Rusijos oro vežėjas „Azimuth Airlines“ šių metų pradžioje turėjo gauti išskirtinį „Suchoi Superjet 100“ („SSJ100“), kuris būtų tapęs 17-uoju lėktuvu jų orlaivių parke. Deja, dėl karo ir tarptautinių ekonominių sankcijų Rusijai pristatymas vėluoja, ir lėktuvas negalėjo galutinai palikti gamybos linijos, nes trūko kelių svarbių dalių.
Regioniniame orlaivyje naudojamas turbopropelerinis variklis „SaM146“, kurį gamina Prancūzijos aviacijos ir kosmoso įrangos gamintojų „Snecma“ ir Rusijos variklių kūrėjos NPO „Saturn“ bendra įmonė „PowerJet“. Dėl sankcijų negavęs „Snecma“ paramos, Rusijos orlaivių gamintojas „United Aircraft Corporation“ (UAC) pabandė rasti vietoje gaminamą pakaitalą.
Paieškos buvo gana vaisingos, tačiau UAC nepavyko greitai gauti vietoje pagamintų variklių – ypač turint omenyje, kad iš gamybos linijų turėjo išriedėti daug naujų „SSJ100“ lėktuvų. Tada kilo mintis panaudoti jau naudotus variklius – kad lėktuvas iki šių metų pabaigos galėtų būti pristatytas „Azimuth Airlines“.
Naudoti varikliai lėktuvui buvo gauti iš 2019 m. sukurto orlaivių komponentų fondo, kuriame yra apie 17 variklių – ir, kaip teigiama, jie yra geros būklės, nors Rusijos transporto agentūra vis dar rengia dokumentus, kad būtų galima naudotis nenaujais varikliais. UAC pabrėžė:
„Azimuth“ lėktuve sumontuoti varikliai yra puikios būklės, todėl naudotų variklių naudojimas neturės įtakos oro linijų bendrovės veiklai ar skrydžių saugai. Jie yra patikimi“.
Jei lėktuvas bus pristatytas „Azimuth Airlines“, tai bus pirmas kartas Rusijos vidaus aviacijos istorijoje, kai naujas lėktuvas pristatomas su naudotais varikliais. Tačiau greičiausiai tai nebus paskutinis kartas – nes planuojama, kad per gruodį ir pirmąjį kitų metų pusmetį dar daugiau naujai pagamintų „SSJ100“ lėktuvų – daugiau nei 10 – bus aprūpinti naudotais varikliais ir pristatyti kitiems Rusijos vežėjams – pavyzdžiui, „Red Wings Airlines“.
Parengta pagal „Simple Flying“.