Tokia situacija pastarosiomis dienomis susidaro jau ne pirmą kartą. Panašios problemos taip pat buvo pastebėtos Suomijoje ir Estijoje, rašo epoznan.pl.
Pasak „Wprost“, gpsjam.org vadovas Johnas Wisemanas sakė, kad tai gali būti sąmoningas bandymas trukdyti – arba Rusijos karinės pratybos.
Portalas Cyberdefence24.co.uk pranešė, kad trukdžiai sutampa su „teoriniu Rusijos trikdymo sistemų, esančių Karaliaučiaus srityje, veikimo spinduliu“.
Tokie trukdžiai pastebimi jau seniai. Atvirųjų šaltinių žvalgybos specialistas, pasirašinėjantis slapyvardžiu Markus Jonsson socialiniame tinkle „X“ (buvęs „Twitter“) pateikė gana išsamią analizę apie GPS signalo trukdžius, pastebimus nuo gruodžio 15 d.
„Manau, kad radau Baltijos trukdžių skleidimo vietą. Kaliningradas, Rusija. Nuo gruodžio 15 d. lėktuvai virš pietų Baltijos jūros nuolat patiria navigacines klaidas. Nubrėžus numanomą maksimalų trukdžių veikimo nuotolį kiekvienai blogo signalo padėčiai, išsiskiria viena sritis: Kaliningradas“, – sausio pradžioje rašė jis.
Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad patys rusai pranešė, jog tuo laikotarpiu Rusijos ginkluotosios pajėgos vykdė „priešo navigacijos slopinimo“ pratybas.
Visą M. Jonssono analizės ir pastebėjimų giją galima rasti čia: