Ukrainos oro pajėgų atstovas Jurijus Ihnatas teigia, kad dėl ilgesnių rusų „MiG-31K“ skrydžių, perspėjimo sirenos Ukrainos miestuose skamba ilgiau. Rusai keičia šių lėktuvų naudojimo taktiką ir Ukrainos oro pajėgos kol kas nežino, kodėl rusai tai daro.
Anksčiau „MiG-31K“ greitai pakildavo ir netrukus po to tūpdavo – pavojaus signalas Ukrainoje tęsdavosi vidutiniškai 20 minučių. Dabar šie lėktuvai skraido gerokai ilgiau ir pavojaus signalas Ukrainoje tęsiasi daugiau nei 2,5 valandos.
Pasak J. Ihnato, Ukraina negali numatyti, ar „MiG-31K“ skrydis yra mokomasis, ar kovinis, todėl kaskart šiems lėktuvams pakilus skelbiamas pavojaus signalas. Jei paleidžiama „Kinžal“ raketa, žmonės turi septynias minutes pabėgti į saugią vietą.
Panašu, kad „MiG-31K“ kyla ilgesniems skrydžiams ir praktikuojasi degalų papildymą ore. J. Ihnatas neturi atsakymo, kodėl dabar tai daroma. „MiG-31K“ kyla iš trijų aerodromų netoli Ukrainos ir atakoms prieš Ukrainą degalų papildymas nėra reikalingas.
„MiG-31“
„MiG-31“ – tai sovietinis ir rusiškas dvivietis viršgarsinis tolimojo nuotolio naikintuvas-perėmėjas, galintis skristi tiek dideliame aukštyje, tiek įvairiomis oro sąlygomis. Šiuo metu Rusijos karo aviacija yra apginkluota modernizuotais orlaiviais „MiG-31BM“.
Rusai taip pat pertvarkė kelis lėktuvus į hipergarsinių oro raketų sistemos „Kh-47M2 Kinžal“ nešėjus – ir pavadino juos „MiG-31K“. Toks orlaivis gali gabenti (ir paleisti) vieną raketą, ir smogti į taikinius iki 2000 km atstumu.
„Kh-47M2 Kinžal“ (rus. „Х-47М2 Кинжал“, NATO kodinis pavadinimas „Killjoy“) – Rusijos hipergarsinė aerobalistinė oro-balistinė raketa „oras-oras“, galinti nešti branduolinį užtaisą, savo dydžiu ir išvaizda ji panaši į balistinių raketų sistemą „Iskander“. Didžiausias deklaruojamas raketos skrydžio greitis yra 10 machų, rašo „Militarnyj“.