Metų CMO Giedrė Vilkė: ateitis nebaisi, kai turi planą B

2023 m. spalio 2 d. 10:04
Pastarieji keleri metai parodė, kad pokyčiai, darantys įtaką vartotojų įpročiams, gali būti itin staigūs ir netikėti. Kaip prie jų greitai prisitaikyti verslui, ypač jei kalbame apie skaitmeninę rinkodarą? Metų CMO Giedrė Vilkė sako, kad turint planą B, į pokytį galima sureaguoti itin greitai.
Daugiau nuotraukų (1)
„Gali atrodyti, kad numatyti ateities įvykių neįmanoma. Tačiau svarbiausia, mano nuomone, rengiant marketingo planą žinoti, kad pokyčių bus. Suvokimas, kad situacija gali keisti ir keisis, jau yra geras žingsnis. Sudarius planą, vertėtų pagalvoti apie planą B ir apie planą C. Tai įvykus pokyčiams padės nesutrikti ir reaguoti greitai“, – kalba G. Vilkė.
Apie planavimą iš praktinės pusės ji skaitys pranešimą „Full digital“ konferencijoje. Čia marketingo ekspertė žada pateikti idėjų ir praktinių patarimų, kaip pasiruošti pokyčiui ir kokius veiksmus atlikti, kad jis įvyktų sklandžiai.
Planavimas trumpina reakcijos laiką
Pasak G. Vilkės, tiek mažmeninės prekybos, tiek el. komercijos srityje į besikeičiančias aplinkybes tenka reaguoti einamuoju metu. Dažnai nėra laiko ilgoms diskusijoms ar pasitarimams. Reikia priimti sprendimus, kad būtų išlaikytas vartotojo dėmesys.
„Milžiniškas greitis yra daugiausia žavesio man kelianti el. komercijos ypatybė. Šioje dinamiškoje srityje nėra kada gaišti laiko ir kviesti kolegas į pasitarimą. Į kiekvieną pokytį reikia sureaguoti itin greitai. Kai esi profesionalas, turi tai įvertinti. Kuo labiau esi pasirengęs, tuo greičiau pokytį gali įgyvendinti, ypač skaitmeninėje rinkodaroje“, – reakcijos laiko svarbą įvardija marketingo specialistė.
Augantys klientų lūkesčiai
Vartotojų lūkesčiai nuolat auga, pastebi G. Vilkė. Todėl daugiausia dėmesio verslai teikia teigiamai vartotojų patirčiai užtikrinti ir rinka, siūlydama vis geresnę patirtį, tuos lūkesčius dar labiau augina.
„Vis dėlto lūkesčių augimas yra teigiamas dalykas. Jis stiprina ir verslą, kuris turi būti nuolat susitelkęs ir pasirengęs pasiūlyti tai, ko vartotojui tuo metu reikia. Turime vis daugiau informacijos ir norime vis mažiau laiko skirti apsipirkimui, ar tai būtų el. parduotuvė, ar fizinis apsipirkimas. Todėl prekių ženklai turi nuolat ieškoti būdų, kaip tapti dar patogesni“, – kalba G. Vilkė.
Jos teigimu, pastangos suteikti kuo patogesnę patirtį taip pat skatina naujų technologijų diegimus. Pavyzdžiui, prieš 10 metų dar buvo sunku įsivaizduoti, kad turint šimtų tūkstančių prekių pasirinkimą, dirbtinis intelektas padės pasiūlyti konkrečiam vartotojui aktualiausią asortimentą.
Aiškus tikslinės auditorijos pažinimas
Kuriant rinkodaros planus, itin svarbu gerai suvokti tikslinę auditoriją ir žinoti jos poreikius. Nė vienas verslas negali būti tobulas visose srityse, todėl daug efektyviau yra susitelkti į konkrečią sritį, kuri yra svarbiausia rezultatams, ir tobulinti procesus joje.
„Kiekvienas verslas turi aiškiai apibrėžti savo tikslinę auditoriją, analizuoti jos įpročius, poreikius ir ieškoti sprendimų, kaip geriausiai juos atliepti. Pavyzdžiui, kai pragyvenimo lygis žemesnis, klientui svarbiausia yra kaina. Jis dėl kainos gali susitaikyti su kai kuriais nepatogumais, tarkime, lėtesne el. svetaine. Kuo geresnė ekonominė padėtis, tuo mažiau reikšmės teikiama kainai. Vartotojų žvilgsnis nukrypsta į kitus verslo išskirtinumus. Apibrėžus svarbiausias sritis, į kurias reikia verslui susitelkti, joms būtina ruošti B ir C scenarijus“, – nesusitelkti tik į kainą pataria marketingo ekspertė.
Pažers idėjų dėl atsarginių planų
Apie pasirengimą pokyčiams ir rinkodaros planų sudarymą pats palankiausias metas kalbėti rudenį, nes būtent šiuo metu marketingo specialistai rengiasi kitiems metams. Taip pat artėja ir itin intensyvus šventinis laikotarpis. Anot G. Vilkės, nors jam spalio mėnesį jau būna pasiruošta, kaip tik verta grįžti prie atsarginių planų sudarymo ar peržiūrėjimo.
„Šventinį sezoną ir taip dinamiška prekybos sritis dar labiau intensyvėja ir greitai reaguoti į vartotojų poreikius dar svarbiau. „Full digital“ konferencijoje bandysiu pateikti idėjų kitų metų planams, bet taip pat tikiu, kad konferencijos dalyviai pasisems minčių, ką galima įgyvendinti dar per šių metų šventinį sezoną“, – sako G. Vilkė.
Šiais metais „Full digital“ pranešimus skaitys daugiau kaip 25 pranešėjai. Savo patirtimi konferencijoje dalinsis taip pat „Cgates“ marketingo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė, verslininkė ir viena ryškiausių Lietuvos influencerių Ieva Mackevičienė, agentūrų „Havas Creative“ ir SOMA vadovas Arijus Žakas, lietuviško startuolio, kibernetinio saugumo bendrovės „Surfshark“ rinkodaros vadovas Regimantas Urbanas, „Deals on wheels“ vadovas Laurynas Boguševičius, politologas Linas Kojala ir daugybė kitų.
„Full digital“ konferencija įvyks šių metų spalio 18 dieną koncertų salėje „Compensa“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.