Stipraus renginio pagrindas – aktyvūs partneriai
Kiekvienais metais inovacijų paroda-konkursas KTU „Technorama“ sutraukia ne tik kelias dešimtis inovatorių, norinčių pademonstruoti, ką sukūrė per pastaruosius metus, tačiau ir būrį partnerių, kurie prie renginio realizavimo prisideda tiek finansine, tiek ekspertine parama.
„Noriai ir proaktyviai į veiklas įsitraukiantys partneriai – vienas esminių sėkmingo ir stipraus renginio elementų. Partneriai prie renginio prisideda ne tik finansine parama – įsteigdami skatinamuosius piniginius prizus kūrėjams, kurie, žinoma, didina dalyvių motyvaciją, tačiau esmiškai svarbia parama tampa partnerių ekspertinis įsitraukimas. Įmonių atstovai noriai konsultuoja, suteikia praktinius patarimus ar kitokia forma prisideda prie renginio dalyvių įgūdžių ir žinių ugdymo“, – teigė vienas renginio organizatorių Tomas Proscevičius.
Jau antrus metus iš eilės prie renginio partnerių prisideda individualius programinius sprendimus kurianti įmonė „Reiz Tech“. Tiesa, svarbu paminėti tai, kad šiais metais įmonė prie konkurso rėmėjų prisijungia „Reiz Studio“ vardu. Tai – įmonės įkurta „startuolių studija“, kuri apima idėjų generavimą, prototipų kūrimą, rizikos kapitalo investavimą ir augimo strategijų kūrimą.
Pasak Valdo Šimo, vieno iš įmonės įkūrėjų, nauja, startuoliams skirta iniciatyva idėjiškai yra artima ir pačiam parodos konceptui, tad nuoseklus įmonės įsitraukimas į KTU „Technoramos“ rėmėjų gretas yra natūralus:
„Paroda skatina naujovišką mąstymą ir technologinį ugdymą. Tai – ideali vieta, kurioje gali pristatyti savo naujausius produktus ir paslaugas, rasti potencialius klientus ar investuotojus. Akivaizdu, kad abi organizacijos vertina technologijų pažangą, inovacijas ir novatorišką mąstymą, tad idėjiškai jos yra labai artimos“.
„Reiz Studio“ dėmesio centre – inovacijų aktualumas ir jų autorių motyvacija
„Technorama“ – puiki proga talentų ir naujų idėjų paieškai, tad „Reiz Studio“ pasinaudodami ja, jau dabar planuoja savo vizitą į parodą ir dėlioja esminius akcentus, kurių žvalgysis, ieškodami potencialių kandidatų į „startuolių studiją“.
„Reiz Studio“ dėmesį parodos metu trauks du bendradarbiavimui svarbūs komponentai: kuriamos inovacijos aktualumas rinkoje dabar arba ateityje bei idėjos autorių pasiruošimas ir motyvacija įgyvendinti šią inovaciją.
„Inovacijos aktualumas gali priklausyti nuo tematikos, kuri yra aktuali šiandien, ar bus prognozuojamas jos poreikis į ateitį, pavyzdžiui, dirbtinis intelektas, robotika, technologijos, susijusios su sveikata, švariosios, tvariosios technologijos. Žinoma, didžiausia mūsų, kaip „Reiz Studio“, patirtis ir galimybės slypi programinės įrangos kūrime ir tam reikalingų resursų pritraukime, tad ir parodos metu žvalgysimės idėjų šioje srityje, kadangi tai atneštų didžiausią naudą abiem pusėms“, – teigė „Reiz Studio“ bendraįkūrėjis Mindaugas Kiznis.
M. Kiznis, neišskirdamas vienos technologijų srities, akcentavo universaliai visiems kūrėjams tinkančius aspektus, kurie aktualūs potencialiems investuotojams ar partneriams:
„Kiekviena inovacija turėtų spręsti aktualią problemą, kuri rinkoje būtų išreikšta pamatuotu poreikiu. Galiausiai, labai svarbus balansas tarp problemos aktualumo, inovacijos įgyvendinimo sudėtingumo ir esamo ar prognozuojamo poreikio. Drauge svarbu nepamiršti ir komandos motyvacijos, laiko ir energijos dedikacijos projektui bei esamų kontaktų, kurie praplės bendradarbiavimo galimybes“, – vardijo M. Kiznis.
Idėjos unikalumas ir gebėjimas ją „parduoti“ eina išvien
Renginio dalyviai savo idėjas pristatys ir pirmą kartą organizuojamame idėjų pristatymo konkurse „Pitch Battle powered by Rocket Software“, kuriame varžysis dėl tūkstančio eurų prizo už geriausią pristatymą (angl. Best Pitch). V. Šimas, kalbėdamas apie startuolių idėjas, pabrėžė, kad nors inovatyvumas yra vienas esminių faktorių, lemiančių paslaugos ar produkto sėkmę, tačiau reikėtų nepamiršti ir gebėjimo ją „parduoti“ tikslinei rinkai:
„Net ir geriausia idėja gali nepasisekti, jei jos pardavimas nevykdomas efektyviai. Geras pardavimas reikalauja, kad startuolių kūrėjai suprastų savo klientus, jų poreikius ir norus, ir kad mokėtų tinkamai komunikuoti savo produkto ar paslaugos privalumus. Taigi, abu veiksniai yra gyvybiškai svarbūs ir neatsiejamai susiję. Inovatyvi idėja be efektyvaus pardavimo proceso gali likti nepastebėta, o efektyvus pardavimas be inovatyvios idėjos gali pasirodyti tuščias“.
„Skaitytojų inovacijos“ balsavimas
Inovacijų paroda „Technorama“ ir renginio informacinis partneris lrytas.lt jau dabar kviečia rinkti „Skaitytojų inovaciją“ ir atiduoti savo balsą už labiausiai patikusią, skaitytojų nuomone, inovatyviausią, idėją. Balsavimas vyks iki gegužės 25 d., 12.00 val., o daugiausiai skaitytojų balsų surinkusi inovacija bus apdovanota net dviejų tūkstančių eurų vertės prizu – reklaminiu paketu naujų portale lrytas.lt. Balsuoti galite čia.
Renginys vyks gegužės 25 d., KTU „Santakos“ slėnyje (K. Baršausko g. 59, Kaunas). Nemokamus lankytojų bilietus galite atsisiųsti čia. Renginio programa ir daugiau informacijos: technorama.ktu.edu.