„Meta“, kuriai taip pat priklauso „Facebook“ ir „WhatsApp“, iš savo vartotojų išgauna asmeninę informaciją ir parduoda ją reklamuotojams, tačiau ilgą laiką stengėsi taip pateisinti šią praktiką, kad ji atitiktų ES duomenų apsaugos įstatymus.
Ispanijos laikraščių leidybos asociacija AMI teigė, kad „Meta“, „sistemingai“ naudodama savo platformų vartotojų asmens duomenis, nuo 2018 metų gegužės iki 2023-ųjų liepos mėnesio pažeidinėjo ES taisykles, reikalaujančias, kad įmonės gautų vartotojų sutikimą naudoti jų asmens duomenis reklamai.
Tokia praktika sudarė sąlygas nesąžiningai konkurencijai reklamos rinkoje, nes JAV technologijų milžinė, naudodama „neteisėtai gautus“ duomenis, galėjo siūlyti suasmenintus skelbimus, o tai yra nesąžininga konkurencija, teigiama asociacijos pareiškime, kuriame aiškinamas komercinių bylų teismui pateiktas ieškinys.
Asociacija jungia pagrindines Ispanijos žiniasklaidos įmones, tokias kaip „Prisa“, populiariausio dienraščio „El Pais“ leidėja, ir „Vocento“, konservatyvaus dienraščio „ABC“ savininkė.
„Meta“ įtvirtino savo dominuojančią padėtį reklamos rinkoje nepaisydama asmens duomenų apsaugos taisyklių“ ir padarė tokią „akivaizdžią žalą Ispanijos žiniasklaidai, kad iškilo pavojus jos tvarumui“, – pareiškime teigė AMI prezidentas Jose Joly.
„Meta“, su kuria susisiekė agentūra AFP, iš karto neatsakė į prašymą pakomentuoti.
Praėjusį mėnesį bendrovė Europoje pradėjo teikti mokamą „Instagram“ ir „Facebook“ prenumeratos be reklaminių skelbimų paslaugą, kuri, jos teigimu, atitinka ES taisykles, pagal kurias vartotojams turi būti suteikta galimybė pasirinkti, ar jų duomenys gali būti renkami ir naudojami tikslinei reklamai. Vartotojai vis dar gali rinktis nemokamą, reklamomis remiamą paslaugą.
Skaitmeninių teisių gynimo organizacija Austrijoje pateikė šios šalies reguliavimo institucijai skundą dėl naujosios paslaugos, teigdama, kad tai prilygsta mokesčiui už privatumo užtikrinimą.