Pastaraisiais metais tamsiosios fantazijos ir gotikinio siaubo žaidimų rinkoje dominavo „Dark Souls“, „Bloodborne“ ir „Elden Ring“, tačiau dabar į kovą dėl užleistų pozicijų stoja „Lords of the Fallen“, kurio pirmoji dalis buvo išleista 2014-aisias. To paties pavadinimo žaidimo tęsinys remiasi visais laukiamais elementais – nuostabiais vaizdais, jaudinančia fantastine visata ir kovomis su raguotais bei naguotais monstrais.
Tiesa, lyginant su pirmtaku, šis RPG veiksmo žanro žaidimas yra gerokai patrauklesnis žanro naujokams – greitesnio tempo kovose mažiau patyrę žaidėjai turės daugiau galimybių ištaisyti savo klaidas. Tiesa, susidūrimai su priešais vis dar reikalaus planavimo, tikslumo ir kantrybės.
Bene daugiausiai kritikų liaupsių sulaukiantis „Lords of the Fallen“ elementas – daug žadanti pomirtinio gyvenimo galimybė. Praradus gyvybę, žaidimas nesiunčia atgal į paskutinį išsaugojimo tašką – žaidėjas prisikelia toje pačioje vietoje, bet paraleliniame-požeminiame mirties pasaulyje, pavadintame „Umbral“.
Šioje tamsos karalystėje nekeliaujate tuo pačiu keliu ir nekovojate su tais pačiais iš naujo atgyjančiais priešais. Vietoj to žaidėjui iš esmės suteikiamas antrasis gyvenimas, suteikiantis dar vieną progą išsiveržti iš požeminio pasaulio ir grįžti į gyvųjų žemę. Tai šiek tiek atlaidesnis, daug organiškesnis anksčiau sukurto šablono pritaikymas, dėl kurio praeityje ne vienas žaidėjas pasidavė neįveikęs stipriausių priešų.
Lietuviai padarė didelį darbą, kad „Umbral“ pasaulis taptų realybe. Būtent Kaune įsikūrusiai įmonei buvo patikėtas šio žaidimo elemento vystymas, o taip pat ir darbas su visomis smulkiomis detalėmis foto režime (angl. Photo Mode). Be to, lietuviai ruošė žaidimo papildymus, tokius kaip „Legendary Edition DLC“, diegė pagrindines problemas sprendusius atnaujinimus.
„Žaidimų mėgėjų itin lauktas „Lords of the Fallen“ žaidimas yra be abejonės didžiausias žaidimo projektas, prie kurio mums teko galimybė prisiliesti. Mūsų komanda turėjo įsilieti į milžinišką kolektyvą, išmokti sklandžiai komunikuoti ir dirbti kartu su šimtais kitų kūrėjų iš viso pasaulio. Tai – sudėtingas, bet įdomus procesas ir neįkainojama patirtis,“ – pasakojo „SneakyBox“ vadovas Liudas Ubarevičius.
Anot Liudo, lietuvių kompanijai patikėtas vienas iš išskirtinių žaidimo aspektų – nuotraukų darymo įrankis – tapo išskirtiniu „Lords of the Fallen“ žaidimo funkcionalumu, kuris leidžia žaidėjui išsaugoti norimą momentą ir vėliau į jį sugrįžti tarsi į užšaldytą akimirką laike.
„Be galo didžiuojamės galėję tapti matoma šio projekto dalimi. Matyti didžiules šio žaidimo reklamas bei pristatymus svarbiausiuose pasaulio žaidimų kultūros reginiuose – savitas pasididžiavimo jausmas. Tai tarsi įrodymas, kad esame pakankamai subrendę ir pasiruošę dirbti su žinomiausiais žaidimų industrijos vardais,“ – pasakojo kompanijos vadovas.
„SneakyBox“ su žaidimo kūrėjais dirbo nuo praėjusių metų rugpjūčio mėnesio, po to kai žaidimas buvo oficialiai anonsuotas prestižiniame „Gamescom Opening Night Live 2022“ renginyje. Žaidimo leidėjai „CI Games“ patikėjo lietuviams vystyti sudėtingas ir didelio kruopštumo reikalaujančias detales.
„Dirbti su „SneakyBox“ yra nuostabu. Tai yra savarankiška, greitai reaguojanti komanda, kuri prisiima atsakomybę už darbą, kurį reikia atlikti. Jų požiūris į darbą visuomet orientuotas ne tik į tai, kad laiku būtų užtikrinta kokybė, bet ir į tai, kad įgyvendintiems darbams būtų suteiktas savitas akcentas. Todėl „SneakyBox“ darbai visada yra nušlifuoti ir vienu žingsniu pranokstantys tai, ko mes tikimės. Būtų puiku su jais bendradarbiauti ir ateityje, įgyvendinant dar sudėtingesnius projektus“, – sako „CI Games“ vyresnysis prodiuseris Miguelis Angelis Molina Garcia.
„Lords of the Fallen“ – tik vienas iš daugelio sėkmingų šių lietuvių projektų. 2012 metais L. Ubarevičiaus ir J. Šalkevičiaus įkurta skaitmeninės kūrybos studija nuolat kuria naujus žaidimus, VR/AR projektus ir kitus interaktyvius inžinerinius sprendimus žaidimų konsolėms ir asmeniniams kompiuteriams, o šiuo metu studijos komandą iš viso sudaro apie 70 savo srities profesionalų – kūrėjų, technikų ir menininkų.
Bendrovė yra įgyvendinę daugiau nei 500 įvairių žaidimų projektų bendradarbiaudama su tokiomis garsiomis įmonėmis kaip „Atari“, „Avalanche“, „Untold Tales“, „Microids“, „DO-GAMES“, „United Label“, „Daedalic Entertainment“, „King“ ir kitomis. Įmonė taip pat kuria keletą žaidimų savo jėgomis.
Nors kauniečiai dažnai nesulaukia prožektorių šviesos ir viešo pripažinimo už savo indėlį į garsių žaidimų kūrimą, įmonė nuolat kaupia itin vertingą patirtį ir tampa vis didesniu žaidėju rinkoje. Gebėjimas sklandžiai bendradarbiauti su žymiais kūrėjais ir aktyviai prisidėti prie gerai įvertintų žaidimų evoliucijos suteikė jiems išskirtinę padėtį tarp kitų rinkos dalyvių.
Kaune įsikūrusi kompanija žingsnis po žingsnio įsitvirtina pasauliniame žaidimų kūrėjų elite. Anot L. Ubarevičiaus, tolesnėje ateityje bensdrovė ir toliau sieks dirbti su didžiausiomis pasaulio žaidimų kompanijomis ir leidėjais.
„Jau dabar planuojame naujus projektus apie kuriuos žadame papasakoti netolimoje ateityje. Dirbame vis su garsesniais vardais ir vis didesniais žaidimais, tad nuolat ieškome galimybių plėsti savo kūrėjų gretas. Kiekvieną pusmetį organizuojame specialias žaidimų kūrėjų akademijas, kurios padeda mums paruošti reikalingus specialistus“, – pasakojo L. Ubarevičius.