgūdžius kovoje gali prilygti kai kuriems labiausiai patyrusiems ir pajėgiausiems pilotams.
Nepaisant, atrodytų, paplitusios nuomonės, kad dirbtinis intelektas yra iš esmės pranašesnis už žmones pilotus tokio pobūdžio kovinėse užduotyse, JAV karinės oro pajėgos dar turi daug nuveikti, kol ši technologija atsidurs realiame mūšio lauke.
„Ši technologija dar nėra visiškai parengta, tačiau daroma labai didelė pažanga. Mums teko pamatyti tris skirtingas jos versijas. Visos jos, manau, puikiai veikė, o tai man asmeniškai labai tvirtai rodo, kad einame teisingu keliu ir pasieksime tai, ko siekiame“, – sakė F. Kendallas.
Parengta pagal „Business Insider“.