Vienintelis Rusijos lėktuvnešis „Admiral Kuznecov“ šiuo metu neturi įgulos – tai dar viena kliūtis, trukdanti laivui pradėti tarnybą. Nuo 2017 m. „Admiral Kuznecov“ buvo remontuojamas, per tą laiką jis patyrė kelis incidentus.
Pirmadienį Rusijos dienraštis „Izvestia“ pirmą kartą pranešė, kad „Admiral Kuznecov“ įgula yra reformuojama. Anoniminiai šaltiniai Rusijos gynybos ministerijoje leidiniui patvirtino, kad pasirengimas formuoti naują „Admiral Kuznecov“ įgulą jau prasidėjo, nors kada tiksliai tai prasidėjo, lieka neaišku. Taip pat neaišku, kada šis procesas bus baigtas dėl didelių sunkumų ieškant ir apmokant laivui reikalingą personalą.
Naujosios įgulos dydis, anot „Izvestia“, sieks apie 1500 žmonių. Ankstesnę laivo įgula sudarė virš 1900 žmonių. Anot „Izvestia“, įgulos narių skaičius sumažėjo dėl to, kad laive įdiegtos „naujos automatizuotos sistemos ir įrenginiai“. Tikimasi, kad „Admiral Kuznecov“, be kitų patobulinimų, turės atnaujintą elektros įrangą ir gynybines sistemas.
Be jūrininkų pareigybių – įskaitant karininkus, jūreivius puskarininkius, motoristus, laivavedžius ir signalininkus – kurias reikės užpildyti, taip pat reikės įdarbinti aviacijos įrangos eksploatavimo ir priežiūros specialistus, pažymi „Izvestia“.
Rusijos gynybos ministerijos laukiantys iššūkiai reformuojant „Admiral Kuznecov“ įgulą neturėtų būti nuvertinami, ypač atsižvelgiant į platesnio masto karinio personalo trūkumą, vykstantį dėl dabartinio karo Ukrainoje, teigia „The Drive“.
Sunkumai, susiję su naujos įgulos įdarbinimu, gali turėti įtakos laivo grįžimui į tarnybą. Dabar „Admiral Kuznecov“ grįžimas į Rusijos karinį laivyną planuojamas 2024 m. Iš pradžių buvo numatyta, kad laivo kapitalinis remontas bus baigtas 2021 m., tačiau remonto baigimo data buvo nukelta. Tam įtakos turėjo virtinė incidentų, įvykusių nuo 2017 m. – įskaitant 2018 m. įvykusį atsitiktinį „PD-50“ sausojo doko, kuriame buvo laikomas lėktuvnešis, skendimą, 2019 m. laive kilusius du gaisrus bei dar vieną gaisrą 2022 m.
Be to, „The Drive“ teigimu, tikėtina, kad kils papildomų sunkumų apmokant naujus įgulos narius dirbti su specializuota įranga, o tai gali sukelti dar daugiau pavojų. Rusijos karinių jūrų pajėgų istorijos ekspertas Matusas Smutny sakė: „Net jei [būtų surasta] 1500 tinkamų jūreivių, jų apmokymas ir supažindinimas [su lėktuvnešiu] užtruktų mėnesius, nes „Kuznecov“ yra didžiausias Rusijos antvandeninis laivas. Net ir sena įgula sunkiai išmoktų tinkamai valdyti naujai sumontuotą įrangą. Netinkamai apmokyta įgula reiškia nekompetetingą dirbą, o tai kelia didelę avarijos riziką.“
Nors kapitalinis lėktuvnešio remontas skirtas tam, kad „Admiral Kuznecov“ tarnautų galbūt dar dešimtmetį ar ilgiau, jam skirtas lėšas buvo galima panaudoti naudingesnėms ir tvaresnėms priemonėms įgyvendinti. Be to, ši jūreivių paieška vyksta tuo metu, kai Maskva šaukia šimtus tūkstančių karių kovoti Ukrainoje. Skirti labai daug personalo tokiems dalykams kaip lėktuvnešis, kuris niekaip negali dalyvauti tame visuotiniame kare, geriausiu atveju yra abejotina, teigia „The Drive“.