Po šio orlaivio sparnu pastebėtas specialus konteineris, tikriausiai UKR-RT (rus. универсальный контейнер разведки, liet. universalus žvalgybos konteineris) su ELINT įranga. Pirmą kartą toks konteineris po rusų naikintuvu-bombonešiu „Su-34“ buvo pastebėtas prieš dvejus metus per Rusijos kariuomenės manevrus „Zapad-2021“.
„M-55 „Geofizika“ patraukia dėmesį pirmiausia todėl, kad šis lėktuvas sovietmečiu buvo sukurtas būtent kaip žvalgybinis lėktuvas dideliame aukštyje, skirtas raketinių smūgių valdymui.
Dar 1960 m. Sovietų Sąjunga pradėjo kurti aukštuminį orlaivį „M-17 Stratosfera“, skirtą perimti amerikiečių žvalgybinius lėktuvus „U-2“ arba aukštuminius balionus. Tačiau pirmą kartą pakelti šį lėktuvą į orą pavyko tik 1982 m., kai aukštuminių balionų klausimas jau buvo praradęs aktualumą.
Atsižvelgdami į tai, sovietai nusprendė projektą pertvarkyti į aukštuminės žvalgybos lėktuvą, skirtą raketų nukreipimui – ypač sovietų mobiliosioms teatro balistinėms raketoms „OTR-23 Oka“, kurios buvo savotiškomis Rusijos mobiliosios trumpojo nuotolio balistinių raketų sistemos „9K720 „Iskander“ pirmtakėmis. Naujajam projektui suteiktas pavadinimas „M-55 Geofizika“. Pirmasis šio projekto orlaivio skrydis įvyko 1988 m.
Yra žinoma, kad iš viso buvo pagaminta iki penkių tokių orlaivių, kurie nuo 1996 m. buvo „pritaikyti“ atlikti civilinio pobūdžio mokslinius eksperimentus – ypač stratosferos tyrimus tarp Rusijos Federacijos ir Europos šalių.
2017 m. Rusijos specializuoti šaltiniai pranešė, kad lėktuvas „M-55 Geofizika“ esą buvo užkonservuotas dėl „užsakymų moksliniams tyrimams trūkumo“ – ir iki pat šių metų lapkričio 4 d. buvo „pradingę“ bet kokie viešai prieinami šio tipo orlaivių paminėjimai.
Pats orlaivio „M-55 „Geofizika“ skrydžių atnaujinimo faktas gali būti siejamas su Rusijos karinių oro ir kosmoso pajėgų taktinės aviacijos borto įrangos kūrimo darbais . Tai taip pat gali reikšti bandymą parengti šio orlaivio panaudojimą pagal pirminę paskirtį – žvalgybą raketiniams smūgiams.
Žinomos lėktuvo „M-55 Geofizika“ charakteristikos:
- fiuzeliažo ilgis – 22,67 m;
- sparnų plotis – 37,4 metro
- didžiausia kilimo masė – 23,4 tonos, naudingoji apkrova – iki 2000 kg;
- įgula – 1 žmogus;
- didžiausias skrydžio greitis – 743 km/h 20 km aukštyje;
- didžiausias skrydžio aukštis – 21,5 km;
- praktinis skrydžio nuotolis – 1220 km.
Parengta pagal „Defense Express“.