Tai nėra pigu: „Google“ priklausanti platforma kai kuriems geriausiems trumpų vaizdo įrašų kūrėjams, pavyzdžiui, grožio srities nuomonės formuotojai Sydney Morgan, kas mėnesį moka dešimtis tūkstančių dolerių.
Pernai „YouTube“ pradėjo siūlyti kūrėjams dalį „YouTube Shorts“ reklamos pajamų, siekdama išsiskirti itin konkurencingoje trumpo formato vaizdo įrašų internete aplinkoje. Dabar daugiau nei ketvirtadalis iš daugiau nei 3 mln. kūrėjų, dalyvaujančių „YouTube“ partnerių programoje, uždirba pinigus už trumpo formato vaizdo įrašus, ketvirtadienį tinklaraštyje paskelbė bendrovė.
„YouTube“ teigia, kad šie nauji duomenys padeda skatinti esamus kūrėjus išbandyti naują formatą ir pritraukti naujų naudotojų. Siekdama toliau plėtoti „Youtube Shorts“, „Google“ priklausanti platforma remiasi savo biudžetu ir ilga bendradarbiavimo su kūrėjais istorija.
„Žiūrime į tai kaip į priemonių, reikalingų kūrėjams pasiekti žiūrovus, suteikimą, o žiūrovai neabejotinai mėgsta trumpo formato turinį“, – sakė „YouTube“ produktų viceprezidentas Amjadas Hanifas.
Bendrovei „YouTube“, ilgą laiką dominavusiai internetinių vaizdo įrašų srityje, „Shorts“ platformos auginimas yra labai svarbus norint išlikti aktualiai ir išlaikyti verslą, atsižvelgiant į „TikTok“ populiarumą ir didėjančią „Instagram“, „Snapchat“, „X“ ir kitų bendrovių konkurenciją. Ir ji vis dar turi kur augti: ketvirtadienį „YouTube“ pranešė, kad trumpi vaizdo įrašai dabar vidutiniškai sulaukia 70 mlrd. peržiūrų per dieną, o „Meta“ praėjusiais metais teigė, kad jos trumpo formato vaizdo įrašai „Reels“ pasiekia 200 mlrd. peržiūrų per dieną „Facebook“ ir „Instagram“ tinkluose.
Liepą „Meta“ teigė, kad „Reels“ per metus iš reklamos gaus 10 mlrd. dolerių pajamų. („YouTube“, kuri praėjusiais metais iš visos platformos gavo daugiau nei 31 mlrd. dolerių pajamų iš reklamos, atsisakė pateikti konkrečius „Youtube Shorts“ pardavimų skaičius).
Norint gauti šiuos reklamos pinigus, platformoms reikia, kad kūrėjai kurtų turinį, kuriame būtų galima parduoti reklamą. „YouTube“ teigia, kad jos 16 metų veikianti Partnerių programa, pagal kurią ji moka kūrėjams, yra unikali, nes siūlo kūrėjams dalį uždirbtų pajamų iš reklamos, o ne moka jiems iš nustatyto „kūrėjų fondo“ – tokį modelį naudoja konkuruojančios platformos.
O „TikTok“ praėjusiais metais sulaukė kai kurių kūrėjų aistrų dėl to, kad pakeitė taisykles, reglamentuojančias, kaip ji moka kūrėjams už turinį.
Galimas „TikTok“ uždraudimas Jungtinėse Valstijose – po to, kai Atstovų Rūmai priėmė įstatymo projektą, pagal kurį būtų reikalaujama, kad „TikTok“ atsiskirtų nuo savo Kinijos patronuojančiosios bendrovės arba būtų uždrausta JAV programėlių parduotuvėse – taip pat sukėlė klausimų dėl konkuruojančių platformų galimybių labiau įsitvirtinti trumpųjų vaizdo įrašų srityje. Tačiau „YouTube“ vadovai sako, kad jie to nesitiki.
„Visada veikėme konkurencingoje aplinkoje, visada veiksime konkurencingoje aplinkoje, – sakė Walpert Levy. – Akivaizdu, kad mus supančioje ekosistemoje vyksta daugybė pokyčių. Tačiau mūsų strategija išlieka ta pati.“
„YouTube Shorts“ sulaukia nevienareikšmiškų vertinimų
Kai kuriems kūrėjams „YouTube“ investicijos atsiperka su kaupu.
Grožio srities turinio kūrėja S. Morgan „Youtube“ platformoje pradėjo skelbti įrašus 2020 m., tačiau ji sakė, kad auditorija iš tikrųjų išaugo po to, kai kitais metais platformoje atsirado funkcija „Shorts“. Funkcijos paleidimo dieną ji paskelbė trumpą vaizdo įrašą, kuriame rodė emodžių įkvėptą makiažą ir kuris sulaukė 30 mln. peržiūrų.
„Trumpo formato turinys yra toks, kad jį galima greitai suvartoti, ir tai yra geriausias formatas, leidžiantis plačiai užmesti tinklą ir pritraukti naujų žiūrovų, – sakė S. Morgan CNN. – Aš tai naudoju, kad pasiekčiau naujas auditorijas ir nukreipčiau jas į savo ilgametražį turinį.“
Dabar trumpo formato vaizdo įrašai taip pat yra pagrindinis S. Morgan pajamų šaltinis – kas mėnesį ji gauna apie 20 000 JAV dolerių, t. y. du trečdalius visų savo „YouTube“ uždirbamų pajamų.
„Per mėnesį vien iš „YouTube Shorts“dalijimosi uždirbu daugiau nei per metus iš kitų panašių platformų“, – sakė ji.
„YouTube“ atsisakė pasidalyti duomenimis apie bendras sumas, kurias sumokėjo kūrėjams už trumpo formato vaizdo įrašus per metus nuo tada, kai įtraukė šią funkciją į „YouTube“ partnerių programą.
Ne visiems „YouTube“ kūrėjams patinka ši funkcija. Kai kurie kūrėjai kreipėsi į „Reddit“ arba net paskelbė „YouTube“ vaizdo įrašų, kuriuose išreiškė nusivylimą dėl to, kad trumpo formato vaizdo įrašai dabar užima vietą „YouTube“ pagrindiniame puslapyje ir yra reklamuojami, o tai gali apsunkinti ilgamečių „YouTube“ ilgos trukmės vaizdo įrašų kūrėjų auditorijos pritraukimą.
O kai kurie kūrėjai nenori kurti turinio, kuris tilptų į 60 sekundžių klipą. 17 metų gyvuojančio mokslinio švietimo kanalo „SmarterEveryDay“ kūrėjas Destinas Sandlinas sakė, kad vengia trumpų vaizdo įrašų, nes nori gilintis į temas, apie kurias moko žiūrovus – pavyzdžiui, kaip NASA valdo raketas.
„Jei būčiau „YouTube“ generalinis direktorius, suprasčiau, kad turiu labiausiai demokratizuotą, nuostabiausią kada nors egzistavusią platformą, suteikiančią žmonėms balsą, ir panaudočiau ją gilioms, prasmingoms temoms aptarti“, – sakė D. Sandlinas.
D. Sandlinas sakė, kad dabar jis labai pasikliauja „Patreon“ – trečiosios šalies svetaine, kurioje žiūrovai gali reguliariai mokėti įmokas ir taip paremti savo mėgstamus kūrėjus, kad galėtų ir toliau kurti ilgos formos šviečiamąjį turinį, nesijaudindamas dėl rezultatų „YouTube“ algoritme.
Vis dėlto A. Hanifas sakė, kad nors panašių nuogąstavimų girdėjo ir iš kitų „YouTube“ kūrėjų, trumpus vaizdo įrašus jis laiko tik dar viena formato galimybe – ir galimybe kūrėjams užsidirbti pinigų.
„Kai kuriose srityse svarbu, kad savo auditoriją galėtumėte pasiekti trumpais vaizdo įrašais... „YouTube“ grožis tas, kad mes suteikiame visus šiuos formatus, kad galėtumete pasiekti visus šiuos savo auditorijos segmentus tikrai efektyviu būdu“, – sakė jis.
Parengta pagal CNN.