Remiantis „Clash Report“ pranešimu, nedidelio dydžio bepilotis orlaivis „Leleka-100“, skirtas žvalgybai ir stebėjimui, sugebėjo tęsti skrydį po to, kai į jį pataikė rusai.
Bepilotis orlaivis „Leleka-100“, taip pat žinomas kaip „Ciconia“, yra nedidelė bepiločių orlaivių sistema, sukurta ir pagaminta Ukrainoje įsikūrusios bepiločių orlaivių gamintojų „Production-Innovative Company Deviro“.
Kaip pažymi kūrėjai, pagrindinis sistemos privalumas – pažangi inercinė navigacija, leidžianti dirbti itin sudėtingomis sąlygomis, taip pat be globalios padėties nustatymo sistemos (GPS). Ši bepiločių orlaivių sistema gali būti patobulinta elektrooptiniais ir infraraudonųjų spindulių jutikliais, kuriie užtikrina nuolatinę žvalgybą (tiek dieną, tiek naktį) ir stebėjimą net ir ekstremaliausiomis sąlygomis. Orlaivis gali būti naudojamas tiek civilinėms, tiek karinėms operacijoms.
Sistema „Leleka-100“ gali vykdyti automatizuotą valdymą viso skrydžio metu, o tai gerokai palengvina operatoriaus darbą ir leidžia sutelkti dėmesį į iš bepiločio orlaivio gaunamos informacijos analizę.
Taip pat bepiločio orlaivio sistema pasižymi puikiais atsparumo vėjui parametrais – gali būti naudojama vėjo greičiui esant ne didesniam kaip 20 m/s. Didžiausias atstumas, kurį orlaivis gali nuskristi nuo pakilimo iki nusileidimo – 100 km, o maksimali trukmė, kurią orlaivis gali praleisti ore nuo 1,5 iki 3,5 valandų, oro temperatūrai esant nuo -20°С iki +55°С, o vėjo greičiui – iki 12 m/s.
Parengta pagal „Defence Blog“.