„Boeing E-3 Sentry“ – amerikiečių kompanijos „Boeing“ sukurtas išankstinio perspėjimo ir kontrolės (AEW&C) orlaivis.
„E-3“ orlaiviai paprastai vadinami AWACS (angl. Airborne Warning and Control System, liet. įspėjimo ir kontrolės iš oro sistema).
„Boeing 707“ lainerio pagrindu sukurtas orlaivis užtikrina oro erdvės stebėjimą, valdymą, kontrolę ir ryšį, jį naudoja Jungtinių Valstijų karinės oro pajėgos, NATO, Prancūzijos oro ir kosmoso pajėgos, Saudo Arabijos karališkosios oro pajėgos ir Čilės karinės oro pajėgos.
„E-3“ virš fliuzeliažo turi išskirtinį besisukantį radiolokacinį kupolą, o žemyn nukreiptas radaras gali matyti horizontą 360° kampu. Radaro veikimo spindulys darbiniame aukštyje siekia daugiau kaip 320 km., radaras vienu metu gali aptikti ir sekti oro ir jūros taikinius.
Atlikdamas taktinį vaidmenį, „E-3“ gali aptikti ir sekti priešiškus orlaivius, skrendančius nedideliame aukštyje virš bet kokio reljefo, taip pat nustatyti ir kontroliuoti draugiškus orlaivius toje pačioje oro erdvėje. Atlikdamas strateginės gynybos funkciją, „E-3“ suteikia priemones, kuriomis galima aptikti, identifikuoti, sekti ir perimti ore esančias grėsmes.
Iš viso pasaulyje buvo pagaminti 68 orlaiviai, gamyba buvo baigta 1992 m.
Tokie orlaiviai turi integruotą vadovavimo ir kontrolės mūšio valdymo, arba C2BM, stebėjimo, taikinių aptikimo ir sekimo platformą. Orlaivis Jungtiniam oro operacijų centrui realiuoju laiku pateikia tikslų erdvės vaizdą.
Konkrečiai šis „E-3“ atskrido iš Geilenkircheno NATO oro bazės Belgijoje.
Apie 16 val. lėktuvas suko ratus virš Kauno, daugmaž 30 000 pėdų (apie 9 km) aukštyje.