Rusijos žiniasklaida teigia, kad bendrovė „Aeroscan“ – žinoma dėl bepiločių orlaivių kamikadzių „Lancet“ kūrimo ir gamybos – pristatė naują bepilotį orlaivį „Italmas“ (išvertus iš udmurtų kalbos – „gėlė“).
Teigiama, kad palyginti su „Lancet“, „Italmas“ pasižymi žymiai geresnėmis techninėmis charakteristikomis. Tariami patobulinimai apima didesnę kovinę galvutę (nenurodant detalių) ir didesnį skrydžio nuotolį – iki 200 km. Pranešama, kad bepilotis turi benzininį variklį, o jo degalų bakas integruotas į sparno konstrukciją.
Drono kamikadzės bandymai prasidėjo dar 2023 m. žiemą. Papildomi šio projekto ypatumai ir detalės neatskleidžiami.
Rusai droną „Italmas“ pristato kaip bepiločio „Lancet“ patobulintą variantą, panašų „Shahed-136“ tiek savo išvaizda, tiek paleidimo būdu. Kai kurie šaltiniai taip pat teigia, kad rusų operatoriai moderniausiame drone kamikadzėje įdiegė optinę-elektroninę sistemą, tariamai leidžiančią realiuoju laiku valdyti droną ir nustatyti taikinį – panašiai kaip Izraelio bepilotyje „IAI Harop“.
Tačiau teiginiai apie tai, kad dronas turi optinę-elektroninę sistemą, nėra niekaip patvirtinti – todėl anot „Defense Express“, šio drono kamikadzės taikinių nustatymo sistema šiuo metu lieka neaiški.
Nepaisant to, rusai savo naujausią bepilotį orlaivį jau dabar pateikia kaip „tolimojo nuotolio“ ginklą, galintį atakuoti karinę įrangą ar objektus iki 100–150 km atstumu nuo fronto linijos.
Rusiško drono „Italmas“ keliama grėsmė kol kas išlieka teorinė – nes nėra jokios informacijos apie masinę dronų gamybą ar šių dronų partijos perdavimą Rusijos kariuomenei, rašo „Defense Express“.