Daugiau kaip 400 metų po istorinės kolonistų kelionės iš Anglijos, naujasis autonominis laivas „Mayflower“ priartėjęs prie Masačusetso krantų susitiko su lydinčiu laivu, pagal JAV pakrančių apsaugos taisykles buvo nutemptas į Plimuto uostą ir prišvartuotas netoli originaliojo laivo „Mayflower“ tikslios kopijos.
Dirbtinio intelekto technologija valdomas 15 m ilgio trimaranas neturėjo nei kapitono, nei laivavedžio; jame išvis nebuvo jokių žmonių.
Saulės energija varomo laivo pirmąjį bandymą perplaukti Atlantą 2021 metais lydėjo techninės problemos ir galiausiai laivą teko sugrąžinti į jo uostą – Plimutą Anglijoje, iš kurio 1620-aisias išplaukė tėvai piligrimai.
Balandžio mėnesį autonominis laivas vėl išplaukė iš Pietvakarių Anglijos, bet dėl mechaninių problemų buvo nukreiptas į Portugalijos Azorų salas, o paskui – į Kanadą.
„Kai laive nieko nėra, aišku, negalima atlikti reikalingų mechaninio, fizinio remonto darbų“, – sakė pasaulyje pirmaujančios kompiuterinių paslaugų teikėjos IBM, padedančios įgyvendinti šį projektą, programinės įrangos vadovas Robas High.
„Tai taip pat mokymosi proceso dalis“, – pridūrė jis.
Pirmadienį laivas išplaukė iš Halifakso Naujojoje Škotijoje ir per keturias dienas sėkmingai pasiekė Plimuto uostą.
Jūrinių tyrimų ne pelno organizacija „ProMare“ su IBM pastatė laivą ir naudojo jį rinkdama duomenis apie banginius, taršą mikroplastiku, vykdydama kitus mokslinius tyrimus. Maži eksperimentiniai autonominiai laivai jau anksčiau yra perplaukę Atlantą, bet „Mayflower“ vadinamas pirmuoju tai padariusiu tokio dydžio laivu.
Kelionės užbaigimas „reiškia, kad galime pradėti analizuoti laivo kelionės duomenis“ ir DI sistemos darbą, sakė R. High. Jo teigimu, tokių laivų be įgulų nuolatinio plaukiojimo perspektyva reiškia, kad bus lengviau rinkti „visus mokslininkams rūpimus dalykus“.