Šarvuočių nuotrauką paskelbė oro desantinių puolamųjų pajėgų vadavietės spaudos tarnyba, pranešė „Militarnyj“.
Modernizuotos transporto priemonės bokštelį gavo iš sovietinės oro desantinės kovos mašinos „BMD-2“.
Pirmą kartą dar nemodifikuota „BRM-1K“ buvo pademonstruota per renginius, skirtus Ukrainos oro desantinių pajėgų dienai paminėti.
„BRM-1K“ yra kovinė žvalgybos mašina su pėstininkų kovos mašinos „BMP-1“ važiuokle, patobulinta plačiu dviviečiu bokšteliu. Standartinė „BRM-1K“ apginkluota pasenusia 73 mm „2A28 Grom“ patranka ir 7,62 mm „PKT“ kulkosvaidžiu, kurie šiais laikais nepajėgūs užtikrinti kokybiškos paramos pėstininkų daliniams mūšio lauke.
Modifikuota Ukrainos kovinės žvalgybos mašina patobulinta pakeitus klasikinį bokštelį į „BMD-2“, ginkluotą 30 mm automatine patranka „2A42“, 7,62 mm „PKT“ kulkosvaidžiu ir prieštankine raketų sistema „Fagot“, galinčia efektyviai kovoti su lengvąja karine technika ir gyva priešo jėga.
Rusijos konstruktorių biurai šią modernizaciją pirmą kartą parengė 1997 m. Tuo metu, pakeisdami seną ginkluotę, jie bandė atnaujinti „BMP-1“ inventorių. Taip atsirado „BMP-1–30 Razbežka“.
Apibendrinant, nedidelis vienvietis „BMD-2“ bokštelis naujoje vietoje labai tinka. Modernizuojant ir minimaliai modifikuojant konstrukciją, buvo padidinta šaudymo galia, pakeitus seną „2A28 Grom“ patranką į modernų 30 mm ginklą.
Tačiau kas atliko šią modernizaciją Ukrainoje ir iš kur atsirado Rusijos „BMD-2“ bokšteliai?
Toks sprendimas reikalauja profesionalios inžinierių pagalbos ir specialios įrangos, kurios paprasti remonto batalionai neturi. Taigi, manoma, kad prie modernizuotų desantininkų mašinų prisidėjo Ukrainos šarvuočių įmonių darbuotojai.
Spėjama, kad bokštelių šaltinis yra senos ukrainietiškos ir perimtos rusiškos „BMD-2“. Sovietinių „BMD-1“ ir „BMD-2“ kovos mašinų amfibijų eksploatacijos laikas yra nedidelis dėl daugelio konstrukcinių sprendimų, o tai turi įtakos ir jų tarnavimo trukmei. Be to, papildoma šių mašinų priežiūros problema ir dažna jų išbraukimo iš ginkluotųjų pajėgų gretų priežastis yra didelis atsarginių dalių trūkumas.
Akivaizdu, kad dešimtys amfibijų su sugedusiomis važiuoklėmis, kurių Ukrainos ginkluotosios pajėgos negali nei panaudoti mūšio lauke, nei sutvarkyti, nėra naudingos. Kitą vertus, jų bokšteliai su pranašesne ginkluote tebėra vertingas resursas, kurį nuspręsta panaudoti turimiems šarvuočiams sustiprinti.
Sprendimas pakeisti „BRM-1K“ bokštelį „BMD-2“ bokšteliu yra logiškas bandymas dabartinėmis sąlygomis patobulinti turimus šarvuočius. Tačiau vienvietis desantinės transporto priemonės bokštelis neprilygsta dviviečiui „BMP-2“ bokšteliui nei ergonomikos, nei šaulio-operatoriaus gebėjimo vienu metu stebėti mūšio lauką ir valdyti ginklą požiūriu.
Parengta pagal „Defense Express“.