„Naujausi „Telia“ skambučių ir SMS srauto analizės duomenys buvo pakankamai netikėti, kadangi daugelis datų, kurias tradiciškai buvo tikimasi išvysti lyderių pozicijose, netgi nepateko į dešimtuką. Pavyzdžiui, iš jo šįkart buvo išbrauktos ne tik su Kalėdomis ir Joninėmis susijusios datos, bet ir Naujųjų metų diena“, – suvestinės rezultatus komentuoja bendrovės paslaugų architektas Tomas Grinevičius.
Pasak eksperto, tai nereiškia, jog telefoniniai sveikinimai didžiųjų metų švenčių progomis tapo nebepopuliarūs. Labiausiai tikėtina, kad žmonės tam vis dažniau renkasi įvairias daugiau galimybių suteikiančias susirašinėjimo programėles ar socialinius tinklus, kurie leidžia atlikti vaizdo skambučius bei kartu su tekstiniu sveikinimu lengvai nusiųsti nuotrauką ar vaizdo įrašą.
Taip pat pastaruoju metu stebima tendencija, jog tarp dienų, kada atliekama daugiausiai skambučių, patenka iš pirmo žvilgsnio niekuo neypatingos datos. Pavyzdžiui, Estijoje trečia vieta atiteko 2021 m. gegužės 31 d., o Lietuvoje antrą vietą pelnė 2021 m. gegužės 26 d. Tai greičiausiai galima paaiškinti tuo, jog pastaraisiais metais balso paslaugos dažniausiai naudojamos verslui, todėl per šventes, per kurias sveikiname draugus ir šeimos narius, skambučių srautas dažnai neprilygsta kai kurioms eilinėms darbo dienoms.
„Kita vertus, telefoniniai pokalbiai vis dar išlieka patikimu pasirinkimu, norint greitai susisiekti su artimaisiais iškilus grėsmei ar pasiekti moderniomis technologijomis mažiau besinaudojančius asmenis. Tai įrodo faktas, kad 2022 m. daugiausiai skambučių lietuviai atliko vasario 24 d., veikiausiai siekdami įsitikinti artimųjų saugumu, prasidėjus Rusijos invazijai į Ukrainą, o estai – kovo 8 d., tikėtina, norėdami Moters dienos proga pabendrauti su savo motinomis, močiutėmis ir kitomis jiems svarbiomis moterimis“, – kalba T. Grinevičius.
Tuo metu SMS žinučių tendencijos įmonės tinkle yra pakankamai panašios. Lietuvoje per pastaruosius 12 mėnesių daugiausiai pranešimų išsiųsta 2022 m. balandžio 25 d., o Estijoje – 2021 m liepos 5 d. SMS žinučių skaičius šiomis dienomis atitinkamai siekė 1,8 ir 2,2 milijono.
Anot bendrovės paslaugų architekto T. Grinevičiaus, šiuo atveju taip pat labai sunku įvertinti, kas galėjo lemti tokį SMS siuntimo suaktyvėjimą, kadangi kalendoriuje nėra įrašų apie minėtomis dienomis švenčiamus jubiliejus ar šventes. Viena iš realiausių tikimybių – SMS žinutėmis vykdytos reklaminės kampanijos.