Naujausiuose Rusijos žiniasklaidos pranešimuose atskleidžiama, kad didžiulis krovininis lėktuvas „AN-124 Ruslan“ po beveik 25 metus trukusios ramybės aviacijos saugyklose buvo nugabentas į Uljanovsko Rytų oro uoste esančią aviacijos gamyklą „Aviastar“, kad būtų iš esmės atnaujintas ir modernizuotas.
Sprendimas atnaujinti šiuos orlaivius pabrėžia, kad, esant dabartiniams materialinio ir techninio aprūpinimo bei karinės logistikos infrastruktūros iššūkiams, Rusijai labai reikia patikimų transporto pajėgumų.
„An-124“ krovininis pajėgumas ir strateginiai oro transporto pajėgumai yra labai svarbūs sprendžiant logistikos problemas, nes padeda į dislokuotus dalinius greitai ir efektyviai gabenti degalus, amuniciją, atsargines dalis ir kitas svarbias medžiagas. Šie iššūkiai dar labiau sustiprėjo dėl operacinių sunkumų Ukrainoje, kur Rusijos karinė logistika susidūrė su tiekimo linijų palaikymo sunkumais.
Svarbu tai, kad ir orlaivis, ir jo varikliai buvo pagaminti Ukrainoje. Tačiau aneksavus Krymą, Ukrainos parama Maskvos sunkiųjų transporto lėktuvų „An-124“ parkui nutrūko.
Anksčiau Rusijos gynybos ministras Sergejus Šoigu pareiškė, kad sunkiųjų karinių transporto lėktuvų „An-124“ remontas ir modernizavimas pratęs jų eksploatavimo trukmę iki 45 metų.
S. Šoigu pabrėžė, kad „An-124“ naudojamų variklių „D-18T“ kapitalinį remontą Gynybos ministerijos užsakymu atlieka Uralo civilinės aviacijos gamykla.
Be to, ministras pabrėžė, kad sėkmingai įgyvendinamos Ukrainoje gaminamų „D-18T“ variklio komponentų importo pakeitimo priemonės. Iki šiol pradėti eksploatuoti 49 atnaujinti varikliai.