Aitana – pirmasis dirbtinio intelekto sukurtas Ispanijos modelis – „gimė“ sunkiu laikotarpiu. Praėjusią vasarą jos dizaineris ir agentūros „The Clueless“ įkūrėjas Rubenas Cruzas išgyveno sunkų laikotarpį – nes tuo metu neturėjo daug klientų.
„Pradėjome analizuoti, kaip dirbame, ir supratome, kad daug projektų buvo atidedami arba atšaukiami dėl nuo mūsų nepriklausančių problemų. Dažnai tai būdavo nuomonės formuotojo (angl. influencer) ar modelio kaltė, o ne projekto problemos“, – „Euronews“ pasakojo R. Cruzas.
Todėl verslininkai nusprendė sukurti nuosavą nuomonės formuotoją, kuri būtų naudojamas kaip modelis į juos besikreipiantiems prekių ženklams.
Taip atsirado Aitana – energinga 25 metų rausvaplaukė iš Barselonos, kurios fizinė išvaizda beveik tobula. Pasak jos kūrėjo, virtualus modelis gali uždirbti net iki 10 000 eurų per mėnesį – tačiau vidutiniškai uždirba apie 3000 eurų.
„Padarėme tai, kad galėtume geriau pragyventi ir nebūtume priklausomi nuo kitų žmonių, kurie turi ego, manijų arba tiesiog nori užsidirbti daug pinigų pozuodami“, – sakė R. Cruzas.
Aitanos pajamos gana išsklaidytos. Ji uždirba šiek tiek daugiau nei 1000 eurų už reklamą, neseniai tapo sportinių papildų kompanijos „Big“ veidu – ir lyg to būtų negana, kelia savo nuotraukas su apatiniu trikotažu į „Fanvue“: platformą, panašią į „OnlyFans“.
Vos per kelis mėnesius jai pavyko surinkti daugiau nei 121 000 sekėjų „Instagram“ tinkle, o jos nuotraukos sulaukia tūkstančių peržiūrų ir reakcijų. Ji netgi gauna privačių žinučių iš garsenybių, kurios nežino, kad ji nėra tikras žmogus.
„Vieną dieną žinomas Lotynų Amerikos aktorius parašė žinutę, bandydamas pakviesti ją į pasimatymą. Šis aktorius turi apie 5 mln. sekėjų, o kai kurie mūsų komandos nariai vaikystėje žiūrėjo televizijos serialus su juo, – pasakojo R. Cruzas. – Jis neturėjo nė menkiausio supratimo, kad Aitana iš tiesų neegzistuoja“.
Kaip dirbtinį intelektą padaryti gyvu?
Kiekvieną savaitę agentūros komanda susitinka, kad kurtų tolesnį Aitanos gyvenimą. Jie nusprendžia, ką ji nuveiks per savaitę, kokias vietas aplankys ir kokias nuotraukas įkels – kad patenkintų sekėjų lūkesčius.
Tačiau nėra jokių fotosesijų, jokių garderobo keitimų – tik dirbtinio intelekto ir dizaino ekspertai, kurie naudodami „Photoshop“ sukuria galimybę virtualiam modeliui savaitgalį praleisti, pavyzdžiui, Madride.
„Per pirmąjį mėnesį supratome, kad žmonės seka gyvenimą, o ne vaizdus. Kadangi ji nėra gyva, turėjome jai suteikti šiek tiek realistiškumo, kad žmonės galėtų ją kaip nors susieti. Turėjome papasakoti istoriją“, – teigia grafikos dizaineris.
Todėl Aitana – kitaip nei tradiciniai modeliai, kurių asmenybės paprastai neatskleidžiamos, kad dizaineriams būtų „tuščia drobė“ – turi labai ryškią „asmenybę“.
Aitana buvo sukurta kaip fitneso entuziastė, ryžtinga ir sudėtingo charakterio. Asmeninėje interneto svetainėje ji apibūdina save kaip lengvai bendraujančią ir rūpestingą.
„Į Aitaną buvo sudėta daug minčių. Ją kūrėme remdamiesi tuo, kas labiausiai patinka visuomenei. Galvojome apie skonius, pomėgius ir nišas, kurios pastaraisiais metais buvo madingos“, – aiškino R. Cruzas.
Aitana sulaukė tokios sėkmės, kad dizaineriai jau sukūrė ir antrą virtualų modelį, pavadintą Maia – „šiek tiek drovesnę“. Vardai taip pat pasirinkti neatsitiktinai – abiejuose yra dirbtinio intelekto (DI) akronimas.
Modelių naudojimo demokratizavimas?
Agentūrą užplūdo prašymai iš prekių ženklų, norinčių turėti savo asmeninį modelį. „Jie nori turėti įvaizdį, kurį kuria ne tikras asmuo, bet atspindi jų prekės ženklo vertybes – kad nekiltų tęstinumo problemų, jei tektų ką nors atleisti arba nebegalėtų kuo nors pasikliauti“, – nurodė projekto kūrėjas.
Taip pat tokiu būdu sutaupoma lėšų. Kai agentūra, anksčiau dirbusi su tikrais nuomonės formuotojais, suprato, kiek jie uždirba, jiems tai pasirodė „nenormalu“.
„Kim Kardashian už „Instagram“ nuotrauką uždirba milijoną eurų – bet ji negydo vėžio. Niekas neturėtų uždirbti milijono eurų už nuotraukos įkėlimą į socialinį tinklą, man tai atrodo absurdiška“, – sakė R. Cruzas.
Agentūra mano, kad tai galėtų padėti sumažinti rinkos kainas ir suteikti postūmį mažoms įmonėms, kurios negali sau leisti didelių reklamos kampanijų.
Tačiau ši iniciatyva neapsieina ir be kritikos. Daugelis nerimauja, kad nerealistiškas modelių tobulumas gali paveikti jaunąją kartą – esą ji gali tapti apsėsta tokio tobulumo siekimo.
Taip pat kritikuojamas itin seksualizuotas modelių įvaizdis. Į ką agentūra atsako, kad jie paprasčiausiai seka jau sukurtą tikrųjų nuomonės formuotojų ir pačių prekių ženklų estetiką.
„Jei nesilaikysime šios estetikos, prekės ženklams tai nebus įdomu. Norint pakeisti šią sistemą, reikia pakeisti prekės ženklų viziją. Pasaulis apskritai yra seksualizuotas“, – apibendrina Aitanos ir Maios kūrėjai.
Parengta pagal „Euronews“.