Byloje, kuri buvo iškelta 2020 m., teigiama, kad „Alphabet Inc.“ padalinys slapta rinko duomenis iš žmonių, kurie naudojosi jos populiaria naršyklės „Chrome“ privačiu „inkognito“ naršymo režimu. Nors ši funkcija leidžia vartotojams išjungti duomenų rinkimą kai jie naudojasi „Chrome“ naršykle, ieškinyje teigiama, kad kiti „Google“ įrankiai, naudojami svetainėse – pavyzdžiui, reklamos technologijos – vis tiek rinko jų duomenis.
Kaip nurodyta pirmadienį San Francisko federaliniam teismui pateiktame ieškinyje, „Google“ ištrins „milijardus“ duomenų įrašų, atspindinčių privatų naršymą. „Google“ taip pat teigė, kad atliko keletą informacijos atskleidimo pakeitimų, siekdama paaiškinti, kaip renkami žmonių duomenys ir kokia veikla yra matoma svetainėse, kai vartotojai naršo „inkognito“ režimu. Be to, bendrovė sutiko ateinančius penkerius metus leisti „inkognito“ režimo vartotojams blokuoti trečiųjų šalių slapukus.
„Džiaugiamės, kad pavyko išspręsti šį ieškinį, kuris, kaip visada manėme, buvo nepagrįstas, – pareiškime sakė „Google“ atstovas spaudai Jose Castaneda. – Mes niekada nesiejame duomenų su vartotojais, kai jie naudojasi „inkognito“ režimu. Džiaugiamės galėdami ištrinti senus techninius duomenis, kurie niekada nebuvo susieti su asmeniu ir niekada nebuvo naudojami jokiam personalizavimui.“
Nors ieškovai prašė 5 mlrd. JAV dolerių žalos atlyginimo, „Google“ į susitarimą neįtraukė jokių mokėjimų. Vietoj to, kaip teigiama teismo dokumentuose, asmenys galės reikalauti žalos atlyginimo patys pateikdami skundus prieš „Google“ JAV valstijų teismuose. Ieškovų advokatai teigė, kad tai jau padarė apie 50 žmonių.
Advokato Davido Boieso vadovaujami ieškovų advokatai susitarimą pavadino „novatorišku“ ir „istoriniu žingsniu“ reikalaujant, kad didžiosios technologijų bendrovės skaidriai informuotų vartotojus apie tai, kaip renka ir naudoja jų duomenis. „Google“ sutikimas atgaline data ištrinti vartotojų informaciją yra didelė nuolaida, nes ji sudaro bendrovės pelningo reklamos verslo, kuris priklauso nuo jos paieškos sistemos kokybės, pagrindą. Be to, „Google“ susiduria su daugybe reguliavimo iššūkių JAV ir užsienyje, didėjant susirūpinimui dėl to, kaip technologijų milžinės naudoja didžiulius iš vartotojų surinktų duomenų kiekius.
„Pastaruoju metu nuolat pasipila skundai, ieškiniai ir reguliavimo veiksmai dėl to, kad įmonės renka arba dalijasi klientų duomenimis netikėtais būdais, – sakė „Forrester“ vyresnioji analitikė Stephanie Liu. – Į privatumą orientuotų kolektyvinių ieškinių ir skundų gausėjimas rodo, kad vartotojai vis labiau rūpinasi privatumu ir imasi veiksmų.“
Parengta pagal „Time“.