„EdTech Week Lithuania 2024“ – diskusijos apie dirbtinio intelekto įtaką ugdymui ir ateities mokyklos vizijos

2024 m. vasario 9 d. 16:17
Vasario 7 ir 8 d. vyko pirmą kartą Lietuvoje organizuojamas tarptautinis renginių ciklas „EdTech Week Lithuania 2024“. Renginyje dalyvavo pranešėjai iš Lietuvos ir užsienio, buvo diskutuojama aktualiomis švietimo temomis, vyko edukacinių technologijų mugė, organizuotas tris dienas trukęs hakatonas.
Daugiau nuotraukų (11)
Dviejų dienų renginių cikle, kurį organizavo Nacionalinės švietimo agentūros „EdTech“ centras kartu su Lietuvos „EdTech“ asociacija ir Kauno technologijos universitetu, dėmesys buvo skiriamas švietimo inovacijų kultūrai puoselėti ir stiprinti.
Renginio dalyviai diskutavo apie technologijas edukacijoje, aptarė švietimo tendencijas, ateities mokyklos vizijas, dirbtinio intelekto galimybes. Vyko praktinės „EdTech“ startuolių dirbtuvės, daug dėmesio skirta turiniui sužaidybinti, talentams auginti, skaitmeninio, individualizuoto ugdymo galimybėms bei skaitmeniniam turiniui nuotoliniame ar hibridiniame ugdyme aptarti.
Kokia bus ateities mokykla?
Visuomenei keičiantis ir žaibiškai tobulėjant technologijoms, mokymo būdai vis sparčiau tampa paremti technologinėmis žiniomis ir jų panaudojimu, keičiasi ir supratimas, kaip šiandien turėtų atrodyti mokykla ir kokia ji bus jau po keleto metų.
Apie ateities mokyklų viziją ir tai, ką jau dabar galime daryti kitaip, kalbėjo VU Filosofijos fakulteto profesorius ir Masačusetso technologijų instituto afilijuotasis tyrėjas Kristupas Sabolius, „DreamApply“, „Nordic EdTech Forum – N8“ vienas įkūrėjų ir „EdTech Estonia“ valdybos pirmininkas Märtas Aro, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos direktorius ir ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto „Švietimo lyderystės“ programos direktorius Rytis Komičius, Lietuvos moksleivių sąjungos valdybos narys, Europos moksleivių sąjungos, vienijančio biuro Kontrolės komisijos narys Ignas Janeliūnas ir „Google“ Vidurio ir Rytų Europos švietimo skyriaus vadovas Pawelas Czerwony.
Pranešimus aktualiomis ugdytojams temomis parengė „Microsoft“ švietimo įrenginių pardavimų direktorė Europai Kati Tiainen, švietimo technologijų antrepreneris, vienas „Trijų kubų“ steigėjų Darius Kniūkšta, Lietuvos dirbtinio intelekto asociacijos valdybos narys, VDU Informatikos fakulteto dekanas prof. dr. Tomas Krilavičius, „Educraftor“ įkūrėjas ir vykdomasis pirmininkas, „Teach Millions“ vadovas ir vienas įkūrėjų Peteris Fagerströmas, „June / Karlove“ skaitmeninio prieinamumo strategė Vita June, VDU Inovatyvių studijų instituto direktorė prof. dr. Airina Volungevičienė, VILNIUS TECH Skaitmeninių ženkliukų sistemos plėtros vadovė dr. Ingrida Leščauskienė.
Pasak „EdTech“ centro vadovės Indrės Šuolienės, „EdTech Week Lithuania 2024“ renginių cikle kiekvienas edukatorius, mokytojas ar technologijų mėgėjas galėjo atrasti bent vieną temą, kuri jam buvo aktuali ir padės sustiprinti jau turimas žinias, geriau pažinti ir suprasti technologinių inovacijų svarbą švietimui ir bendram mokymo tobulėjimui, siekiant jau dabar pradėti kurti ateities mokyklą.
Kūrybos svarba ir dirbtinis intelektas
Renginyje buvo kalbama ir apie vaizduotės lavinimo svarbą ugdymo procese bei kokią reikšmę ugdyme užima kūrybiškumo lavinimas. „EdTech Week Lithuania 2024“ renginyje nuolat kalbėta ir apie dirbtinį intelektą, pedagogo vaidmenį dirbtinio intelekto eroje ir dirbtinio intelekto galimybes mokymosi įstaigose.
„Sutariame, kad technologijos ugdymą smarkiai keičia, dar aktualiau tampa derinti tradicinius mokymo metodus ir inovacijų naudojimą. Akivaizdu, kad mokytojai turi prisitaikyti prie smarkiai besikeičiančios aplinkos, naujausias technologijas naudojančių mokinių. Iš to kyla ir didžiulė užduotis „EdTech“ centrui, todėl ir rengiame skaitmeninių technologijų mokymus ir studijas pedagogams, kuriame skaitmenines mokymo priemones ir perkame įrangą bendrojo ugdymo ir aukštosioms mokykloms. Tikiu, kad šiame renginyje dalyvavę mokytojai, edukatoriai puikiai supranta technologinių pokyčių svarbą, mokinių interesus ir įgavo dar daugiau motyvacijos tobulėti“, – sako I.Šuolienė.
Kaune vykusiame renginyje buvo pasveikinti ir šių metų inovatorių apdovanojimus pelnę pedagogai, mokyklos, edukacinių technologijų kūrėjai.
Metų inovatoriais tapo Vita Šlapkauskienė (už „EdTech“ centro metų IT studijų baigiamąjį darbą), dr. Bronius Skūpas (už aktyvų dalyvavimą prototipų išbandymo veikloje, dalyvavimą inovatorių veikloje), Nijolė Amšiejienė (už aktyvų dalyvavimą prototipų išbandymo veikloje), Marija Gustainienė (už aktyvų dalyvavimą prototipų išbandymo veikloje), Klaipėdos miesto savivaldybė (už aktyvų mokytojų dalyvavimą skaitmeninių kompetencijų mokymuose, inovacijų bandymuose), Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazija (už aktyvų mokytojų dalyvavimą skaitmeninių kompetencijų mokymuose), Vilniaus r. Valčiūnų gimnazija (už aktyvų mokytojų dalyvavimą skaitmeninių kompetencijų mokymuose), Telšių lopšelis-darželis „Saulutė“ (už aktyvų mokytojų dalyvavimą skaitmeninių kompetencijų mokymuose), „Spotiself“ (už „EdTech“ centro metų skaitmeninį sprendimą).
Apdovanoti ir tris dienas trukusio hakatono nugalėtojai. Pirmąją vietą ir 3 000 eurų laimėjo komanda „Jogri“ (Rokas Gritė ir Kristupas Jonynas). Antrąją vietą ir 1 500 eurų laimėjo komanda „Technologijų žmonės“ (Vilniaus licėjaus vienuoliktokai Domas Vrubliauskas, Saida Spulginaitė, Ignas Meilus). Trečiąją vietą ir 500 eurų laimėjo komanda „Team X“ (Lukas Stankevičius ir Solveiga Puišienė).
Visų nugalėtojų sprendimai buvo susiję su tuo, kaip ugdymo procese panaudoti dirbtinio intelekto galimybes, palengvinti mokytojų darbą, taupyti mokytojų laiką ruošiantis pamokoms.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.