Iš pirmo žvilgsnio tai skamba keistai, nes galima prisiminti, kad 2023 m. birželį UVZ vadovybė, kaip pranešama, nusprendė nutraukti visų „neprofesionalių“ civilinių gaminių, įskaitant krovininius vagonus, gamybą ir nusprendė visiškai susitelkti į tankų gamybą. Tačiau naujieji traktoriai skirti visai ne komercinei rinkai.
Pirmiausia reikėtų prisiminti karinę inžinerinę transporto priemonę „PZM-2“, kuri buvo sukurta legendinio traktoriaus „T-150“ pagrindu. Lygiai taip pat rusai savo naujosios transporto priemonės pagrindu galėjo panaudoti ir minėtąjį „RTM-160“ – tiesa, su šiek tiek padidintu variklio gaubtu, greičiausiai dėl galingesnio variklio.
Atvirų šaltinių duomenys rodo, kad UVZ suprojektavo „RTM-160“ ne tik žemės ūkio darbams, bet ir gali turėti alternatyvias paskirtis: būti naudojamas kaip krautuvas, įvairių su žeme susijusių darbų mašina ir vilkikas geležinkelio vagonams juos perkabinant. Žvelgiant į patente pateiktą koncepcinį piešinį matyti, kad naujasis traktorius turi laikiklius visai šiai papildomai įrangai.
Tačiau „Defense Express“ spėja, kad kai Vakarų analitikai atkreipė dėmesį į Ukrainos gynybos pajėgų sėkmę naikinant Rusijos logistiką, jie pažymėjo, kad žemas darbo mechanizavimas buvo viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl Rusijos transporto tinklas buvo toks nelankstus – ir tai palengvino ukrainiečių darbą.
Todėl portalo žurnalistai daro prielaidą, kad Rusijos kariuomenė stengiasi didinti logistikos mechanizavimo lygį. Vienas iš būdų tai padaryti – gaminti šiuos daugiafunkcinius traktorius.
Kitas paaiškinimas – ukrainiečių kariai ne kartą matė rusus, gynybos linijų įtvirtinimų statybai naudojančius civilinę statybinę techniką. Nereikėtų pamiršti, kad didžioji dalis komercinei rinkai skirtos rusiškos sunkiosios technikos importuojama iš užsienio.
Būtų logiška tikėtis, kad jie bandys rasti „importo pakaitalų“ ir šiame pramonės segmente, gamindami traktorius savo karinei pramonei – net jei visi komponentai UVZ bus tiekiami tik iš Kinijos, apibendrina „Defense Express“.