Tai yra svarbus rodiklis, kuris parodo naujienų portalų vartotojų lojalumą žiniasklaidos kanalams ir jų kokybinį įsitraukimą.
Pagal viešai prieinamus „Gemius“ duomenis, daugiausia vartotojų į titulinį puslapį rugsėjo mėnesį pritraukia naujienų portalas Delfi.lt, antroje vietoje – naujienų portalas Lrytas.lt, toliau žengia portalas 15min.lt ir tv3.lt.
Remiantis rugsėjo 1–21 dienų statistika, naujienų portalo Lrytas.lt tituliniame puslapyje apsilankė vidutiniškai 30 proc. visų realių vartotojų, portalo Delfi.lt – 39 proc., 15min.lt – 25 proc., tv3.lt – 7 proc.
„Titulinio puslapio statistika yra labai svarbus rodiklis, rodantis lojalių skaitytojų įsitraukimą į portalo turinį – tai reiškia, kad atliepiame auditorijos lūkesčius. Džiaugiamės, kad pagal šį rodiklį esame vieni lyderių: įrodome, kad kuriame kokybišką turinį, kuris kasdien pritraukia šimtus tūkstančių skaitytojų.
Sieksime ir toliau stiprinti ir didinti lojalių, o ne atsitiktinių skaitytojų bazę, nes jų ir mūsų tikslas – kokybiškas bei atsakingas turinys“,– sako Lrytas.lt vyr. redaktorius Tautvydas Mikalajūnas.
Svarbu paminėti, kad vertinant naujienų portalų skaitomumą, svarbiausiais matavimo standartais yra laikomi praleidžiamas laikas, vidutinė dienos auditorija, apsilankymų skaičius. Šiuos duomenis tiria ir skelbia Europos interneto rinkos tyrimų bendrovė „Gemius Baltic“.
Taigi tuo tikslu po ilgų diskusijų buvo nuspręsta, kad asociaciją vienijantiems naujienų portalams privalu tyrimų bendrovei „Gemius“ pateikti portalo sandarą ir statistiką, išskiriant – titulinį puslapį, pagrindines rubrikas, integruotus portalus ar tinklalapius (angl. co-sites), žinoma, jei tokie yra.
Kitaip tariant, tai reiškia, kad suvienodinami naujienų portalų medžiai, laikantis vieningų taisyklių, o tuose medžiuose bus galima aiškiai matyti portalų titulinių puslapių, atskirų rubrikų, pavyzdžiui, aktualijų, verslo, sporto ir kitų skaitomumą. Vadinasi, atsiranda galimybė palyginti tokių rubrikų, titulinių puslapių skaitomumą.
O integravus atskirus portalus ar tinklalapius (angl. co-sites) į didžiausius žiniasklaidos grupių portalus, kurie anksčiau buvo atskiri, atsiranda daugiau aiškumo skaitytojams, pavyzdžiui, kad tai yra tam tikros žiniasklaidos grupės prekiniai ženklai“, – teigia interneto žiniasklaidos asociacijos (IŽA) pirmininkė Lina Bušinskaitė.
IŽA vienijantys naujienų portalai yra Lietuvos skaitmeninės žiniasklaidos rinkos lyderiai, pritraukiantys didžiausias skaitytojų, žiūrovų ir klausytojų auditorijas, nes siūlo labai įdomų ir platų turinio pasirinkimą Lietuvos ir užsienio auditorijai – politinių aktualijų, užsienio, verslo, sporto, gyvenimo, teisės, kultūros, pramogų, taip pat žurnalistinių tyrimų, taip pat portalai kuria įvairius skaitmeninius projektus, bendradarbiauja su skirtingais išorės partneriais, nurodo L.Bušinskaitė.
Jos teigimu, natūralu, kad rinkos lyderiai diegia naujoves, diktuoja pažangą bei skatina pasitempti ir kitus skaitmeninės žiniasklaidos rinkos dalyvius, nes svarbu neatsilikti nuo pažangos, eiti inovacijų keliu, vertinti užsienio šalių skaitmeninės žiniasklaidos praktiką.