Antradienį bendrovė paskelbė išplečianti išankstinę prieigą prie „Microsoft 365 Copilot“ ir pristatanti naujų funkcijų. „Microsoft“ taip pat paskelbė naujų duomenų ir įžvalgų iš savo 2023 m. Darbo tendencijų indekso ataskaitos: „Ar dirbtinis intelektas pakeis darbą?“ (angl. Will AI Fix Work?)
Duomenys rodo, kad darbo tempas paspartėjo greičiau, nei žmonės spėja keistis, ir tai skatina inovacijas. Naujos kartos DI palengvins darbo krūvį. Organizacijos, kurios pirmosios pasitelks dirbtinį intelektą, ištrūks iš užburto rato, padidindamos kiekvieno žmogaus kūrybiškumą ir produktyvumą.
„Šis naujos kartos dirbtinis intelektas eliminuos sunkų darbą ir išlaisvins kūrybiškumą, – sakė „Microsoft“ pirmininkas ir generalinis direktorius Satya Nadella. – Dirbtinio intelekto įrankiai gali smarkiai padėti sumažinti skaitmenines skolas, plėsti DI pritaikymą ir suteikti darbuotojams daugiau galių.“
Naujausiose darbo tendencijų ataskaitoje pateikiamos trys pagrindinės įžvalgos verslo lyderiams, kurie nori suprasti ir atsakingai pritaikyti dirbtinį intelektą savo organizacijose:
- „Skaitmeninės skolos“ mums kainuoja inovacijas. Visi turime skaitmeninių skolų: duomenų, el. laiškų ir pokalbių apimtys viršijo mūsų pajėgumus juos apdoroti. Atsirado galimybė esamą komunikaciją padaryti produktyvesnę. Kiekviena minutė, praleista tvarkantis su šiomis skaitmeninėmis skolomis, yra minutė, kurią atimame iš kūrybinio darbo. 64 proc. darbuotojų neturi pakankamai laiko ir energijos savo darbui atlikti ir šie darbuotojai 3,5 karto dažniau yra linkę sakyti, jog jiems sunku būti inovatyviems ar strategiškai mąstyti. Paskaičiuota, kad žmogus, dirbdamas su „Microsoft 365“ vidutiniškai 57 proc. laiko skiria bendravimui, ir tik 43 proc. – kūrybai.
- Naujasis dirbtinio intelekto ir darbuotojų aljansas. Darbuotojams pažadas palengvinti darbą nusveria baimę jį prarasti, o vadovai siekia įgalinti darbuotojus dirbtiniu intelektu, o ne juos pakeisti. 49 proc. žmonių teigia nerimaujantys, kad DI atims jų darbo vietas, tačiau dar daugiau – 70 proc. – dirbtiniam intelektui deleguotų kiek įmanoma daugiau darbų, kad sumažintų savo darbo krūvį. Iš tiesų, vadovai 2 kartus dažniau linkę teigti, kad dirbtinis intelektas būtų vertingiausias jų darbe padidindamas našumą, o ne sumažindamas darbuotojų skaičių.
- Kiekvienam darbuotojui reikia pasitelkti DI. Kiekvienam darbuotojui, ne tik dirbtinio intelekto ekspertams, kasdien reikės naujų pagrindinių kompetencijų, pvz., greitosios inžinerijos. 82 proc. vadovų tikisi, kad dirbtinio intelekto eroje darbuotojams prireiks naujų įgūdžių, o 2023 m. kovo mėn. duomenimis, darbo skelbimų skaičius JAV „LinkedIn“ soc. tinkle, kuriuose minima GPT, per metus išaugo 79 proc. Šis naujas, paklausus ir į DI orientuotas įgūdžių rinkinys turės įtakos viskam – nuo gyvenimo aprašymų iki darbo skelbimų.
„Darbo tempas ir apimtys išaugo eksponentiškai ir lenkia žmonių pajėgumus neatsilikti, – sakė CVP Šiuolaikinio darbo ir verslo programų vadovas Jaredas Spataro. – Pasaulyje, kuriame kūrybiškumas yra naujasis produktyvumas, skaitmeninė skola yra daugiau nei nepatogumas – tai grėsmė inovacijoms. Naujos kartos dirbtinis intelektas sumažins darbo krūvį ir leis mums visiems susitelkti į svarbius darbus.“
Siekdamas suteikti verslui daugiau galimybių dirbtinio intelekto eroje, „Microsoft“ pristato „Microsoft 365 Copilot“ išankstinės prieigos programą. Pradiniame etape mokamos programos prieigą tik su kvietimais gaus 600 verslo klientų visame pasaulyje. Taip pat „Microsoft 365 Copilot“ ir „Microsoft Viva“ papildys šios naujos galimybės:
- „Copilot in Whiteboard“ padarys „Microsoft Teams“ susitikimus ir idėjų pasidalinimus kūrybiškesnius bei efektyvesnius. Kreipiantis žodžiu galima paprašyti „Copilot“ sugeneruoti idėjų, suskirstyti idėjas pagal temas, sukurti idėjas realizuojančius dizainus ir apibendrinti lentoje surašytą turinį.
- Integravę DALL-E, OpenAI vaizdų generatorių, į „Copilot“ „PowerPoint“ programoje, vartotojai galės paprašyti „Copilot“ sukurti pritaikytus vaizdus, iliustruojančius jų turinį.
- „Copilot“ programoje „Outlook“ pateiks patarimų ir pasiūlymų dėl aiškumo, nuotaikos ir tono, kad padėtų vartotojams rašyti efektyvesnius el. laiškus ir bendrauti užtikrinčiau.
- „Copilot“ programoje „OneNote“ padės kurti planus, generuoti idėjas, rengti sąrašus ir tvarkyti informaciją, kad vartotojai galėtų lengvai rasti tai, ko jiems reikia.
- „Copilot“ programoje „Viva Learning“ naudos natūralios kalbos pokalbių sąsają, kad padėtų vartotojams sukurti asmeninį mokymosi planą, įskaitant įgūdžių tobulinimo būdų kūrimą, reikiamų mokymosi išteklių atradimą.
Siekdamas padėti kiekvienam klientui pasiruošti efektyviau naudotis dirbtiniu intelektu, „Microsoft“ taip pat pristato „Semantic Index for Copilot“ – naują įrankį, pradedamą diegti visiems „Microsoft 365“ E3 ir E5 klientams.
Norėdami sužinoti daugiau, apsilankykite Official Microsoft Blog, Microsoft 365 Blog ir susipažinkite su naująja Darbo tendencijų ataskaita Work Trend Index.