Be to, dėl Švedijos ir Suomijos ketinimų prisijungti prie NATO Rusijos karinių jūrų pajėgų Šiaurės laivynas turėtų būti vienas stipriausių rusų karinių jūrų pajėgų, tačiau iki šiol finansavimo požiūriu jis buvo nuošalyje. Todėl Kremlius priėmė ambicingą planą sustiprinti savo laivyną. Vis dėlto „Defense Express“ teigimu, šis planas taip ir liko neįgyvendintas, nes rusų įdėtų pastangų stipriai nepakanka – tai matyti iš „Jamestown Foundation“ analitinio centro atliktos analizės.
Pirmiausia, nepaisant Kremliaus teiginių, Rusijos laivų statybos įmonės neperėjo prie ilgesnio darbo laiko – ir panašu, kad Rusijos valdžia mažai domisi, kaip valstybinė bendrovė „Jungtinė laivų statybos korporacija“ 2022 m. prarado šimtus milijonų dolerių siekiančias pajamas.
Tačiau kaip bebūtų, Rusija visose pasaulio jūrose nori „išlaikyti savo, kaip pasaulinio veikėjo, vaidmenį“ – arba bent jau „išsaugoti strateginį paritetą su Jungtinėmis Valstijomis“, teigiama „Jamestown Foundation“ analizėje.
Todėl užuot sutelkusi dėmesį į vietinius projektus, Rusija savo išteklius pernelyg išskaido tarp daugybės laivynų ir laivų statyklų, ir galiausiai nepasiekia jokio rezultato. Geriausias to pavyzdys – lėktuvnešio „Admirolas Kuznecovas“, kuris nuolat remontuojamas, o terminai nuolat atidedami, problema.
Dabar rusai turi planų modernizuoti du savo branduolinius „Orlan“ kreiserius: Šiaurės laivyno flagmaną „Petrą Didijį“ ir „Admirolą Lazarevą“ – Kirovo klasės karo kreiserį, kuris remontuojamas laivų statykloje „Zviozdočka“.
„Admirolas Lazarevas“ kovos kreiserio remonto terminai taip pat visada atidedami, perspektyvos neaiškios, o kol darbai nebaigti, negali prasidėti „Petro Didžiojo“ Kirovo klasės kovos kreiserio modernizavimas. Tačiau visi šie aspektai netrukdo Kremliui ir toliau planuoti laivyno plėtros.
Rusai dar nenusprendė, ar po 2030 m. toliau norės statyti „Borej“ ir „Jasen“ klasių povandeninius laivus, tačiau jie vis dar investuoja lėšas „dėl viso pikto“, kad prireikus sutrumpintų šių branduolinių povandeninių kreiserių gamybos ciklą nuo 8 iki 7 metų.
Kalbant apie įprastinių laivų statybą, problemos yra tokio paties pobūdžio. Pavyzdžiui, Rusija pareiškė, kad toliau gamins „Admirolo Gorškovo“ klasės fregatas – nepaisant to, kad kyla problemų gaminant variklius šiai laivų klasei: Rusijos pramonė per metus gali pagaminti tik du „M55R“ dujinius turbininius variklius. Tokiu tempu galima pagaminti tik vieną „Admirolo Gorškovo“ klasės fregatą.
Pažymėtina, kad šioms problemoms spręsti Kremlius kaip papildomą finansavimo šaltinį nori pasitelkti Rusijos valstybinės energetikos korporaciją „Rosatom“.
Parengta pagal „Defense Express“.