Rusija iškonservavo retą sovietinį žvalgybinį lėktuvą. Paaiškino, ką tai gali reikšti

Viešojoje erdvėje pasirodė nuotrauka, kuri leidžia teigti, kad rusai iškonservavo ir atnaujino retų aukštuminių žvalgybinių lėktuvų „M-55 Geofizika“ skrydžius, vykdomus iš Ramenskojės oro uosto netoli Maskvos.

 Viešojoje erdvėje pasirodė nuotrauka, kuri leidžia teigti, kad rusai iškonservavo ir atnaujino retų aukštuminių žvalgybinių lėktuvų „M-55 Geofizika“ skrydžius.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
 Viešojoje erdvėje pasirodė nuotrauka, kuri leidžia teigti, kad rusai iškonservavo ir atnaujino retų aukštuminių žvalgybinių lėktuvų „M-55 Geofizika“ skrydžius.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 6, 2023, 9:21 PM, atnaujinta Nov 6, 2023, 9:22 PM

Po šio orlaivio sparnu pastebėtas specialus konteineris, tikriausiai UKR-RT (rus. универсальный контейнер разведки, liet. universalus žvalgybos konteineris) su ELINT įranga. Pirmą kartą toks konteineris po rusų naikintuvu-bombonešiu „Su-34“ buvo pastebėtas prieš dvejus metus per Rusijos kariuomenės manevrus „Zapad-2021“.

„M-55 „Geofizika“ patraukia dėmesį pirmiausia todėl, kad šis lėktuvas sovietmečiu buvo sukurtas būtent kaip žvalgybinis lėktuvas dideliame aukštyje, skirtas raketinių smūgių valdymui.

Dar 1960 m. Sovietų Sąjunga pradėjo kurti aukštuminį orlaivį „M-17 Stratosfera“, skirtą perimti amerikiečių žvalgybinius lėktuvus „U-2“ arba aukštuminius balionus. Tačiau pirmą kartą pakelti šį lėktuvą į orą pavyko tik 1982 m., kai aukštuminių balionų klausimas jau buvo praradęs aktualumą.

Atsižvelgdami į tai, sovietai nusprendė projektą pertvarkyti į aukštuminės žvalgybos lėktuvą, skirtą raketų nukreipimui – ypač sovietų mobiliosioms teatro balistinėms raketoms „OTR-23 Oka“, kurios buvo savotiškomis Rusijos mobiliosios trumpojo nuotolio balistinių raketų sistemos „9K720 „Iskander“ pirmtakėmis. Naujajam projektui suteiktas pavadinimas „M-55 Geofizika“. Pirmasis šio projekto orlaivio skrydis įvyko 1988 m.

Yra žinoma, kad iš viso buvo pagaminta iki penkių tokių orlaivių, kurie nuo 1996 m. buvo „pritaikyti“ atlikti civilinio pobūdžio mokslinius eksperimentus – ypač stratosferos tyrimus tarp Rusijos Federacijos ir Europos šalių.

2017 m. Rusijos specializuoti šaltiniai pranešė, kad lėktuvas „M-55 Geofizika“ esą buvo užkonservuotas dėl „užsakymų moksliniams tyrimams trūkumo“ – ir iki pat šių metų lapkričio 4 d. buvo „pradingę“ bet kokie viešai prieinami šio tipo orlaivių paminėjimai.

Pats orlaivio „M-55 „Geofizika“ skrydžių atnaujinimo faktas gali būti siejamas su Rusijos karinių oro ir kosmoso pajėgų taktinės aviacijos borto įrangos kūrimo darbais . Tai taip pat gali reikšti bandymą parengti šio orlaivio panaudojimą pagal pirminę paskirtį – žvalgybą raketiniams smūgiams.

Žinomos lėktuvo „M-55 Geofizika“ charakteristikos:

  • fiuzeliažo ilgis – 22,67 m;
  • sparnų plotis – 37,4 metro
  • didžiausia kilimo masė – 23,4 tonos, naudingoji apkrova – iki 2000 kg;
  • įgula – 1 žmogus;
  • didžiausias skrydžio greitis – 743 km/h 20 km aukštyje;
  • didžiausias skrydžio aukštis – 21,5 km;
  • praktinis skrydžio nuotolis – 1220 km.

Parengta pagal „Defense Express“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.