Į Olimpines žaidynes pretenduojanti technologinė ateities sporto šaka – pakeliui į Lietuvą

2023 m. kovo 17 d. 13:50
Kompiuterinis žaidimas – olimpinė sporto šaka? Nors vos prieš keletą metų toks teiginys būtų nuskambėjęs kaip pokštas, šiandien pirmoji technologinė sporto šaka jau skinasi kelią į populiariausiųjų viršūnes. Japonijoje gimusi, kompiuterinio žaidimo, komandinės strategijos ir aktyvaus sporto elementus apjungianti papildytos realybės (AR) sporto šaka hado vienija šimtus tūkstančių profesionalų ir mėgėjų visame pasaulyje, o po ilgo laukimo nuo šiol yra pasiekiama ir norintiems sportuoti Lietuvoje.
Daugiau nuotraukų (3)
Į Europos ir pasaulio čempionatus
Prieš beveik dešimtmetį sėkmingo startuolio kūrėjas japonas Hiroshi Fukuda įgyvendino ilgametę savo svajonę – sugalvojo būdą, kaip komiksuose ir animaciniuose serialuose dažnai matomo energijos kamuolio (hadokeno) valdymą bent iš dalies perkelti į realybę. Pasitelkę papildytos realybės akinius, H. Fukuda ir jo komanda pristatė naują žaidimo idėją – hado, kuri ilgainiui virto į visame pasaulyje žaidžiamą technologinę sporto šaką.
„Šiandien hado žaidžiamas jau beveik 40 pasaulio šalių, o žaidimo profesionalai buriasi net į Europos taurės ar pasaulio čempionatus. Žaidėjus ir sporto entuziastus sužavėjo nauja patirtis bei laisvė judėti. Tiesa, įdomiausia, jog ši technologija sukėlė revoliuciją ir atvėrė iki tol nematytas galimybes sporto plėtrai. Hado tampa pirmąją technologine sporto šaka aktyviai pretenduojančia išaugti į olimpinę sporto šaką“, – pasakoja Darius Krasauskas, hado veiklų iniciatorius Lietuvoje.
Hado žaidimas savo mechanika kiek primena daugumai mūsų iš vaikystės puikiai pažįstamą žaidimą kvadratą. Kaip ir įprasti komandiniai žaidimai, hado žaidžiamas didelėje, specialiai tam pritaikytoje aikštelėje, o žaidimo tikslas – kartu su savo komanda pelnyti kuo daugiau taškų. Tiesa, tuo visi panašumai su tradicinėmis sporto šakomis ir baigiasi.
Hado aikštelėje naudojami ne realūs, o skaitmeniniai energijos kamuoliai, kurie dar vadinimai hadokenais. Papildomos realybės technologijos pagalba projektuojamas papildomas sluoksnis virš mums matomo realaus pasaulio vaizdo, todėl žaidėjai per papildytos realybės akinius mato juos abu – tiek realų, tiek projektuojamą pasaulius. Žaidėjai gali jaustis laisvai – judėti, bėgioti žaidimo metu, jie nesukaustomi ir nepririšami prie jokių valdiklių ar laidų.
Tradicinio sporto alternatyva jaunimui
Žaidėjų teigimu, hado yra ne tik smagi ir unikali pramogų forma, bet ir intensyvią treniruotę garantuojantis sportas, lavinantis tiek skirtingus kūno raumenis, tiek ištvermę. Hado reikalauja reakcijos ir plačios judesio amplitudės, padeda tobulinti rankų ir akių koordinaciją, reakcijos laiką, strateginio mąstymo įgūdžius.
Pasaulyje sparčiai populiarėjanti sporto šaka nuo šio pavasario žaidžiama ir Lietuvoje.
„Mūsų tikslas – įrengti hado arenas visoje šalyje, organizuoti miestų ir nacionalines varžybas, dirbti su moksleiviais ir taip populiarinti šią sporto šaką. Tai labai jaunas sportas, tačiau turime dideles ambicijas ir tikimės jog netolimoje ateityje mums pavyks užauginti komandas, kurios gins Lietuvos garbę ne tik tarptautinėse varžybose, bet ateityje – ir olimpinėse žaidynėse“, – sakė „HADO Baltics“ atstovas D. Krasauskas.
Hado entuziastų teigimu, ši pasaulyje lyderiaujanti technologinė sporto šaka praplečia žmonių pasirinkimą ir suteikia alternatyvą įprastoms sporto šakoms. Viena svarbiausių jos misijų – paskatinti žemo fizinio aktyvumo rodikliais išsiskiriančią jaunimo amžiaus grupę rinktis aktyvesnį laisvalaikio praleidimo būdą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.