„Keršto turizmas“
Bendrovės mobilaus ir fiksuoto ryšio vadovė Eglė Sonata Padagaitė sako, kad pernykštis mobiliųjų duomenų vartojimo užsienyje pakilimas nebuvo netikėtas, kadangi traukiantis pandemijai buvo prognozuojamas kelionių bumas. Vis dėlto jis buvo kur kas didesnis, nei manyta. 2022 m. keliaujančių turistų skaičius išaugo 60 proc., ką įtakingas britų dienraštis „The Economist“ įvardina „keršto turizmo“ fenomenu. Prognozuojama, kad keliaujančių turistų skaičius 2023 m. padidės dar 30 procentų.
„Beveik dvejus metus su neilgomis pertraukomis namuose dienas leidę žmonės, atlaisvėjus suvaržymams, ne tiesiog sugrįžo prie savo įprasto kelionių tvarkaraščio, o nusprendė per 2022 m. atsigriebti už visą izoliacijoje praleistą laiką. Visame pasaulyje turizmo apimtys kilo apie 60 proc. Stebint beveik du kartus išaugusį tarptinklinių duomenų suvartojimą, panašu, kad lietuviai į užsienį pernai išsiruošdavo ne tik vasarą vykdami prie jūros ar per slidinėjimo sezoną, bet ir keliaudami darbo reikalais, į koncertus ar tiesiog praleisti savaitgalio“, – svarstė pašnekovė E. S. Padagaitė.
Ji pastebi, kad tokius rezultatus galėjo lemti ne tik dažnesnės kelionės, bet ir pastaraisiais metais stabiliai kylanti tarptinklinio mobiliojo interneto paklausa. Net karantino ribojimų įkarščiu paženklintais 2021 m. fiksuotas 40 proc. augimas rodo, kad būdami svečiose šalyse tautiečiai kasmet vis mažiau baiminasi paspausti mobiliųjų duomenų aktyvavimo mygtuką.
„Keršto turizmo“ fenomenas suveikė ir priešinga kryptimi – remiantis įmonės statistika, Lietuvą pernai aplankė keliautojai iš 137 šalių, kurie internetu naudotis taip pat nevengė. Prie dviem trečdaliais išaugusio suvartoto duomenų kiekio labiausiai prisidėjo asmenys, atvykę iš Jungtinės Karalystės, Norvegijos, Latvijos, Lenkijos ir Vokietijos.
Skambučiai ir SMS toliau grimzta į užmarštį
Deja, tautiečiams vis laisviau naršant internete už šalies ribų, atliktų balso skambučių ir išsiųstų SMS skaičiai toliau mušė antirekordus. Pavyzdžiui, pernai bendrovės abonentų pokalbiai užsienyje truko 15 proc. trumpiau lyginant su 2021 metais.
„2022 m. stebėtas balso skambučių ir SMS žinučių populiarumo sumažėjimas keliaujant tik dar kartą patvirtina kelių paskutinių metų tendencijas. Gerėjant tarptinklinio mobiliojo interneto sąlygoms ir išmaniesiems telefonams iš rinkos praktiškai išstūmus mygtukinius, kelionėse vis dažniau bendravimui pasitelkiamos įvairios interneto ryšiu paremtos komunikacijos programėlės. Lyginant su minėtomis senosiomis bendravimo formomis, jos turi daugybę pranašumų – leidžia skambinti su vaizdu, persiųsti aukštos kokybės nuotraukas ir patogiau dalintis savo kelionių akimirkomis“, – statistinius duomenis aiškina E. S. Padagaitė.
Be to, įmonės atstovė prideda, kad lyginant su į Lietuvą atvykstančiais keliautojais, tautiečiai šiuo aspektu yra labai išmanūs ir pažengę. Atvykėlių grupėje balso skambučių trukmės sumažėjimas 2022 m. buvo ne itin žymus ir siekė tik 4 proc., o praėjusiais metais netgi fiksuotas paradoksalus 2 proc. augimas.