Apie prasidėjusias DDoS atakas įmonės specialistai suprato pastebėję maždaug milijoną kartų didesnį nei įprasta užklausų skaičių svetainėje bite.lt ir savitarnos sistemoje.
„Užklausų skaičiaus rodiklį nuolat sekame, o kaskart sistemoje pastebėjus įtartinai išaugusį srautą, inžinierių komanda jį vertina ir analizuoja, ar tai galėjo lemti ypač paveiki reklama ar ypatingas pasiūlymas, o gal visgi susiduriame su grėsme saugumui, kurią būtina nedelsiant pašalinti. Per pastarąjį mėnesį su išpuoliais susidūrėme net 3 kartus, tačiau kiekvienos atakos grėsmę pašalinti užtruko iki valandos“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja naujasis „Bitės“ technologijų direktorius Mindaugas Rauba.
Užpulti gali ir dulkių siurblys
DDoS (angl. Distributed Denial of Service) ataka yra kibernetinis išpuolis, kurio metu informacinė sistema, į kurią nusitaikoma, patiria didesnį prisijungusių lankytojų srautą nei įprastai numatyta maksimali apkrova. Todėl vykstant atakai sistemų veikla dažniausiai sutrinka, jų neįmanoma pasiekti, o pasibaigus atakai – veikia ir vėl“, – pasakoja M.Rauba.
DDoS ataką vykdančius programišius, pasak M. Raubos, susekti sudėtinga, nebent jie patys apie planuojamą ar vykdomą ataką paskelbia „Telegram“, „Twitter“ ar kituose kanaluose. Dažniausiai pastebima, kad DDoS atakų metu sistemą užplūsta duomenų srautas iš valstybių, esančių už Europos Sąjungos ribų.
Šiandien DDoS išpuoliai gali būti įvykdyti prisijungus ne tik prie kompiuterių, kaip būdavo įprasta anksčiau, bet ir prie telefonų, maršrutizatorių ar bet kurio kito buityje naudojamo išmanaus įrenginio, netgi dulkių siurblio, kuris prijungtas prie interneto. Tiesa, kibernetinės atakos prisijungus prie namų įrenginių kol kas dažniau pasitaiko Azijos šalyse.
Apsaugos nuo atakų sprendimai – ranka pasiekiami
Anot specialisto, laikas, kiek ilgai neveiks DDoS ataką patirianti sistema bei galima išpuolio žala, labiausiai priklauso nuo naudojamų apsaugos priemonių ir dirbančių specialistų reakcijų. Naudojant pažangią saugumo sistemą, grėsmei pašalinti gali užtekti vos kelių žmonių komandos.
„Naudojantis „anti-DDoS“ sistema, išpuolių metu patirtus svetainės bei savitarnos sistemos sutrikimus pavyko operatyviai pašalinti ir išvengti žalos. Visgi vykstant informaciniam karui, būtina išlikti budriems ir prisiminti, jog DDoS atakų pasekmės gali būti žymiai skaudesnės nei kelias valandas neveikianti svetainė – jomis gali būti prisidengiama ir siekiant pavogti duomenis“, – sako M.Rauba.
Bendrovės technologijų direktoriaus teigimu, nuolatinio stebėjimo, siekiant užtikrinti kibernetinį saugumą, bei grėsmių šalinimo pastebėjus įtartiną veiklą, kitaip tariant, „anti-DDoS“, paslaugą yra teikiama ir įmonės verslo klientams. DDoS atakų prevencijos ir suvaldymo paslauga šiuo metu aktuali visiems, siekiantiems apsaugoti savo verslą internete: bet kuriai el. parduotuvei, svetainei, mobiliajai aplikacijai ar kt.
„Kiekvienas verslas, veikiantis internete, turėtų suklusti naudoti patikimą programinę įrangą bei papildomas apsaugos sistemas, tokias kaip „anti-DDoS“, sekti sistemų pakeitimus, atnaujinimus ir stebėti, ar neatsirado sistemų spragų, investuoti į apsaugą nuo įsilaužimų, taip sumažinant šio tipo atakų riziką ir galimą žalą iki minimumo“, – sako M.Rauba.