Apie šių bepiločių orlaivių atsiradimą sužinota iš karinio ryšio ir EW eksperto Serhijaus Flasho pranešimo, jis taip pat savo socialiniame tinkle paskelbė tokio įrenginio nuotraukas. Dronas, kuriame įrengta 10 km ilgio optinio pluošto ritė, navigacijos ore metu išvynioja kabelį, palaikydamas ryšį su operatoriumi.
Nors šio drono radimas tebėra išskirtinis atvejis, tokio gaminio pasirodymas mūšio lauke leidžia manyti, kad rusai jau patobulino konstrukciją ir ruošiasi pradėti masinę gamybą – net jei kol kas tai būtų nedidelė bandymams skirta partija, rašo „Defense Express“.
Optinio pluošto technologijos pritaikymas FPV bepiločiuose orlaiviuose gali būti stebėtinai reikšmingas jų galimybių padidinimas. Ji ne tik padaro elektroninę kovą neveiksmingą, bet ir suteikia operatoriams aukštos kokybės vaizdus. Be to, priešininkui tampa neįmanoma susekti operatorių.
Tačiau ši naujovė turi ir trūkumų. Pirma, siekiant išvengti susipainiojimo, ribojamos drono manevravimo galimybės. Antra, visada yra rizika, kad laidas toje 10 km ilgio linijoje kur nors nutrūks – ir jei nėra atsarginio radijo ryšio kanalo, bepilotis orlaivis bus prarastas visam laikui.
Optinio pluošto naudojimas ginklams valdyti savaime nėra naujovė – tas pats principas buvo įgyvendintas kai kuriose prieštankinėse raketose. Pavyzdžiui, Izraelio ginklų gamintojo „Rafael“ valdoma raketa „Spike LR2“ tempia optinio pluošto ritę, išvyniodama ją iki 5,5 km atstumu.
Serhijus Flashas paragino Ukrainos specialistus ištirti galimybę integruoti šią technologiją į savo kuriamų dronų sistemas. Jis taip pat pažymėjo, kad tokie pasiūlymai buvo pateikti ir anksčiau, per specialų Ukrainos gynybos ministerijos organizuotą hakatoną – tačiau buvo atmesti, nes kariškiai abejojo, ar kabelis nenutrūks jį tiesiant dešimt kilometrų.